מוזס: "מסתדר בכל מקום בעולם – בלי שלמדתי אנגלית"

    מדובר בסך הכל בכ- 48,000 תלמידי מוסדות הפטור בתלמודי התור, זהו ציבור יחודי, שבכלל היה פטור מחינוך חובה
    ישראל פריי 2 Comment on מוזס: "מסתדר בכל מקום בעולם – בלי שלמדתי אנגלית"

    כשח"כ מנחם אליעזר מוזס עלה לשידור כדי להסביר את הישג הפטור מלימודי ליב"ה, הוא לא לקח בחשבון את המבחן הספונטני שיערוך לו מוטי לביא באנגלית ובמתמטיקה • "מי שלמד אביי ורבא, עירובין וגמרא, יכול לרכוש מקצוע תוך חודשיים" • כך זה נשמע

    צילום: FLASH90
    מדובר בסך הכל בכ- 48,000 תלמידי מוסדות הפטור בתלמודי התור, זהו ציבור יחודי, שבכלל היה פטור מחינוך חובה
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שהצהיר נחרצות כי ביטל ההתניה בין לימודי הליב"ה לבין תקצוב מוסדות הפטור – לא יקום ולא יהיה, אישר השבוע שר החינוך נפתלי בנט את דרישת הסיעות החרדיות להסיר את האיום על עצמאות החינוך החרדי, ובכך תם הגולל על תקוות אי אלו אנשים להחלת לימודי ליב"ה.

    בראיון ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', ניסה חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס להסביר את גודל ההישג, כמו גם להתגונן מול המקטרגים. "התנפלו עליי ח"כים, אמרו, איך אתה יכול למנוע לימודים, הם חשבו שמדובר בחצי מיליון ילדים – ולא היא. מדובר בסך הכל בכ- 48,000 תלמידי מוסדות הפטור בתלמודי התורה, זהו ציבור יחודי, שבכלל היה פטור מחינוך חובה".

    מוזס המשיך: "גדולי ישראל החליטו שתלמידים אלה יעמדו הלאה בטהרתם, ו …על 48,000 תלמידים, לא הולך להתמוטט העתיד של הכלכלה הישראלית". בטיעון הזה, מסביר מוזס גם את שינוי העמדה של שר החינוך. "הוא נבהל, בהתחלה חשב שמדובר בחצי מיליון ילדים, כשהוא הבין שזה נוגע למיעוט, זה השתנה".

    ואיך בוחר הח"כ להתמודד עם השאלות על הפער שנוצר בהשכלה, כשנצרכים לה לעבודה? – בשכנוע כי ניתן לרכוש אותה תוך תקופה קצרה, ובקלות: "אני לא למדתי אנגלית ואין לי חור בהשכלה. תשים אותי בכל מקום בעולם – ב"ה אני מסתדר בכל מקום בעולם בלי שלמדתי. מי שלמד אביי ורבא, עירובין וגמרא, בסופו של דבר כשהוא צריך את המקצוע – תוך חודשיים שלש, הוא עושה את זה. הציבור שלנו, של אלה שלומדים כ"כ משופשפים כדי ללמוד בזמן שצריך ללמוד מקצוע".

    כאן עבר המגיש מוטי לביא בספונטניות לבחון את הח"כ, לקול מצהלותיו ומחאותיו. האזינו:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מה שהרשת הכניסו ליב"ה זה לא בגלל דעתם של גדולי ישראל בעניין בלשון המעטה
      שר החינוך לשעבר פירון חתם על הסכם "היסטורי ופורץ דרך" עם רשת החינוך התורני "אל המעיין", המחייב אותה ללמד את תלמידיה לימודי ליב"ה…
      אריה דרעי משום מה את זה לא תיקן!!!!!!!!!

    2. 1

      אין שום בעיה אם מה שהם לומדים אח שלי למד בת"ת אחד מהרשת עד שעלה לישיבה. הם לומדים בקטנה, אז כולם תרגעו ,בכתה ו',ז' a;b;c; אז מה שהם לומדים לא יוציא אותם משכילים בנושא הליב"ה אז תקחו אויר .אין על רשת בני יוסף מקדשים שם שמיים.