- רדיו קול חי - -

אורי אריאל מציג את ההבדלים בין פגיעה לפגיעה חמורה

שר החקלאות אורי אריאל העביר בקשה לוועדת המדע לפני החג כדי לשנות את מסקנות ועדת המדע שדנה בעניין לפני כחודשיים בעניין יוזמתו להעתיק את מכון וולקני לצפון. על פי הבקשה שהועברה לוועדת המדע ביקש שר החקלאות לשנות את מסקנות הוועדה ל – "במקרה ותהיה פגיעה חמורה במחקר ודאי שהדבר ישפיע על ההחלטה בנושא". במסקנות הוועדה במקור נכתב, כי "לנוכח הדברים אשר הועלו בדיון והבהרת השר שהמעבר לא יתבצע אם יתברר שמשמעותו פגיעה במחקר, הוועדה קוראת לבחון ביסודיות את ההחלטה על כל השלכותיה, טרם ביצועה…"

תגובת חברי הכנסת שנכחו בוועדת המדע עוררו סערה בדיון: אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע: אין זה דבר של מה בכך, יש הבדל גדול בין פגיעה לפגיעה חמורה. ככל שנשנה את דברי השר לאחר בדיקה שנעשה זה לא ישנה את מסקנות הוועדה. במידה שישתקף באופן ברור שאלה היו דברי השר, הוועדה תגיש את המסקנות רק בהתייחס למה שהשר אמר. במידה שהדברים לא היו ברורים נערוך עוד דיון.

חיים ילין: "אם זה נאמר על ידו אין ויכוח. אבל אם בעצם אחרי הישיבה הוא קורא את הפרוטוקול וזה לא מוצא חן בעיניו זה משהו אחר. מה זה פגיעה בינונית ומה זה פגיעה קלה ומה זה אסון לאומי? במקרה של שאלה כזו יש לערוך דיון מחדש על הנושא. מישהו יודע להבחין בין פגיעה, לפגיעה חמורה?

חברת הכנסת יעל כהן פארן: נשמע שיש כאן התערבות. משרד החקלאות כבר הגיע למסקנה שיש פגיעה אז הוא רוצה לשנות את הפרוטוקול? הדיון שהיה לא יכול להיות סופי לאור בקשתו של השר. ולכן בכל מקרה צריך להיות דיון חוזר. הוא מבקש לתקן את דבריו אבל לדיון יש דינאמיקה. כל אחד משפיע על הדיון והדיון הוא לא אותו דיון אם נאמר אחרת. בכל מקרה צריך דיון חוזר.

חבר הכנסת יואל חסון: הפניה הזו של השר היא פניה דרמטית היא חושפת שלשר אין בעיה לגרום לפגיעה במחקר החקלאי. אני לא חושב ולא מסכים להסמיך את הוועדה. אני חושב שצריך להביא את הפרוטוקול בפני חברי הוועדה ולהשמיע לנו את ההקלטות כדי שנשמע אם הוא אמר את זה באופן ברור. בכל מקרה אני לא חושב שיש להסמיך מראש את הוועדה לשינוי מסקנות הוועדה.