והמשכיל בעת ההיא ידום

    קובי פינקלר Comments Off on והמשכיל בעת ההיא ידום
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוגיית הנשק הגרעיני של איראן עמדה בתשע"ב בראש סדר היום הציבורי והביאה לאינספור דיונים ותתי דיונים שזכו לכינוי "הפטפטת". איומי ישראל לתקוף את איראן זכו לתהודה עצומה ואף גרמו למשבר ביחסים עם ארצות הברית. כתבנו לענייני צבא וביטחון מסכם שנה של איומים

     

    לפני עשור התברר למערב, כי איראן החליטה לעבור לפסי ייצור של נשק גרעיני. זה החל בשקט יחסי. הדיבורים הראשונים בישראל החלו רק לפני כשש שנים. "איראן", כך דובר בתידרוכים השונים  "תהיה גרעינית בעוד שנתיים שלוש. מקסימום 2010"

    בכל סוף שנה עברית, מסכמים בישראל את השנה ומעריכים את הבאה לאחריה. כולם דיברו על השנה הנוכחית כשנת ההכרעה. הכותרות ומאמרי העיתונים התחרו ביניהם על הנוסח. הקו היה אחיד. נתניהו וברק החליטו לתקוף. לא חשובה דעתם של אנשים נוספים, לא חשובה עמדת ראש המוסד, ראש השב"כ  לשעבר שדיבר על משיחים הוזים. ההחלטה לפי הכותרות נפלה וצריך מיד לקיימה.

    אך בעוד שר הביטחון מסביר שאיראן רשמה התקדמות משמעותית לעבר השגת יכולת גרעינית, תוך שהוא מצטט דו"ח מודיעין אמריקאי חדש' הקובע שאיראן נמצאת על סף ייצור נשק גרעיני בממשל  של ברק האחר, נשיא ארצות הברית אובמה, לא מאשרים את קיומו של דו"ח כזה וממשיכים להתעקש בתקיפות, שאיראן לא נמצאת על סף השגת נשק גרעיני. הם גם לא מאמינים שישראל צריכה לתקוף עכשיו.

    המילים המפורשות של דובר הבית הלבן שהדגיש כי לארה"ב יש "עיניים" בתוכנית הגרעין של איראן ולפיכך היא תזהה ניסיונות איראניים ל"פריצה קדימה" לעבר הרכבת נשק גרעיני , פורשו מיד, שיש לנו, למערב ולישראל  מידע על מדעני הגרעין האיראנים.

    בפרק זמן יחסית קצר אחד מהם ערק, ולפחות ארבעה חוסלו על אדמת טהרן. זה התחיל בדיווחים סותרים על זהותם. תחילה דווח כי הם מומחים  לתעשיות הנפט, אך בהמשך התרבו הדיווחים כי מדובר במדענים שניהלו את אחד המדורים במתקן הגרעיני בנתנז. באיראן ציינו כי חיסולו של אחד מהם בא בדיוק בעת שבמדינה ציינו שנתיים לרציחתו של מדען הגרעין פרופ' מסעוד עלי מוחמדי.  בטהרן, מיהרו להאשים את ישראל והמוסד, אך דובר הבית הלבן הבהיר לאחר מכן שהתכוון  במילה עיניים, לפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית במתקני הגרעין האיראניים.

    הדברת סביב איראן החריפה. כמעט ולא ניתן היה למצוא שר או איש בכיר במערכת או מחוצה לה שלא התבטא בנושא. מאיר דגן ראש המוסד היוצא, שעסק כמעט שמונה שנים בתיק האיראני  אפילו החריף את הטון. אך אם נדמה היה כי  תקיפה תצא לפועל ממש בימים אלה, לפחות לפי הצהרות ראש ממשלת ישראל נתניהו, הרעיון הזה לפי שעה הולך ודועך.

    ולסיכום, אם כך הם פני הדברים טוב נעשה אם נתפלל לבורא עולם שייתן חן ושכל טוב לכל מנהיגנו. ו"המשכיל בעת ההיא ידום".

     

    מתוך המהדורה המרכזית, יומן שנתי

    עורכת ראשית: אסתי פלד רכז מערכת: אודי שקד טכנאי: רועי קנטן

    צילום תמונה ראשית: ויקיפדיה



    0 תגובות