"האינתיפאדה האחרונה רשומה על שמו של הטיפוס ההזוי גליק"

    "הרב יצחק כהן חושב שהיהדות היא רק הרב עובדיה יוסף, יש עוד רבנים ויש דעות נוספות, לצערי, אני רואה בכנסת לא פעם אחת, אנשים יראי שמים עם כיפות שכאילו הם מייצגים את היהדות - אבל מי שלא כמוהם הוא לא נחשב".
    דוד לזר 9 Comment on "האינתיפאדה האחרונה רשומה על שמו של הטיפוס ההזוי גליק"

    סערה פרצה הערב ב'מהדורה המרכזית' לאחר שסגן שר האוצר כהן האשים את ח"כ גליק וייחס אליו את האינתיפאדה האחרונה • גליק הבהיר: "אני לא מקבל את דעתה של הרבנות הראשית" • קבלו את הראיון שהסתיים בניתוק צורם

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    "הרב יצחק כהן חושב שהיהדות היא רק הרב עובדיה יוסף, יש עוד רבנים ויש דעות נוספות, לצערי, אני רואה בכנסת לא פעם אחת, אנשים יראי שמים עם כיפות שכאילו הם מייצגים את היהדות - אבל מי שלא כמוהם הוא לא נחשב".
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה פרצה היום (שלישי) לאחר שבדיון שנערך בוועדת האתיקה בכנסת, המליצה המשטרה לאפשר לחברי הכנסת הערבים והיהודים לעלות להר הבית.

    סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן תקף את הדברים ופנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה להאריך את איסור העלייה להר הבית לחברי הכנסת.

    בעקבות הדברים, התארחו הערב (שלישי) שלושה ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי', סגן שהר כהן, ח"כ יהודה גליק וח"כ ג'מאל זחאלקה.

    ראשון הדוברים היה כהן שתקף את הח"כים הערבים שעולים להר הבית וטען כי "מי שעולה להר הבית הם בכלל לא דתיים, אין להם שום דבר ערכי, הם עולים רק בשביל פרובוקציה ולהצית מהומות. הח"כים היהודים שעולים לה הבית – יש להם איסור הלכתי גורף, כל גדולי הדור קבעו שיש בזה איסור כרת, אלו ואל עולים במטרה אחת: להצית מהומות, ובשביל זה ביקשתי למנוע מהם זאת".

    בהמשך דבריו תקף את ח"כ גליק ואמר כי "על שמו של הטיפוס ההזוי גליק נרשמת האינתיפאדה האחרונה", לדבריו, "אין ליהודה גליק אפילו רב אחד שמתיר לעלות להר הבית".

    בתגובה אמר גליק ב'קול חי' כי "תראיינו את הרב יצחק כהן הוא יודע מה אני חושב, אם זה ראיון איתי זה אמור להיות דו שיח תרבותי, אבל אם זה לצעוק – אני לא ביקשתי את הריאיון הזה, אתם ביקשתם".

    לדבריו של גליק, "לצערי, אנחנו עדים לתופעה של חוסר כבוד, כמו שיש דעה לגיטימית שאוסרת עלייה להר, יש למעלה מ-300 רבנים שמחייבים ואומרים שיש מצוות עשה לעלות להר הבית, ומן הראוי שגם הרב יצחק כהן ידע לכבד רבנים אחרים, יש גדולי עולם שמעודדים עלייה להר הבית ולשיטתם זו מצווה".

    אתה חולק על דעתם של הרבנות הראשית?

    "אני חולק על דעת הרבנות הראשית", הצהיר ח"כ גליק.

    לדבריו, "הרב יצחק כהן חושב שהיהדות היא רק הרב עובדיה יוסף, יש עוד רבנים ויש דעות נוספות, לצערי, אני רואה בכנסת לא פעם אחת, אנשים יראי שמים עם כיפות שכאילו הם מייצגים את היהדות – אבל מי שלא כמוהם הוא לא נחשב".

    לשיחה הצטרף ח"כ ג'מאל זחאלקה שהסביר מדוע הוא עולה להר הבית, "המקום נקרא מסגד אל אקצא והוא מקום קדוש למוסלמים. הוא פתוח לביקורים לכל העולם, ללא הבדל גזע דת ומין, אבל להיכנס לרחבת המסגדים במטרה לפגוע בקדושת המקום ולפגוע בסטטוס קוו שקיים מאות שנים – זה כמובן פגיעה ברגשות המוסלמים ופרובוקציה ויש כעס בציבור המוסלמי על זה".

