גפני, תפסיק לחנוק את המצביעים שלך

    בא אגלה לך גפני, הציבור שלך רוצה לחיות בכבוד, באיכות חיים, השעשועים שלך לא ממש מעניינים כשאין עתיד לילדים, מה עם לחם? נראה שמבחינת גפני אין בעיה שישארו רעבים
    יחיאל ועקנין 27 Comment on גפני, תפסיק לחנוק את המצביעים שלך

    יחיאל ועקנין השתתף במפגש שנערך עם ח"כ גפני באוניברסיטת בר אילן ויצא כאוב • שאלנו מה אתה עושה כדי לעזור בהשתלבות וגפני בגילוי לב ענה: כלום • שואל: האם הציבור יכול להעריך ולתמוך בנבחר ציבור שפועל נגדו ונגד העתיד של הילדים שלו?

    בא אגלה לך גפני, הציבור שלך רוצה לחיות בכבוד, באיכות חיים, השעשועים שלך לא ממש מעניינים כשאין עתיד לילדים, מה עם לחם? נראה שמבחינת גפני אין בעיה שישארו רעבים
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע השתתפתי במפגש שנערך עם ח"כ גפני באוניברסיטת בר אילן, גפני עומת עם שילוב החרדים בחברה, עם הרצון שלהם לרכוש מקצוע באמצעותו יוכלו לעבוד ולהתפרנס בכבוד.

    לכל אורך הדרך נראה שגפני חי בעצימת עיניים מוחלטת לתהליכים שעוברים על החברה החרדית ולרצון הבוחרים שלו, במקום להפנים את צרכי ציבור המצביעים שלו, את זעקתם ללחם, גפני מעדיף לספק להם רק שעשועים. שעשועים כמו: יאיר לפיד עשה לנו, אכל ושתה לנו, שעשועים של תככים פוליטיים שתפקידם העיקרי לספק לו עוד זמן במה ופחות זמן מעשה ומהות.

    בא אגלה לך גפני, הציבור שלך רוצה לחיות בכבוד, באיכות חיים, השעשועים שלך לא ממש מעניינים כשאין עתיד לילדים, מה עם לחם? נראה שמבחינת גפני אין בעיה שישארו רעבים.

    במהלך הדיון גפני נדחק לקיר והודה: הציבור החרדי רוצה להשתלב. ואז עלתה שאלה מהקהל, מה אתה עושה בשביל לעזור להם? גפני בגילוי לב נדיר ענה: כלום.

    אבל גפני לא גילה, שלא רק שהוא לא עושה כלום כדי להביא לחם לפיות מצביעיו הרעבים שרוצים לעבוד ולהתפרנס בכבוד, הוא לכאורה נלחם באפשרות שלהם ושל ילדיהם, דור העתיד להתפרנס בכבוד.

    גפני לא גילה שהוא מעורב בהצעת חוק פרטית לביטול החובה בלימודי החול בבתי הספר החרדים. הוא גילה שהוא עזר לחסיד גור מבית שמש להגיש מועמדות למשרה שדרשה 12 שנות לימוד, אז הלימודים בישיבה יוכרו לצורך כך, תודה גפני, בהחלט עזרת לאיש.

    אבל מה עם עשרות האלפים שכלואים בעתיד רע שאתה מתכנן להם? מה עם עשרות אלפי הילדים שיוצאים מתלמודי התורה ללא ידע מינימלי בחשבון, שלא לדבר על אנגלית?

    אתה הרי מודה שמה שחשוב להם הוא להתפרנס ולהשתלב כהגדרתך, אז למה שלא תעזור למצביעיך? ואם אתה לא רוצה לעזור, למה להרוס להם? למה לקבע אותם בחיי עוני ומחסור?

