"הרבנים היו צריכים לאסור על הציבור להגיע לכותל המערבי"

    אם היינו נציגות חרדית מאוחדת וחזקה, היינו פונים לראש הממשלה ואומרים לו: אם אתה לא מצליח לעצור את הרפורמים - אנחנו נדיר את רגלינו משם
    ישראל פריי 18 Comment on "הרבנים היו צריכים לאסור על הציבור להגיע לכותל המערבי"

    הסערה שמתחוללת סביב פרצות הרפורמים בכותל, נופלת כפרי בשל לידי נציג 'בני תורה' הרואה בכך הוכחה לכשלון הגישה הפאסיבית של הנציגים החרדיים • בראיון לוחמני תוקף סגן ראש עיריית ירושלים את הפוליטיקאים, מציע בציניות לקרוא לכותל 'רחבת מיכי-סדן', וקורא להעברת השליטה בו לוואקף

    חיים אפשטיין
    אם היינו נציגות חרדית מאוחדת וחזקה, היינו פונים לראש הממשלה ואומרים לו: אם אתה לא מצליח לעצור את הרפורמים - אנחנו נדיר את רגלינו משם
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תכנית הבוקר של 'קול חי' הוקדשה היום במלואה לאחת הפרשיות הדרמטיות בתולדות יחסי החרדים והמדינה, שכמעט ומטואטאת אל מתחת לפני השטח הציבורי. הכרזת הרפורמים על קיום תפילה "שוויונית" ברחבת הכותל המרכזית, עלולה להוות תקדים מסוכן בחילול בית ה', וגדולי ישראל יצאו בקריאה לציבור לעשות כל שביכולתו למנוע את ההתקהלות הפרובוקטיבית.

    בין יתר הדוברים שהתראיינו הבוקר למרדכי לביא, והביעו את שאט נפשם מהמהלך – לצד העברת ביקורת על שתיקת הנציגות החרדית ותהייה על חלקם הדומיננטי של המשפטנים – השמיע ממלא מקום ראש עיריית ירושלים ונציג 'בני תורה' דברים קשים:

    "אני מודאג מאוד מקול הדממה שעולה במחננו, אבל האמת, לי אין שאלות, אצלי הכל תשובות = ברגע שנכנעים, מכרסמים בנו. זה בדיוק הסיפור בגזירת הגיוס ובכל דבר, כשאנחנו מנסים להיות בשקט, להתנהג בעדינות, לנסות להסתדר עם כולם, יכרסמו בנו עוד ועוד".

    אפשטיין הציע בציניות פתרון אפשרי לבעיה, בדמות החלפת שם הכותל המערבי לרחבת 'מיכי – סדן', על שם שני אישים מסוקרים ומעוררי תגובות פוליטיות נזעמות, רמי סדן ומיכי אלפר, "אולי אז הנציגים החרדיים יתעוררו וישמיעו קול זעקה". לדבריו, מהרגע הראשון, נקטו הנציגים החרדיים בגישה רופסת וכנועה, שאחראית לתוצאה העגומה. "הטקטיקה הייתה צריכה להיות נחושה וברורה, לא קול ענות חלושה".

    הנציג החרדי לא מהסס לקרוא להחרמת הכותל המערבי, ולהעברת השלטה בו לידי לא פחות מהוואקף המוסלמי. "אם היינו נציגות חרדית מאוחדת וחזקה, היינו פונים לראש הממשלה ואומרים לו: אם אתה לא מצליח לעצור את הרפורמים – אנחנו נדיר את רגלינו משם. שבעולם ידעו כי ממשלת ישראל גירשה את היהדות מהכותל. הרבנים היו צריכים לקום ולהודיע: נאסור על יהודים להתקרב למקום".

    אחרי ההחרמה, הגיעה העברת השליטה: "ודאי שהוואקף ישמרו יותר טוב על הכותל, העיקר שלא הח"כים החרדים". גם על רב הכותל, יש לאפשטיין מה לומר: "מינו רב לכותל שכל הסמכות שלו היא לדבר לקיר".



    18 תגובות

    מיין תגובות
    1. 18

      מזל שיש לנו "עסקנים" שיודעים מה הרבנים היו "צריכים לעשות", מה הקב"ה היה עושה בלעדיהם???

