- רדיו קול חי - -

הרבנות מאשרת: שוקלים להעניק רישיונות לגופי כשרות פרטיים

הבוקר פורסם בגל"צ כי הרבנות הראשית לישראל מתכננת להפריט את מערך הכשרות, ולאפשר לגופי השגחה פרטיים להשתלב בשוק. על פי התכנית: הרבנות תהפוך לרגולטור בלבד בתחום הכשרות, בשונה מהמצב הנוכחי שבו היא גם מעניקה כשרות וגם אוכפת את יישומו.

הדברים יתפרסמו לאחר שלפני שבועיים קבע בג"ץ כי כל נושא הכשרות בישראל נמצא באופן בלעדי בידיה של הרבנות הראשית לישראל וכי בתי עסק לא רשאים להציג 'תעודות כשרות' מבלי שיש ברשותם תעודת כשרות של הרבנות.

על פי הפרסום הבוקר, גופי כשרות פרטיים יקבלו רישיון מהרבנות הראשית להעניק תעודות כשרות לבתי עסק. הרבנות הראשית, הרגולטור, תשמור לעצמה את הסמכות להטיל עיצומים כספיים, הסרת תעודות כשרות לבתי העסק, ושלילת רישיונות לגופי כשרות שלא יעמדו בתנאים ההלכתיים שהציבה הרבנות.

ברשות הראשית אמרו בתגובה הבוקר כי "עלו מספר הצעות לשיפור מערך הכשרות. אחת מההצעות שנדונה היא הענקת רישיונות לגכ"פ (גופי כשרות פרטיים) שיפעילו את המשגיחים בבתי העסק והרבנות תנהל מערך פיקוח על הגכ"פים הן ברמת בתי העסק והן ברמת המטה".

עוד אמרו כי "לפי ההצעה, הרבנות הראשית תהיה מוסמכת, להטיל עיצום כספי על גכ"פ בגין הפרת תנאי הרישיון, להסיר תעודות כשרות מבתי עסק ואף לבטל רשיון לגכ"פ בהתאם לעניין. יודגש כי הנושא עדיין בדיונים פנימיים".