"יש לכם מידע על חילול שבת? תעבירו למשרד התחבורה"

    "רציתי שתהיה פגישה כוללת שכולם ידעו את הדברים ובכדי לרכז מאמץ כוללני לשמירת הסטטוס קוו"
    ישראל פריי No Comments on "יש לכם מידע על חילול שבת? תעבירו למשרד התחבורה"

    בראיון מיוחד לאבי מימרן, זוקף שר התחבורה את ראשו בגאווה יהודית ומדבר על חשיבות העמידה הבצורה נגד חילולי השבת • עוד בראיון: דעתו האמיתית על נתניהו, סוד ההצלחה במשרדו, וגם: התקווה הקטנה למכתב הוקרה מגדולי ישראל • האזינו

    ישראל כץ צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    "רציתי שתהיה פגישה כוללת שכולם ידעו את הדברים ובכדי לרכז מאמץ כוללני לשמירת הסטטוס קוו"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום פגישתו עם ראשי הסיעות החרדיות, במהלכה חזר על מחויבותו  למניעת חילולי השבת בתחבורה הציבורית ובעבודות התשתיות, העניק שר התחבורה ישראל כץ ראיון נרחב ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', בו התייחס לתוכן הפגישה, לסוגיות ביחסי דת ומדינה, ולנושאים פוליטיים וביטחוניים.

    כשברקע מרחפת עתירה שהגישו לבג"צ ארגונים שונים בדרישה לחייב את שר התחבורה לאשר הפעלת קווי תח"צ בשבתות, מבהיר כץ כי: "עמדתי עקבית, אני יותר משבע שנים בתפקידי, ועמדתי חד משמעית. מדינת ישראל היא מדינה יהודית. הסטטוס קוו נקבע כבר בימי בן גוריון. הוא גם מעוגן בשני סעיפים בחקיקה. כששר התחבורה בא לשקול מתן היתרים בשבת – הוא צריך לשקול שיקולים של שמירת מסורת ישראל".

    הוא לא היסס להשתמש בנשק החקיקה, ואמר כי למרות שהוא מקווה שבג"צ ידחה את העתירה, "אם בג"צ יקבל אותה, נאלץ לבדוק את העברת הסטטוס קוו בחקיקה".

    בפגישתו עם ראשי המפלגות החרדיות הוא רואה תועלת בשני מישורים עיקריים. האחד באופן הצהרתי, בו הובהר נחרצות כי עמדתו ועמדת המשרד בעד שמירת הסטטוס קוו והעמידה הבצורה נגד ניסיונות הכרסום, והאחרת בתחום המעשי. "אם יש למישהו מידע, הערות, דברים שקורים – שיעביר למשרד התחבורה או אליהם, וזה יטופל. רציתי שתהיה פגישה כוללת שכולם ידעו את הדברים ובכדי לרכז מאמץ כוללני לשמירת הסטטוס קוו".

    כץ העיר באירוניה, כי במהלך הפגישה הראה לדרעי, ליצמן וגפני, מין קלף נאה שקיבל כאות הוקרה מראשי רבני הציונות הדתית, כאות הוקרה על פעילותו למען השבת. "אמרתי להם שאני אשמח אם בתום המאמץ הזה ולאור התוצאות החיוביות – אני יקבל מכתב דומה מגדולי הרבנים החרדיים".

    בראיון הארוך התייחס כץ ליריביו הפוליטיים, להישגיו הרבים והניכרים במשרד התחבורה, לעמדתו המדינית של ראש הממשלה, וגם לדברים שאם כל הרצון הטוב לשנות – אינם באחריותו.

    האזינו:



    0 תגובות