    2. 17

      חימק'ה
      אני לא מסוגל להתאפק, למרות שרבותינו ציוונו שלא להגרר להתעמת עם דוברי ההבל.
      הוואקף ישמרו על הכותל יותר טוב, מה אתה אומר יש למישהו ספק שהלואי שלא היינו צריכים להגיעלמצב שהיהודים מרימים פה שלטון כפרני והוואקף היה שומר על הכותל וכו' כל השאלה מה יהיה בכזה מצב, לו יצוייר שהשלטון היהודי הכפרני יתבטל, מי ישמח ומי יעצב. התשובה בעיני ברורה, חייל במילואים חיים אפשטיין, וידידו הטוב חייל במילואים ישעיהו ויין? או נציגי הצבור הנאמן לה' ולתורתו?. עיין ערך המשל של הגר"ח על החתול ובעלת הבית בנוגע לעכבר, וד"ל. אגב נתי העורך לשעבר נחשף לאחרונה שהוא פנה בענין גיוס בנות ליאיר לפיד ואמר לו שהגיע הזמן לפתוח את הנושא כי בציבור החרדי יש שינויים וכו'. כולנו

    3. 16

      חצוף ,אתה רגיל להגיד לגודלי ישראל מה לומר, אתה מכתיב להם מה לחשוב ומה הם צריכים לעשות, חוץ מקומץ ממומרים כמוך אף אחד לא חושב כך, ההתלהמות שלך מראה שאתם לא מתנהגים בבגרות , ולא תצליחו להניע כלום בהבערת פחים

    4. 15

      רגע, הוא לא היה צריך לקבל אישור מדובר הפלג להתראיין?!
      והוא התחרפן לגמרי-להעביר את השליטה על הכותל לידי הוואקף??? יותר גרוע כבר מהסיקריקים!
      אפשטיין חזור בך

    5. 14

      חכם בלילה… לא ראלי בעליל.

    6. 13

      הרב אפשטיין צודק!

    7. 12

      הרב אפשטיין שלוחם הנאמן של מרנן ורבנן גדולי ישראל ובראשם מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך שליט"א

    8. 11

      אולי לשנות את השם לכותל מאילת..
      ואז בריוני הפסל הירושלמי יצאו להפגין…..

    9. 10

      הקשיבו הקשיבו! אד יעלה מן הארץ ויציף אותה באמרי שפר של כל הממורמרים פגועי ההנהגה ששמה אותם במקומם הטבעי. כשלו הם בהסברה. אבדו את אחיזתם במחוזות רבים. עתה לא נותר להם אלא לדבר. להקליד. לשכנע. לעמוד בנם לבין עצמם ולשכנע את עצמם כי הם הכי הכי. לאבד משרות של מורות ומלמדים. למנוע מילדיהם ללמוד במוסדות המקובלים מאז ומתמיד. ההפסדים מביאים אותם לדבר. וכשמדברים בלי אחריות נשמעים כך הדברים ההזויים.

    10. 9

      עד שהעיפו אותו מדגל התורה [ואין כאן המקום להזכיר למה העיפו]הכל היה בסדר שם
      סתם אדם ממורמר שחוץ מהדאגה למשכורת שמנה לא היה אכפת לו שירושלים הפכה להיות עיר האורות וכד'
      ושירושלים נהיתה יותר גרועה אפי' מתל אביב ר"ל

    11. 7

      נותן עצות לרבנים לא פחות! "הרב" אפשטיין, מה ההדיוט הזה עשה בעניין הכותל חוץ מלגרגר כדרך עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס!

    12. 6

      מרן הרב אלישיב היה מהאוהדים המכורים לכותל וכל משפחתו ובחול המועד היה משכים לכותל אאיך אפשר לחשוב ולתאר את השטויות של המשונה הזה , כבר היה לעולמים שרגמו מישהו בעזרה באתרוגיהם הציבור הוא שצריך לשמור על הכותל ולא משטרה או הפת של הדתות צריך מסירות נפש להחזקת הכותל בידינו..

    13. 5

      שמתם לב שזו הידיעה היחידה באתר שזוכה להרבה תגובות כל כך.
      זה רק מראה את התסכול שלכם הפלג הבני ברקי
      שחוץ מלהשתלט על עוד ועוד גופים לא יודעים לעשות כלום
      תראו את העשייה הברוכה שמוביל מרן ראש הישיבה שליט"א בבנייתם של מוסדות רבים ברחבי הארץ.
      ישיבות , תתי"ם, בתי ספר, ובתי כנסיות, מה שאתם לא תעשו במאה שנה
      "הפרשיות" שבפלג שלכם מעבירות אותכם על דעתכם.

    14. 4

      שכחתם שהרבנים גם אסרו לגלוש באינטרנט ולשמוע רדיו

    15. 3

      מה זה המשפט המקומם הזה "הרבנים היו צריכים". – הרבנים עושים מה שהם צריכים, גם אם לא הבנת נכון.

    16. 2

      כשהזעם של הפלג הנורבגי עולה, סימן שהביקורת מוצדקת

    17. 1

      אגב, הפלג חשב שהוא יוציא את חבר הכנסת אשר מהכנסת. למעשה הם הוציאו את הרב פרוש מהכנס. מכה עצמית.
      אגב יש מפלגה הקרובה לוואקף, אולי צריך להצביע להם?