    לדבריו, "ישנן קבוצות קיצונית יהודיות שהם מיעוט, שרוצות לפגוע בקדושת המקום. הם טוענים שהייתה שם פרה אדומה, לא אכפת לי מה הם מאמינים, אבל אכפת לי שלא יכנסו פנימה ויפגעו במקום".

    לדבריו, "ח"כ יהודי שמגיע לשם או בעל תפקיד רשמי – בא לעשות או לקבוע עובדה פוליטית שזה מקום תחת ריבונות ישראלית או מסיבות דתיים ולשנות את אופי המקום. אדם רגיל שיבוא אין בעיה".

    אתם אבל גם נושא תפקיד?

    "כל מוסלמי שבא לשם – בא לחזק את המקום הקדוש למוסלמים ולחזק אותו מפני הכיבוש, אותנו רוצים שם, המתפללים מברכים אותנו על זה".

    בשלב זה התחיל גליק להשיב על דבריו של זחאלקה, אלא שברקע דיבר גם סגן השר כהן, דבר שגרם לו לתקוף את כהן, "יצחק כהן – תלמד דרך ארץ, אני לא מדבר עם אנשים שלא יודעים לדבר, כל הנכנס לדברי חברו וכו', 7 דברים בחכם והיפוכו בגולם", אמר ח"כ גליק וניתק את שיחתו.

    את המילה האחרונה אמר כהן: "לא ידעתי שאני עולה לשידור יחד עם הטיפוס ההזוי הזה יהודה גליק, הר הבית זה לא הייד פארק".

    האזינו לדיון המלא:



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      הרב כהן, אתה חצוף! עכשיו אתה יכול לישון בלילה כי סוף סוף מצאת את ה'אשם'…… בגללך ובגלל אנשים חשוכים כמוך, יהודים ממשיכים להירצח ברחובות הל"ת. לא מצאת להגיד מילה אחת בגנות המרצחים הערבים ימ"ש, אבל כאשר מדובר ביהודי שמוסר את נפשו בשביל העם היהודי, אתה מאשים אותו באם כל הצרות שעוברות עלינו, זה רק מראה מי אתה ומאיזה בור אתה שותה (מבחינה הלכתית אני גם לא תומך בו, אבל אין לזה שום קשר למצב הביטחוני ובמיוחד ל"אל תתגרו באומות" שאתה וחבריך מעוותים את פירושו).

    2. 8

      למען הצגת התמונה המלאה, היה ראוי לציין, שגליק פרש רק אחרי שהשתעל ארוכות עד שקולו השתנק, ולא על רקע של כעס וכדומה (כפי שבטעות ניתן אולי להבין מהתמונה החריגה שדווקא היא נבחרה משום מה להציג כאן את גליק).

      1. אוי נו באמת איזה מסכן
        אתה באמת חושב שהוא ניתק כי הוא השתעל ה' ישמור
        הוא ניתק כי הוא תינוק מגודל מחפש פרובוקציות ותשומת לב "משעמם לו" אז הוא מחפש ריגושים
        "לשם שמים עללללק"
        האיש הזה אפיקורס הוא חולק על הגמ' שאומרת ש"הכותל המערבי לא זזה ממנו שכינה לעולם"
        לך ללמוד אם אתה כזה "צדיק"
        אשריך הרב כהן שאתה מעביר את דעת כל גדולי הדור האמתיים

    3. 7

      זה מגעיל ששמים דוקא תמונה כזאתי שלו, זה מכניס לראש בלי ששמים לב אסוציאציות רעות נגדו

    4. 6

      יצחק כהן הזה
      רדוד צר אופק וגס לשון
      טוב לגבאי בית כנסת לא לחבר כנסת
      מבייש את הפרלמנט

    5. 5

      מה שהכי מעצבן פה שהכתב עושה מצג שהוא אינו נוקט דעה אלא מראיין דעות מגוונות כשלמעשה הוא מנווט את הראיון שיהיה לטובת אגנדה ימנית חרדית. מדוע אבי מימרן לא יכול להיות מראיין הגון ומקצועי שלא בא להצדיק דעה מסוימת אלא להביא את הדעות המגוונות כמו שהם,
      לדוגמא בראיון ברשת ב' אף שיש לרדיו דעה מסוימת אך כשמביאים מרואיינים נותנים להם לאמר את דעתם בלי הקנטות ועקיצות וללא העדפת המרואיין השני

    6. 4

      זה תפור על הפרצוף שלו בול פגיעה מאמר חז"ל: אסור להסתכל בפני אדם רשע

    7. 3

      במענה לתגובה מספר 7.
      מימרן מראיין מקצועי הוא נותן לדבר אפי אם זה מנוגד לדעתו האישית
      ב.ברשת ב אם המראוין מנוגד לדעתם אוי ואבוי לו