    ואז כמובן הציג גפני את הטיעון הסוציאל דרוויניסטי והבלתי מבוסס הבא: "אנחנו החרדים טובים יותר, אנחנו יכולים להצליח בכל עבודה!". לראיה כמובן הבאת את עצמך, יו"ר ועדת הכספים שלמד בחיידר ומתמודד עם ענייני כלכלה סבוכים. אז נכון גפני, אתה מוכשר, רק לא סיפרת להם כמה כלכלנים עומדים לרשותך, כמה עוזרים, כמה מכוני מחקר מקצועיים של הכנסת משרתים אותך? ובא נגיד שאתה מוכשר ומצליח ללמוד הכל לבד, איך זה משפיע על מעל 50% מהחרדים שמנסים להתקבל לאקדמיה ונושרים עוד בשלב המכינה?

    איך אפשר לקחת דוגמא מאדם אחד, ביל גייטס, יצחק תשובה או משה גפני ולהשליך ממנה על מאות אלפי אנשים שרק רוצים לחיות בכבוד ולהביא לחם לפי ילדיהם?

    שים לב לקמפיין משרד הכלכלה בימים אלו, חרדים עובדים כמנופאים, כטלפנים או כסדרנים בסופר, לא כולם עם כישורי יו"ר ועדת הכספים, וגם אם כן, אף אחד לא סופר אותם.

    אז גפני טען ש"לומדים אצלנו חשבון רק בדרך אחרת", אם זו דרך שהוציאה אותי מהחיידר בלי לדעת את לוח הכפל, אשמח אם תשנה את דרך הלימוד, כי בפועל לא מלמדים, מעדיפים שלא נוכל לעבוד בעתיד, שנעדיף לחיות בעוני וייאוש כי אין סיכוי לגשר על הפערים.

    מהמפגש יצאתי בתחושה שגפני משתדל להשאר עם הראש טמון עמוק בחול, הוא גם מדי פעם מסובב אותו בתנועת סיבוביות כדי להעמיק את העיוורון.

    מעבר לעובדה שרבים כבר לא מצביעים לגפני ומפלגתו, שזה נתון מדאיג במיוחד לעתיד הציבור החרדי, האם הציבור יכול להעריך ולתמוך בנבחר ציבור שפועל נגדו ונגד העתיד של הילדים שלו?

    ת.י.ק.ו.

    יחיאל ועקנין הוא סטודנט חרדי לתואר שני במשפטים.

     



    27 תגובות

    מיין תגובות
    1. 25

      מה לעשות ? שעוזרים למנהלים בלי לעזור כלום !!!!!!!!!!!!~! לבוחרים !!!!!!!!!!!!!!!

    2. 24

      אף אחד לא מחייב אותך לשבת בכולל, לא מתאים לך לך לעבוד!
      אבל, לא באקדמיה שכל גדולי ישראל אסרו,
      כן! עדיף ליהות מנופאי וסדרן בסופר ולא לרדת באידישקייט!
      יחיאל!
      אתה מוכן להיישיר מבט ולהצהיר שהאוניברסיטה בה למדת לא עשתה כלום ליהדותך?
      כי כפי הידוע לי- תחלוק עלי אם אני טועה- א- בשביל תואר שני חייבים אוניברסיטה ולא מכללה,
      ב- אין אוניברסיטה עם הפרדה בין גברים ונשים,
      אז בהכרח למדת באוניברסיטה מעורבת שאין רב חרדי שמתיר זאת!
      אז כן עדיף ליהות סדרן סופר ואתה יודע מה? עדיף גם לחיות בעוני מחפיר ולא ללמוד בכאלו מקומות,
      ממתי הפרנסה הפכה אצלנו מעל האידישקייט??

    3. 23

      מי כתב את המאמר המטופש הזה? אלעזר שטרן או יאיר לפיד?
      סביבי יש כל יום 600 אנשים שרמת המשכל של החלש שבהם עוברת את סגנון המאמר המגוחך הזה.
      איך הצלחת לדלג על תואר ראשון ולקפוץ ישר לתואר השני?

