"יש בציבור צמא עצום לתורה, אני לומד תורה מדי ערב"

    כל אדם חייב לשאול את השאלות האלו גם הישראלי המנותק. באיזה כלים הוא משתמש זה שאלה אחרת. היהודי צריך להשתמש בכלים שהיהדות מעניקה לו. יש הפסד עצום לכל אותם יהודים שלא רכשו מיומנות להשתמש בכלים שהעניקה להם התורה
    יוסי אשר 4 Comment on "יש בציבור צמא עצום לתורה, אני לומד תורה מדי ערב"

    עו"ד ציון אמיר מבכירי הפרקליטים בישראל בראיון מרגש על תורה ולומדיה • "העיסוק אצלי הוא מובלט מובהק – מידי יום וגם עם כל מיני חברים" • "אני כל ימי נמצא בתשובה" • ומה נותן לו סיבה להיות כאן בעולם?

    עו"ד ציון אמיר צילום: Liron Almog/Flash90
    כל אדם חייב לשאול את השאלות האלו גם הישראלי המנותק. באיזה כלים הוא משתמש זה שאלה אחרת. היהודי צריך להשתמש בכלים שהיהדות מעניקה לו. יש הפסד עצום לכל אותם יהודים שלא רכשו מיומנות להשתמש בכלים שהעניקה להם התורה
    11:43
    16.04.24
    חדשות קול חי No Comments on לראשונה בהיסטוריה: כשרות ועדת רבנים לסיב אופטי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל חג השבועות מקדיש רדיו 'קול חי' את היממה הקרובה כולה לתורה הקדושה. גם הבוקר (חמישי) תוכניתו של מרדכי לביא – 'מהדורת הבוקר', התמקדה בלימוד התורה, ובמהלכה עלו לשידור אישים רבים וחשובים שסיפרו על החיבור האישי שלהם עם התורה ומצוותיה.

    עו"ד ציון אמיר שהוא מבכירי הפרקליטים בישראל סיפר על הקשר שלו לתורה אותה הוא מכיר זה מכבר.

    ללמוד "התחלתי משחר ילדותי ונעורי" מודה אמיר שמציין כי "הייתה הפסקה במהלך הדרך. בשנים האחרונות אני לומד מעט בכל יום כמו שאומרים ו'הגית בו יומם ולילה' ואנחנו רק צריכים לשנן לבננו, זה הרבה יותר מאתנחתא מהעבודה. אצלי זה בא בסוף היום לפני השנה, 10,11 ואחרי חצות, זה מביא אותי לעסוק בלימוד תורה, כעת התחלתי קריאת משניות. אני בשנה על מות אבי, התחלתי עם סדר נזיקין, זה עולם עמוק מאוד שמחבר אותך למהות של הדברים העמוקים של העולם ושל כל יהודי".

    "אנשים נוהגים לומר חזר בתשובה חזר בשאלה" אבל אמיר אינו אוהב את ההגדרה. "אני כל ימי נמצא בתשובה. ב-10 – 15 שנים האחרונות, העיסוק אצלי הוא מובלט מובהק – מידי יום וגם עם כל מיני חברים, חברותות. כמובן בכל שבוע פרשת השבוע שאנחנו חייבים לקרוא ולמוד את זה ולראות מה הפוסקים והמדרש אומרים על הפרשה. ותמיד זה כמו חדש.

    למדת בישיבה?
    למדתי במוסד הדתי גבעת וושינגטון שבקבוצת יבנה. אם תיקח אדם שלא למד תורה מימיו אז זה שפה שתהיה זרה לו ויהיה קשה, הרבה מאוד ישראלים לא יודעים כתב רש"י וזה חבל מאוד. זה לא קשור אם אתה איש דתי ושומר מצוות, לימוד התורה מעניק כלים רבים מאוד.

    העו"ד הבכיר מאמין כי "כל אדם צריך לשאול את עצמו מאין באת ולפני מי אתה עומד ולפני מי אתה עתיד לתת דין וחשבון זו תפיסה עמוקה ביהדות. השאלה מה אדם עושה בחיים ומה הייעוד שלו. האם רק החומר והקליפות החיצוניות או שיש משהו מעבר לזה. החיבורים האלו יכולים להתחדד כאשר אתה שוקע בהגות שקשורה בתורה ישראל ובכתבי הקודש, יחד עם ספרי הפסקים של משך הדורות, זה נותן לך סיבה למה אתה נמצא כאן בעולם הזה".

    כל אדם חייב לשאול את השאלות האלו גם הישראלי המנותק. באיזה כלים הוא משתמש זה שאלה אחרת. היהודי צריך להשתמש בכלים שהיהדות מעניקה לו. יש הפסד עצום לכל אותם יהודים שלא רכשו מיומנות להשתמש בכלים שהעניקה להם התורה.

    אתה מזהה צימאון לתורה?
    ישנה התפתחות בלימוד תורה, זה מעיד על רצון וצמא עמוק בקרב הציבור הזה. זה חשוב. זה מעיד על הבלבול הגדול של הדור שבו אנחנו נמצאים, ששואף לחזור למקורותיו. לכן תראה הרבה ישראלים – שלא גדלו בעולם הישיבות והם מניחים תפילין לומדים תורה מגיעים לבית הכנסת תופעה שלדעתי תלך ותגדל.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      הוא לא הסתפר, כי זה ספירת העומר………….

      1. למי הועלת עם התגובה המטופשת שלך
        תתחיל לחשוב ולראות חיובי

    2. 3

      ציון אמיר היקר! לצערי (וכנראה גם לצערך) אתה נולדת וגדלת בתוך אוירה של פשיטת ערכים ולבישת ערכים אחרים, של גוים. ערכים של בית חום ואהבה, ערכים של מסורת הוחלפו בערכים של קריירה כסף ושאר יצרים. בגלל האוירה ששלטה בזמנך ברחוב הרגשת צורך, אולי אילוץ של קידום ופרנסה, לשנות את שם משפחתך מעמר לאמיר, ולשנות את אורח החיים המסורתי והיפה, באורח חיים תל-אביבי. אבל אבא מחכה לך, לא רק אביך הפיזי (שנפטר לאחרונה, יהי זכרו הטוב ברוך) אלא אבינו שבשמים. הוא אוהב אותך נורא, כמו שהוא אוהב כל יהודי, הוא רוצה שתתחזק ושיהיה לך רק טוב. אז ציון היקר ! המשך בדרך החיזוק . ותאמין לי, אתה יכול לצאת גם תלמיד חכם גדול!!!