עצוב • פעילת השמאל מטיחה באב השכול: "הבעיה אצלך"

    ייתכן מאוד שרבים מבני האדם אינם ראויים כלל לגדל ילדים. אי אפשר לסמוך עליהם שיגנו על הפעוטות וידאגו לשלומם ולטיפוחם. זה כנראה המצב בחברות רבות, שכן אין דבר קל יותר מלהביא ילדים לעולם, ואז להתעלם מחובת הדאגה הבלתי מותנית כלפיהם
    ישראל פריי 28 Comment on עצוב • פעילת השמאל מטיחה באב השכול: "הבעיה אצלך"

    פעילת השמאל החרדית צביה גרינפלד, תוקפת ב'הארץ' קשות את אביו של איליה וינגוט ז"ל, וקוראת להעמידו לדין: "מי ששוכחים את ילדיהם, ומניחים להם למות בייסורים במכונית, הם אנשים המנותקים מחובתם האנושית הבסיסית ביותר" • ויש לה גם מסקנה: "ייתכן מאוד שרבים מבני האדם אינם ראויים כלל לגדל ילדים"

    ייתכן מאוד שרבים מבני האדם אינם ראויים כלל לגדל ילדים. אי אפשר לסמוך עליהם שיגנו על הפעוטות וידאגו לשלומם ולטיפוחם. זה כנראה המצב בחברות רבות, שכן אין דבר קל יותר מלהביא ילדים לעולם, ואז להתעלם מחובת הדאגה הבלתי מותנית כלפיהם
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תהומות הכאב והסבל שאיימו להטביע את הורי איליה וינגוט ז"ל, לא הותירו לב אדיש ועין יבשה. מהרגע בו גילה האב כי שכח את היקר לו מכל ברכב – הפך האסון לנחלת הכלל, כשלצד האבל על הילד שהלך לעולמו בטרם עת, עורר האסון דיון וחיבוטי נפש אודות הישנות מקרים כגון אלו, ומידת אחריות ההורים.

    ראיונות שהעניקו ההורים לכלי התקשורת, הצליחו להביס במעט את המצדדים לחומרה, והטוענים לרשלנות. קולות האם הדואגת והאב המסור וחדור האמונה – מבכים את לכת בנם, היסו את רעשי המבקרים ודוממו את שפתי המצקצקים.

    מי שלא התרשמה מהדברים, ובחרה למתוח ביקורת חריפה על ההורים השכולים, היא העיתונאית צביה גרינפלד, שפרסמה מאמר ארוך הבוקר ב'הארץ'. "המוסכמה החברתית המציבה את האב בעמדת הסובל, ולא הגורם לסבל, מקוממת ביותר", ביקרה את ה'מחזה מרתיע במיוחד' שהתגלה בישיבת ועדת ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בנוכחות האב.

    גרינפלד ממשיכה: "מי ששילם בחייו באופן טרגי היה הפעוט חסר האונים, ולא האב שמיהר לחזור הביתה כדי "לקחת את התפילין" ולנמנם לו קצת, אחרי ש"עזר לאשתו לפזר את הילדים במוסדות החינוך". אסור לשכוח שהאב — שהתעורר לפי המדווח רק כעבור שלוש שעות ונזכר בחלחלה שהפעוט עדיין במכונית — אינו הקורבן אלא הורה שמעל בתפקידו, ועכשיו הוא מנסה לשכנע, בעזרתם הפעילה של חברי הכנסת, שמשום שלא היה לו במכוניתו מתקן שיתריע מפני הסכנה אירעה לו תקלה נוראה שיכולה היתה לקרות גם לנו".

    לעיתונאית יש גם מסקנה נחרצת: "קשה שלא לקרוא אליו: לא אדוני! אתה האבא. הבעיה אצלך. אל תגלגל אחריות על מישהו אחר. מי ששוכחים את ילדיהם, ומניחים להם למות בייסורים במכונית, הם אנשים המנותקים מחובתם האנושית הבסיסית ביותר, ולא הורים אומללים שאהבו את ילדיהם יותר מכל ועכשיו לבם מתפוצץ מכאב על האובדן. לשווא ינסו גורמים שונים להקל על מצפונם בטענה המחפירה שאלוקים כנראה רצה כך, או שהדבר יכול לקרות לכל אחד. זה לא יכול לקרות לכל אחד, ואסור שזה יקרה".