    4. 22

      כשתגמור ללמוד ותתקבל לעבודה מכובדת אל תשכל להודות לגפני על החוק של אפליה מתקנת למגזר החרדי!!!!!
      כפוי טובה שכמוך

    5. 21

      ילד חרדי שלא יודע לוח הכפל בסוף החיידר לא יגיע בחיים לתואר שני במשפטים.
      העולם לא כל כך מטומטם להאמין לכל שטות.

    6. 20

      אם לא קיבלת עליה בבית הכנסת שאתה מתפלל בו לפעמים בגלל שיש לך אייפון, אל תוציא את התסכול שלך על גפני שמוציא את הנשמה שלו כדי שתהיה לך עבודה בסוף היום.

    7. 19

      אני מציע לך לעבור על רשימת הנציגים החרדיים בכל הרשויות מכל החוגים וגם על רשימת עוזריהם שרובם המוחלט הם ההכי טובים שיש בתחום.
      כשתגמור לעבור על הרשימה ולציין את מוכשרותם,
      תחשוב על כך שהם הסחורה הכי גרועה בכוללים שנפלטה מהמערכת ולא הצליחה לשרוד ליד הגמרא סדר שלם.
      אז תחסום את החור שמוציא לך מילים מהפה לפני שאתה נותן להם עצות איך להסתדר.
      תודה. אנחנו מסתדרים לבד!!!

    8. 18

      לא ראוי לאתר חרדי להביא מאמר כזה שחותר תחת הוראותיהם של כל הרבנים החרדים לא להוסיף לימודי חול ובשביל זה גפני עושה המון,

    9. 17

      תעשו חיפוש בגוגל עם השם יחיאל ועקנין, ותראו כמה הוא 'חרדי' באיזה פורמים הוא נמצא וכמה מנסה לקק לחילונים..
      לך באמת גפני לא צריך לדאוג לך יש את לפיד או בנט

