ריבלין מזהיר מהתרסקות כלכלית: "החרדים נשארו מאחור"

    "האקדמיה ושוק העבודה מותאמים היום בעיקר לשני שבטים, אבל יש שניים נוספים - החרדים והערבים - שנשארו מאחור"
    דוד לזר 2 Comment on ריבלין מזהיר מהתרסקות כלכלית: "החרדים נשארו מאחור"

    נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם היום בכנס הרצליה ה-16 והרחיב על מצבה הכלכלי של מדינת ישראל • כמו"כ, הוא הזהיר כי ישראל נמצאת על מסלול של התרסקות כלכלית ידועה מראש

    נשיא המדינה, רובי ריבלין צילום: מארק ניימן לע"מ
    "האקדמיה ושוק העבודה מותאמים היום בעיקר לשני שבטים, אבל יש שניים נוספים - החרדים והערבים - שנשארו מאחור"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם היום (שלישי) בכנס הרצליה ה-16 והרחיב על מצבה הכלכלי של מדינת ישראל, כמו"כ, הוא הזהיר כי ישראל נמצאת על מסלול של התרסקות כלכלית ידועה מראש.

    "האקדמיה ושוק העבודה מותאמים היום בעיקר לשני שבטים, אבל יש שניים נוספים – החרדים והערבים – שנשארו מאחור", לדבריו, "המערכת הראשונה היא מערכת השירות הציבורי ובפרט משרדי הממשלה. היא תשמש מנוע שינוי אמיתי רק אם תחתור בצורה בלתי מתפשרת לייצוג הולם של הציבור שאותו היא משרתת, ובפרט חרדים וערבים, מתוך הבנה שהרכב לא מגוון מסוכן והרסני לאמון הציבור במערכת".

    עוד הוא הוסיף כי "אם בעבר היה צה"ל מקום המפגש המרכזי של החברה הישראלית, הרי שבסדר הישראלי החדש, אם נרצה או לא, הפכו האקדמיה ושוק העבודה למקום הראשון שבו פוגשת החברה הישראלית את עצמה. האקדמיה ושוק העבודה הם השער להגשמת החלום הישראלי. הם כרטיס הכניסה של כולנו למוקדי ההשפעה במשק. בהם נוצר לראשונה מרחב משותף ליצירת שפה ומטרות משותפות, שם מתעצבים תחושת השייכות והמעמד החברתי".

    ריבלין הוסיף כי "לעולם חילופי אליטות כרוכים במחיר, כי טבעה של אליטה שהיא רוצה להנציח את מקומה. השינוי יגיע רק כאשר הסביבה המקצועית תגלה רגישות וערנות לכל המגזרים הפועלים בה, ותכיר באחריות המוטלת עליה ליצירת מפגש חיובי ומשמעותי בין הבאים בשעריה. מיצוי כוח האדם והכישרון הישראליים, בפרט מהמגזר החרדי והערבי, הוא מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר העומד לרשותנו, והמפריד בינינו לבין מסלול של התרסקות כלכלית ידועה מראש".

    לדבריו, "מספיק מבט אחד בירושלים, העיר הערבית הכי גדולה בארץ; העיר החרדית הכי גדולה בארץ; העיר הדתית הכי גדולה בארץ; העיר החילונית השנייה הגדולה בארץ, העיר האהובה אבל גם הענייה, הקרועה והמתוחה כל כך – כדי להבין שכוחות השוק לבדם והרצון הטוב לבדו של ארגונים ויחידים מסורים ככל שיהיו לא יוכלו להתמודד עם גודל האתגר".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא חסרו 'יהודים טובים' ש'דאגו' ללומדי תורה, כבר היו, בהסטוריה שלנו עוד כמה כאלה,
      ונשארו מאחור או שלא נשארו בכלל, יהודים.

    2. 1

      סתם בשביל הסקרנות..
      איזה תואר יש לבנאדם בכלכלה?!
      זה ש 60 וכמה חכי"ם חשבו שכדאי לבעוט בו למשכן הנשיא זה לא אומר שהוא מבין מה יהיה המצב הכלכלי בזמן שהוא יהיה במעשיהו!