"כל אפריקה מתרגשת מהביקור, גם אני מתרגש מאד"

    מעבר לביקור המדיני לביקורו של נתניהו משמעויות כלכליות עצומות: לרה"מ נתניהו מצטרפים כ- 80 אנשי עסקים מלמעלה מ- 50 חברות על מנת ליצור קשרים עסקיים עם חברות ומדינות באפריקה
    איתי גדסי 4 Comment on "כל אפריקה מתרגשת מהביקור, גם אני מתרגש מאד"

    נתניהו יוצא לביקור היסטורי במדינות אפריקה, במהלכו יערך בין היתר טקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה בו איבד את אחיו • אתמול דחתה לשכתו את הדיווחים על סכומים אסטרונומיים שהנסיעה כרוכה בהם: "עלות ביקורו של ראה"מ נאמדת בכ- 12.5 מיליון ₪ בלבד"

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו
    מעבר לביקור המדיני לביקורו של נתניהו משמעויות כלכליות עצומות: לרה"מ נתניהו מצטרפים כ- 80 אנשי עסקים מלמעלה מ- 50 חברות על מנת ליצור קשרים עסקיים עם חברות ומדינות באפריקה
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יוצא הבוקר לביקור היסטורי ביבשת אפריקה. זאת לאחר עשרות שנים, בהן לא ביקר באפריקה ראש ממשלת ישראל. ראש הממשלה נתניהו הציב יעד לשיפור וחיזוק היחסים עם מדינות אפריקה. נתניהו יבקר באוגנדה, קניה רואנדה ואתיופיה.

    ״אני יוצא עכשיו לביקור היסטורי באפריקה", אמר נתניהו על כבש המטוס, "הביקור ייפתח בפגישת פסגה עם מנהיגים משבע מדינות באפריקה שבאים במיוחד לאנטבה ואוגנדה כדי לקיים את הפגישה הזו, לקבל ראש ממשלה מישראל בפעם הראשונה מזה עשרות שנים על אדמת אפריקה".

    נניהו המשיך: "יש לו חשיבות גדולה מאוד למסע הזה גם מבחינה מדינית, כלכלית, ביטחונית ואני שמח שישראל חוזרת לאפריקה בגדול. אנחנו פותחים את אפריקה לישראל שוב. בנוסף, יהיה בביקור הזה מפגש מרגש באנטבה, במקום שבו התבצע מבצע החילוץ הגדול. ישתתפו בו גם חיילים שהשתתפו במבצע וגם כמובן חלק מהניצולים. כל אפריקה מתרגשת מהביקור הזה וגם אני מתרגש מאוד".

    אחרי גל דיווחים בתקשורת על סכומי כסף אסטרונומיים שהנסיעה של ראש הממשלה עולה, לשכת ראש הממשלה פרסמה אתמול כי בניגוד לסכומים שפורסמו בתקשורת, ללא בדיקה, עלות ביקורו של ראש הממשלה באפריקה נאמדת בכ- 12.5 מיליון ₪.

    הסכום כולל את ביקוריו של רה"מ באוגנדה, קניה, רואנדה ואתיופיה, הטקס הרשמי שמפיק מרכז ההסברה לציון 40 שנה למבצע אנטבה, ועלויות האבטחה- על פי דרישת השב"כ.

    לדברי הלשכה, מכון היצוא ארגן את משלחת אנשי העסקים שנלווית לראש הממשלה לטובת פיתוח וחיזוק הקשרים הכלכליים עם מדינות אפריקה. אנשי העסקים והחברות המשתתפים במשלחת נושאים בעלויות הטיסה והלינה באופן פרטי. המדינה אינה מממנת זאת.

    ביקורו של רה"מ נתניהו באפריקה יחל באוגנדה, שם יתקבל בטקס רשמי על ידי נשיא אוגנדה עם 19 מטחי כבוד. לאחר מכן יתקיים באנטבה הטקס רשמי לציון 40 שנה למבצע אנטבה. בהמשך רה"מ נתניהו ייפגש עם ראשי מדינות ממזרח אפריקה שמגיעים במיוחד לאוגנדה לפגישה מדינית עמו. בפגישה ישתתפו נשיא אוגנדה, נשיא קניה, נשיא רואנדה, נשיא דרום סודאן, ראש ממשלת אתיופיה, נשיא זמביה ושר החוץ של טנזניה.

    ראש הממשלה יבקר גם בקניה, רואנדה ואתיופיה שם תתקיימנה פגישות עם ראשי המדינות והצמרת הביטחונית והכלכלית. ראש הממשלה יישא נאום היסטורי בפרלמנט של אתיופיה.

    מעבר לביקור המדיני לביקורו של נתניהו משמעויות כלכליות עצומות: לרה"מ נתניהו מצטרפים כ- 80 אנשי עסקים מלמעלה מ- 50 חברות על מנת ליצור קשרים עסקיים עם חברות ומדינות באפריקה. בקניה ובאתיופיה יתקיימו סמינרים עסקיים בין אנשי העסקים שיצטרפו לנסיעת רה"מ לבין אנשי עסקיים מקומיים. הסמינרים הם בחסות נשיא קניה, ראש ממשלת אתיופיה וראש ממשלת ישראל.

    דברי נתניהו:



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מה?????????? איך זה הגיוני שזה כל כך יקר???????????

    2. 3

      כולה אפריקה ,טוב אבל שיחזור בשלום

    3. 1

      למה הם מתרגשים לא הבנתי