    10. 16

      בס"ד

      1. נאה דרשת חצוף שכמותך, בדבריך המלומדים הוכחת לעין כל בצורה מוחשית לאיזה יעד מנותב הלחץ הבלתי מתון על לומדי התורה ועמליה
      2. להלן נביא פירוט חלקי ומקוצר
      3. את התשובה הראשונה לדבריך קיבלת בכתבה החדשה כאן באתר עם הכותרת הזועקת
      של הסטודנטים בקריית אונו (אקדמיה "חרדית" לא בר אילן מעון מושבך) המבכים מרה על הבעיות הרוחניות
      שנכפים עליהם בדרכם לקבל אופציה לשוק העבודה
      4. מבחינה חרדית נקודת הראות שלך מתחילה ממקום אקדמאי עם תפישה "חרדית" וירטואלית מנוכרת החסרת בסיס והבנה יסודית לאופיו מהותו
      ויעודו של אורח החיים החרדי, אולי אתה עברת באמצע הדרך במסלול אבל מעולם לא ידעת את היעד כי לא הפנמת את המטרה
      5. קצת רקע: לפני כשלושת אלפים שנה נהיינו לעם בעת מתן תורתנו הקדושה, שם במדבר סיני קבלנו את יעודנו לפי חלוקה לשבטים איש תחת דגלו הסובבים כולם את מחנה לויה נושאי התורה
      שם במדבר סיני נקבעו מכסות מינימום (לא מקסימום!) שבשפה מגושמת ניתנת לתרגום באחוזים לפיהם, שבט לוי,שבט יששכר, ושבט אפרים הקדישו את חייהם ללימוד התורה בטהרתה כשאחיהם רואים לעצמם זכות וגם חובה להחזיק לימוד תורתם ולאפשרה ולקיימה ללא הפרעה וטרדה, כאשר כלל ישראל מחזיק את שבט לוי, יששכר מחזיק את שבט זבולון ויחד עמם התיחד שבט אפרים ואליהם הצטרפו מורי הוראה משבט יהודה, (ביהדות שמור מקום של כבוד מתומכי ומחזיקי התורה כפי שדרשו חז"ל את הפסוק שמח זבולון צאתך ויששכר באהלך" בו הקדימה התורה את זבולון תומך התורה ליששכר משום הערכה וכבוד להחזקת לומדי התורה משבט יששכר, אם כן מעולם לא היה ואין זלזול בעמלי כפיים, ולא בזה נסובה הסוגיא בה אנו דנים)
      הואיל ומדובר בגברים בלבד מהווה סך הלומדים באחוזים קרוב לעשרה אחוזים ואליהם הצטרפו מורי הוראה משבט יהודה ועוד שבטים, שאר כל העם עמל לפרנסתו ומחייתו, החזיק כאמור את צבא ה' מחזיקי העולם הלומדים, כאשר גם המון העם הצטווה וקיים קביעות עתים לתורה.
      עם התרופפות בלימוד התורה גלינו מארצנו כמאמר הנביא "על עוזבם את תורתי", ולא, אין מדובר בביטול לימוד התורה כפשוטו, כי אם "על כך שלא ברכו בתורה תחילה" – לא ברכו ומילא לא העריכו וכבדו כראוי
      7. מאז, אחר התארך אורך גלותינו הפציעה השמש מבעד לעננים,זכינו ועלינו חלק גדול וחשוב מן הגולה לארצנו שבורים ורצוצים לאחר הרס וחורבן רוחני וגשמי.
      8. עכשיו אנחנו במבחן, לא מבחן אקדמאי, אנו במבחן של החיים, בו יווכח האם ראויים אנו לקיום ואחיזה של ממש בשיבתנו , האם הוסר המניע לגלותינו ואבדן ארצנו, האם "ברכו בתורה תחילה" אם לאו, היכן לב העם עם התורה ולומדיה ואם לאו
      9. במבחן זה כבר מראשיתו נמצאים אנו במאבק איתנים, כינון ובניית עולם הישיבות מול גזיזת פיאות,פרשיות ילדי טהרן, וילדי תימן
      כן,כאן עם כינון המדינה קויים "גונב איש ומכרו" למהדרין בהיקף סיטונאי, יהיה זה פשטני מדי לבא ולומר כי מדובר רק בעניין פלילי
      לא פחות פשטני יהיה אם נייחס לפרשיה רק היבט גזעני, אמירות מסוג אלו מסיחות את דעת הקהל ומצניעות את המניע האמיתי
      מדובר בחלק ממאבק איתנים אותו הובילו אדריכלי המדינה מול היהדות החרדית על עיצוב דמות ארץ היהודים, כאשר לדידם של אותם חמסנים כל ילד תימני אשר נולד בקדושה וטהרה בבית דתי ומאמין, כאשר נחטף מחיק אמו ונמסר לידיים "נאורות", יבטיח עוד התקדמות ושינוי חשוב במאזן דמוגרפי
      בין שונאי הדת לבין הדתיים, הללו שונאי הדת במעין פטרוניות והתנשאות לפי סברתם ידעו טוב יותר למה לגדל ולחנך את ילדי הנחטפים לעומת אמותיהם חסרי השכלה ונטולי ליבה, מכאן קצרה הדרך ברוח הימים ההם שאפשרה ביצוע מאוויים ללא בלמים וגורמים מרסנים, בשונה מהמציאות היום בה לא ניתן להעלים ילדים ולקבור את זהותם
      10. אלא שהשינוי במציאות החיים הוביל לשינוי השיטה אך לא לשינוי השאיפות והחתירה למטרה
      גם היום ממשיכי ויורשי דור המייסדים (בעלי גבחת או חובשי כיפה מחוררת או שניהם גם יחד בשעטנז סבוך של דתילוני) נוקטים באותה יהירות ואותה פטרונות, גם היום הם "יודעים" מה טוב לילדי החרדים הרבה יותר מהוריהם, בעזות שאין כדוגמתה הם קובעים בנחרצות כי הדאגה לעתיד ילדי החרדים מופקעת הלכה למעשה מהוריהם ובכך הופכים את ההורים החרדים להורים שכולים לילדים חיים
      סרי החינוך,האוצר,פקידי ממשל ואנשי האקדמיה שוללים בזלזול את הלגיטמציה לתפישה היהודית המושרשת בהורים החרדים כי משאת ליבם להקדשת בניהם לתורה היא הגשמת יעודם האמיתית כשבטו הלוי של דורינו
      מהזלזול המכוון כיום בזכות יסוד של ההורים לחינוך ילדיהם נמתח קו ישיר לפרשת חטיפות הילדים שעלתה שוב בסערה, כשהמניע נשאר אותו מניע, מאבק על אופיו ואורח חייו של העם היהודי בארצו.
      11. אין כאן לא דאגה לעתיד של שום חרדי ילד או ילדה איש או אשה, היכן ההשתלבות המיוחלת של מחצית הציבור החרדי הלומד בבית יעקב את כל המקצועות הנדרשים ברמה הכי גבוה, האם המדינה מוכנה לאפשר להם להשתמש בהכשרתם לשילוב בעבהודה עם סביבה שלא כופה שינוי על אורח חייהם??? ומדוע הציבור החרדי "הפופולארי"והאהוב" זוכה להעדפה ודאגה כה צמודה לעומת המוני אנשי הפריפריה החברתית
      מסתפ עמך בית ישראל? האם לכולם כבר סדרו עבודה ונותרנו אנו לבדינו אחרונים בתור?
      12. ובכן, כבוד ידידנו המלומד, הרבה מסר עומד מאחורי התשובה של הרב גפני שהשיב במילה אחת לך ולחבריך, מה הוא עשה ופעל להוצאת ציבור הלומדים לשוק העבודה, עכשיו שהוסבר מה המניעים והשאיפות של כל צד התשובה ברורה וחדה:
      כלום!!!
      13. ומה עשה הצד השני בכדי לעצור ולהרוס את תשתיות ציבור הלומדים מחזיקי העולם?
      לצערינו הרבה, הנה אתה אחד ההוכחות
      אין לנו אלא לומר, קשה לך ללמוד תורה, כי באמת זה דבר לא קל, קשה עוד יותר ללמוד תורה מתוך הדחק
      קשה שבעתיים ללמוד תחת אש של משטמה ודה לגיטימציה
      כשלת! אינך יכול לעמוד בזה! אז אנא במטוטא "מי האיש הירא…ישוב לביתו" הצטנע לך בפינתך היכן שבחרת, הסר עצמך מהפרונט, אל תופיע כמושיע ומוכיח בשער בדברי נביאות שקר, קיים את "ישוב לביתו" ובזה גם תקיים מצווה

