- רדיו קול חי - -

שימו לב: מה נחשב 'אוכל כשר' בחברת התעופה הבינלאומית?

חברת התעופה אליטליה היא אחת מעשר חברות התעופה הזרות המובילות בפעילות בנתב"ג. מידי יום מפעילה החברה מנתב"ג ארבע טיסות לאיטליה, וישראלים רבים בוחרים לטוס באמצעות החברה בטיסות המשך ליעדים מרוחקים יותר, וזאת בעיקר בגלל המחיר הזול יחסית.

בחודש האחרון היה לחברה מבצע אטרקטיבי במיוחד בטיסה לניו יורק, במחיר של כ-600 דולרים בלבד. המבצע הוצע באתר האינטרנט של החברה, וישראלים רבים בחרו לנצל את המחיר הזול, ובהם אף חרדים רבים.

אלא, שרבים לא יודעים שחברת אליטליה היא אחת מחברות התעופה הזרות היחידות שגם לאחר הזמנת אוכל כשר – החובה לדרוש ארוחת גלאט למהדרין, אחרת תקבלו אוכל בכשרות רבנות בלבד.

סוכן הנסיעות אפרים קמיסר אומר לאתר 'קול חי' כי "בכל טיסה בעולם שתזמינו אוכל כשר, זה יהיה תמיד בכשרות מהדרין. יש כמובן הרבה גופי כשרות ורמות של מהדרין, אבל זה תמיד יהיה בפיקוח אחד מגופי הכשרות המהודרים".

לדברי קמיסר, "בין שנגחאי ללונדון, בין ציריך למקסיקו סיטי, בין יוהנסבורג לאיסטנבול, הכל יהיה גלאט. כי יש רק אופציה אחת לכשר והיא אוטומטית גלאט".

"דווקא בטיסות היוצאות מתל אביב ניתנת לחברת התעופה האפשרות לבחור בין ארוחה בכשרות מהדרין או ארוחה שבטח זולה בכמה שקלים והיא בכשרות רבנות בלבד".

לדברי קמיסר "רוב החברות לא נכנסות לפינה הקטנונית הזו ומזמינות אוכל גלאט כשר לכל הנוסעים שהזמינו כשר. אבל לא כולן. אחת החברות שמושכת מהארץ ארוחות בכשרות רגילה זו אליטליה, ולכן כאשר תזמינו ארוחות "כשרות" באליטליה, תקבלו בכל הטיסות הבין לאומיות "גלאט" ובטיסה מהארץ "רבנות".

"אפשר לשנות את זה ולבקש דווקא גלאט אבל זה מצריך פניה לחברת התעופה. אנחנו הסוכנים מורגלים בזה, ובכל סגירת הזמנה שולחים בקשה לאליטליה לעדכון הארוחה". הוא אומר.

יש לציין – כי נוהג זה של אליטליה אינו פסול מאחר שאין הם מתחייבים לארוחה מהדרין במידה שלא הוזמנה, אולם בשל העובדה שמרבית חברות התעופה הזרות מקפידות להעניק לנוסעים המזמינים אוכל כשר, בצורה סדירה אוכל כשר למהדרין, הרי שחובה על הציבור לשים לב לפרטים הקטנים.

את תגובת אליטליה לא ניתן היה להשיג עד כה.