    וכאן, המסקנות כבר מרחיקות לכת, וכוללניות: "ייתכן מאוד שרבים מבני האדם אינם ראויים כלל לגדל ילדים. אי אפשר לסמוך עליהם שיגנו על הפעוטות וידאגו לשלומם ולטיפוחם. זה כנראה המצב בחברות רבות, שכן אין דבר קל יותר מלהביא ילדים לעולם, ואז להתעלם מחובת הדאגה הבלתי מותנית כלפיהם. בצד המאמץ האדיר, הנמשך אלפי שנה, לחנך בני אדם שלא ירצחו זה את זה, הפרויקט הגדול ביותר של הציוויליזציה האנושית הוא כנראה המאמץ ללמד אנשים לקבל אחריות אישית, לפחות על משפחתם, ובמיוחד על ילדיהם הרכים, חסרי האונים. שימוש באמצעים טכנולוגיים יכול לסייע, אבל כדי להפנים באמת הכרה מוסרית זו אין מנוס כנראה מלהעמיד לדין הורים שכשלו. רק תביעה בלתי מתפשרת תצליח אולי להרתיע, ולהטמיע בלב כולנו את תחושת האחריות המתבקשת".

    לסיום, מביעה גרינפלד הבנה מסוימת: "ודאי שההורים האומללים שילדם מת במכונית היו עושים בדיעבד הכל כדי למנוע את הזוועה. ודאי שלבם נשבר. רגעים של היסח הדעת יש כנראה לכולנו — אבל אסון נורא שכזה אסור שיתרחש. אי אפשר לקבל אותו כחלק ממציאות שפויה, שאת כלליה צריך לארגן ובתוכה ניתן לחיות. שהרי אין המדובר כאן בכוח עליון או בגורמים שמעבר לשליטתם של ההורים — אלא בהזנחה קטלנית מצדם. לא ראוי לכן לפטור אותם מאשמה".

    גרינפלד, 71, תושבת הר נוף, היא פעילה פוליטית-שמאלנית, ואף כיהנה כחברת כנסת מטעם מרצ במשך כשלושה חודשים בשלהי הכנסת ה-17. היא גדלה בבית חרדי והתחנכה בבית יעקב, ולמרות אמונותיה ודעותיה הרחוקים כרחוק מזרח ממערב מההשקפה החרדית, מגדירה עצמה גרינפלד עד היום ככזו.



    28 תגובות

    מיין תגובות
    1. 28

      אז בואו נתפלל שהנסיון יגיע גם אליה, ומעבר לזה, אסור להתייחס למה שהיא כתבה, כי עיתון הארץ הוא בור השופכין של מדינת ישראל

      1. מפגר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מה הקשר צודקת? אתה יודע שהאבא הזה בטראומה?????????

      2. זה לא סותר- האב בטראומה אבל הוא גם פשע,
        צורם לי מאוד שרק בוכים איתו ואין שום מילת גנאי או לפחות הזהרה.

      1. מזעזע ואני לא מאמין שהתגובות מגבות אותה או שאין לכם רכב או שאין לכם ילדים כי בנאדם עם 5-6 ילדים לא תמיד אוחז ראש ה' ישמור

    2. 25

      טיפשה מטופשת!
      כל מי שעשה תאונה לא ראוי להחזיק רשיון?
      כל מי שהתחשמל לא ראוי לחיות עם חשמל?
      כל מי שנפל לא ראוי ללכת על 2 רגליו?
      מה השטויות האלו?

    3. 23

      זה הניחומים שלה למשפחה?? ביננו החילונים הם אלו שחסרי אחריות לילדים שלהם………..

      1. כמה מתוכם את מכירה??!!
        לא היית רוצה לקום מחר וגלות שמישהו הכליל את כל החרדים בשיכחת ילדים ברכב (במזיד או בטעות) אין שום מקום להכללה הזאת!
        ללא ספק היא כותבת בלי ידע ומתוך אולי רשעות ,אבל התגובה לא רלונתית

        1. א. רלוונטית
          ב. כשהורה חילוני מסכים לילדיו לתת אייפון פרוץ שיש בו את כל הזבל שבעולם: רצח,, גילוי עריות וכו' זה נקרא שהם אינם חסרי אחריות לילדים שלהם……

          1. א. תודה על התיקון
            ב. לא דובר על הענין הזה, מידיעה ישנם המון כאלה שחוסמים את ילדיהם לתכנים האלה.
            ג. לא דובר על אחריות מסוג כזה, זה נראה סתם כניסיון להאשים מישהו בלי להתיחס לטענה האמיתית

            1. תרגעו חרק"דים!!