      הכותב הנו חרדי בלי ליב"ה, אינו נושא תואר, חפץ רק ללמוד ולפיכך אינו זקוק לפרסומת ולפרסום שמו

    11. 15

      תמה אנוכי על האתר שהעלה כזה מאמר אנטי חרדי

    12. 13

      יחיאל המסכן, אתה פשוט כ"כ התרחקת מהציבור החרדי שאתה כותב כך, אתה פשוט לא מבין את משמעות החיים. (גפני בצדק רב לא נוקף אצבע מכיוון שהחילונים עושים את זה "בשבילנו", הם מבינים שככל שיותר ויותר ישתלבו בעבודה בדור ההיטק החרדים יהיו יותר ויותר מנותקים, כמוך…) הכותב הוא בעל תעודת הנדסאי שעבר הכשרה מקצועית

    13. 12

      ועקנין מתוק, יש מספיק חילונים שיעזרו לך בשביל שלא תלמד תורה אבל לאברכים אין מי שיעזור חוץ מהרב גפני

      1. התכוונת חוץ מהקב"ה וע"י שלוחיו

    14. 11

      גילוי נאות: הכותב הינו מראשי מפלגת 'טוב'. לא הצביע ולא יצביע ל'יהדות התורה'.
      שלא ידבר בשם מצביעי 'יהדות התורה'. מצביעי 'יהדות התורה' גאים שהתורה והמסורת נר לרגלם. ולא הקריירה!!!

