זעם • רשות המיסים לרוכשי מזגנים: הלשינו על העלמת מס

    "מדובר בבדיקה מדגמית של רשות המיסים, שבכל תקופה לוקחים תחום מסויים, אבל אני רוצה להרגיע אתכם - אין לרשות המיסים כוונה לנקוט הליכים כלשהם נגד האזרחים שיבחרו שלא להשיב לפנייה"
    איתי גדסי 1 Comment on זעם • רשות המיסים לרוכשי מזגנים: הלשינו על העלמת מס

    בשבועות האחרונים קיבלו רוכשי מזגנים מכתב מרשות המיסים, בו הם נדרשים להשיב בתוך שלושים יום פרטים אישיים על קניית המזגן החדש והתקנתו בביתם • מקלב ומרגי כעסו

    "מדובר בבדיקה מדגמית של רשות המיסים, שבכל תקופה לוקחים תחום מסויים, אבל אני רוצה להרגיע אתכם - אין לרשות המיסים כוונה לנקוט הליכים כלשהם נגד האזרחים שיבחרו שלא להשיב לפנייה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבועות האחרונים קיבלו רוכשי מזגנים מכתב מרשות המיסים, בו הם נדרשים להשיב בתוך שלושים יום פרטים אישיים על קניית המזגן החדש והתקנתו בביתם.

    בעקבות כך, בשאילתא דחופה שהגישו חברי הכנסת יעקב מרגי ואורי מקלב, טענו חברי הכנסת כי רשות המיסים מעודדת אזרחים לפתוח בהלשנות על אנשים.

    "אנחנו בעד שאזרחים לא יעלימו מסים", אמר ח"כ מקלב, תוך כדי שהוא מקריא את לשון המכתב שנשלח מרשות המיסים, "מה זה כל השאלות הללו, איפה קנית? איך שילמת? מדובר באזרחים שומרי חוק ששילמו את מלוא הסכום, מה רוצים מהם ועוד פונים אליהם בצורה מאיימת בתוקף סמכותי לפי הסעיפים בחוק וכו' כביכול ענף  המזגנים נמצא בראש הלבנות ההון בישראל בגובה עשרות אלפי ש"ח".

    "מדובר באזרחים נורמטיביים שקנו מזגן בשלושת אלפים ש"ח, כבר עושים להם תחקיר מקיף, והם צריכים למלא שאלון מפורט, עד להיכן הגענו?", אמר מקלב.

    בתשובה לשאילתא השיב סגן שר האוצר כי "מדובר בבדיקה מדגמית של רשות המיסים, שבכל תקופה לוקחים תחום מסויים, אבל אני רוצה להרגיע אתכם  – אין לרשות המיסים כוונה לנקוט הליכים כלשהם נגד האזרחים שיבחרו שלא להשיב לפנייה".

    מקלב הביע סיפוק מהודעת משרד האוצר, מכך שיימנע מהאזרחים להיות חלק ממערך ההלשנה של רשות המיסים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עדיף להיות חכם מראש מאשר בדיעבד!
      אם יש לכם חשש תתייעצו עם עורך דין שמומחה בתחום המיסים כמו שאני עושיתי עם עו"ד סרחיו דקל.