              משתמש אנונימי (לא מזוהה)
          2. זה שאתה רואה ילד עם פלפון פרוץ כשדר מזיק באופן אוביקיטבי זה בס'ה מראה על התמימות שלך שאתה מקבל כל מילה של העסקנים החרוצים באופן עיוור, אמנם לחרדים ראוי שלא יהיה מכשיר כזה, אך אין הרבה בעולם של מאות מיליוני החילונים והגויים שחושב שיש מישהו אומלל בגלל המכשיר הפרוץ
            כך שכדי שתנחת

            1. זה עוד בעיה שהם לא רואים את הבעיה. הם רואים אותה רק כשהילד מתאבד או רוצח או לוקח סמים וכו' וכו' ואז כבר מאוחר מידי……….. אשרינו שיש לנו גדולי הדור ששומרים עלינו!

              משתמש אנונימי (לא מזוהה)
    4. 22

      מעניין בתור פעילת שמאל היא צריכה ליהיות בעד אנשים לא מוסריים כמו מחבלים לא?????????.מה זה איפה ואיפה?

    5. 21

      מתוסבכת מלאת סתירות בדבריה
      מצד אחד "זה לא יכול לקרות לכל כאחד"
      מצד שני "רגעים של היסח הדעת כנראה יש לכולנו"
      הרעיון שלה להטמיע אחריות של הורה לילדו על ידי ענישה חמורה
      הוא רעיון פראי ופרמיטיבי של מי שכנראה גדלה עם חסכים רגשיים
      מאוד עמוקים, רק מי שנטול רגש אמהי טבעי ובריא של אהבה והענקת אם לילדה ללא גבול ומידה
      יכול להעלות על הדעת הטמעת רגש זה באמצעות ענישה
      רחמנות! פשוט אומללה!

    6. 20

      מגלגלין חובה על ידי חייב

    7. 19

      'החרדית'
      מי אמר?

    8. 18

      מי שם אותה ואותנו לדון בכאלה דברים.
      הצער שהיא גרמה לאב- היא תשלם על זה.
      אלה שירחמו ויקחו את הדברים לתשומת ליבם ויעשו פעולה מצילת חיים – הם זכאים לעולם הבא.

    9. 17

      מגיב מס' 10 קוראים לזה לקלל וזה לא דרך התורה…
      ולענין- הסיבה היחידה שגרמה לאישה ההזויה הזאת לאמר את הדברים המטופשים האלה זה התוצאה- הנה היא קיבלה סיקור תקשורתי נרחב, מעולה…
      דבריה מלאים כפירה ואל תדין את חברך עד שתגיע למקומו! הרי האב בעצמו אמר שתמיד כששמע את הסיפורים האלה אמר איך זה קרה להם… לי זה בחיים לא יקרה… אני ככ אוהב את הילדים שלי…(בראיון לבצלאל קאהן) וגם לו זה קרה לכן בואו נזכור שיש חשבונות שמים וההשתדלות שלנו זה כמו שהאב אומר- עזרים טכנולוגים חיצוניים.
      ושלא נתנסה!!!

    10. 16

      מעבר לכל המלל הרב שנשפך כאן, לראות את התמונה של הפעוט עם החיוך הכל כך תמים והטוב הזה
      פשוט ממיס ומעורר כאב פנימי מאוד עמוק, קשה (וגם לא צריך לנהל) דיון מסביב לאיזה התבטאות גסה, בפורם זה
      כשהמת מוטל עדיין בפנינו(עוד לא עבר אפילו ה- 30) ועוד עם תמונה כזו חודרת ומזעזעת כל לב

    11. 15

      בואו נהיה לרגע ענייניים, קיימות טכנולוגיות מצילות חיים בסכום נמוך יחסית אז בואו כולנו במקום להאשים/להזדעזע/לנחם וכו' פשוט כולנו נפסיק לחשוב 'לי זה לא יקרה' ונתקין מערכת שמצילה חיים.
      אני באופן אישי רצתי להתקין מערכת כזו, ולא, אני לא מאמין שאי פעם אשכח ילד במכונית אבל גם על יצחק וינגוט לא הייתי מאמין וכנראה שזה באמת יכול לקרות לכל אחד מכולנו.
      כל הכבוד לאבא שבמקום לשקוע באבל הפרטי שלו הוא הולך ומשקיע את כל כולו בהצלת החיים הבאים

    12. 14

      על זה נאמר "אל תדין אדם עד שתגיע למקומו"
      אני לא רוצה לאחל לה …..להגיע למקומו
      אז כדאי לה מאוד לא לדון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אלא אם היא מאוד רוצה להתנסות