    15. 10

      דיברתי עם בני משפחתו החשובה של יחיאל, והם פשוט נקרעים מצער על המאמר המטופש הזה. הם מוקירים טובה לנציג הנמרץ משה גפני על פועלו הרב למען עולם התורה, ומתנצלים על הוצאת הדיבה, גם הסבא הרב החשוב מיצר על כך.

    16. 9

      הדפוק ראה סקרים ופוזל לעבר מקומו של דב ליפמן ביש עתיד מה שהוא לא קולט שכדי לקבל תואר דתי מחמד הוא צריך לגדל זקנקן עפעס שיראה חרדי מסטול הוא דווקא כן נראה

    17. 8

      ממש תקופת ההשכלה בארופה לפני הרבה שנים רק שהשנה 2016 אונברסיטא עושה רק רע לא חסר מקומות לימודים אחרים שגם תעשה בהם תארים בטוח לא נשארת אותו יהודי חרדי טוב בטוח יש לך את כל פגעי הטכנולגיה בבית חבל תחזור לפני בא המשיח

    18. 7

      כנראה המסכן לוטש עיינים למקומו של דב ליפמן ביש עתיד הבעיה שהוא נראה מידי חילוני כדי למלא את משבצת דתי מחמד צריך זקן לתשומת לבך ועקנין
      אגב סוף סוף מיהו גילה לנו את אמריקה אנחנו מתעבים את החומרנות

    19. 6

      יחיאל וקנין הוא מסיעת טוב באלעד ולא מיהדות התורה סיעת טוב זכתה לכמה וכמה דרשות מפי מרן הגראי"ל בבית שמש בהגדרות חריפות מאוד ומכאן כל מילה מיותרת

    20. 5

      אני לא מבין אתר 'חרדי' שמאושר ללקוחות נתיב לא אמור לעלות כתבות כאלה, זה לא חכמה לא להראות רק תמונות של נשים… צריך לשים לב לתוכן,.
      ואגב אולי נקבל פעם את תגובת ההנהלה על בקשות כאלה של מאזינים וקוראים.
      תודה

    21. 3

      אין ספק התגובות מדברות בעד עצמן

      איך הנהלת האתר עוד לא מחקה את המאמר ???

    22. 2

      אז אני כן נתקלתי בכמה וכמה לא חרדים שממש לא מעניין אותם תואר ראשון (בקושי תעודת בגרות) והם למדו ליבה ואני גם מכירה חרדים שיצאו לעבוד ועשו צבא והגיעו לתואר ראשון בקלות (ציטוט: לימוד גמרא הרבה יותר קשה. התואר זה משחק ילדים)
      פגשתי גם נשים חרדיות שלא למדו כלום ואחרי 10 שנים מהתיכון החליטו להוציא תואר והוציאו!
      אין שום קשר ללימודי ליבה! יש כאלו שרמת המשכל שלהם יותר נמוכה לא משנה כמה ישקיעו ויש כאלה שגם ללמוד סינית יצליחו לבד מהבית כי הם חכמים ויש להם יכולות גבוהות. אין קשר בין תואר ראשון לבין לימודי ליבה! (התחלתי עכשיו תואר ראשון וכמות החומר שמוכרת לי מלימודי הליבה היא פסיק בערך מהחומר! אז כולם! תפסיקו להיות צינים על חשבון החרדים! הבן שלי התחיל מכינה ואני לא רוצה שהוא יילמד ליבה אם ירצה אחרי החתונה שיעשה מה שנראה לו. אין צורך בליבה בשביל להוציא תואר ראשון סתם טיפשות של המכללות והאוניברסיטאות. הולכים לאוניברסיטה הפתוחה לא צריך מכינה ולא כלום צריך פשוט לשבת וללמוד ולתרגל)