- רדיו קול חי - -

ש"ס איבדה את הבלמים; דרעי שפיקח היה מה ראה לשטות זו?

"אין ספק שחברי הקבינט עסוקים כל השבוע במשרדיהם והרי יש לנו אחריות – אנחנו שותפים ואחראים לקבלת החלטות וצריכים יותר כלים ועזרה. למרות זאת אני חושב שעם כל הכבוד, לא מאיימים על ראה"מ. כשמחלישים אותו – כולנו מפסידים. ומי אמר שזה הצעד הנכון לפתור את הנושא? לא עושים דברים בכזו צורה".

הדברים הנ"ל נאמרו בתגובה לדרישתו המוצהרת של נפתלי בנט למנות מזכיר צבאי לכל חבר קבינט, ואיומו ללכת עד הסוף. מי האיש שאמר את הדברים השקולים הנ"ל? אותו אחד שמתלהם היום – אריה מכלוף דרעי

אחרי שפרשיות לא נעימות נכרכו בשמו וגם הסקרים לא מחמיאים, מצא הפוליטיקאי המחודד והפיקח נקודה רגישה וקידש עליה מלחמה: המלחמה בגזענות.

אז נכון יש הכחשה, וגם אם נאמרו הדברים – הם נאמרו בשיחה סגורה, וגם אם לא היו ראויים להיאמר – התנצלות שוגרה, אבל אין עם מי לדבר. סדן ילך הביתה. אין פשרות ואין ויתורים, ושליצמן לא ינסה בכלל להתערב.

מה אמר סדן? על פי ציטוטים של אנשי ערוץ 10 הרי שלדבריו הוא "שונא את ש"ס ואת הגנב דרעי. בנוסף הוא קרא "לפרוץ את המעגלים ולהגיע גם למסעודה משדרות".

הבה ננתח יחד. מותר לשנוא את דרעי? לגיטימי. מותר לקרוא לו גנב? לא נאה אבל איכשהו אפשר להבין. מותר לקרוא לפרוץ מעגלים ולהגיע למסעודה משדרות? חובה. חובה על כלי תקשורת להגיע לכולם ולא להתרכז באליטה. המילים "שונא את ש"ס" הם באמת מילים לא יפות. אז מה?

יגאל גואטה (ח"כ ש"סי שבזמן שהוא לא מבקר בשדרות הוא נותן המלצות לצפייה בסרטים) כבר יושב בנתיבות ואומר לגב' מסעודה מילים חמות. גב' מסעודה – שבדיוק אתמול אמרה לבעלה ש'אולי בזכות האיש הזה, יהיה לנו מה לראות בערוץ 10' – די מרוצה מזה שח"כ אחד ועשרות צלמים הגיעו אליה הביתה לעודד אותה.

ש"ס על הבריקדות. סדן ילך הביתה ועד אז אין הצבעות, אין קואליציה ואין ממשלה. נתניהו מתעסק ברוסיה עם הלחימה בסוריה, האיום האיראני ועוד דברים הרי גורל אבל כעת העולם עומד דום. שר הפנים על הקו. מה קרה? שביתת המצילים? הארנונה בערים? לא! רמי סדן העליב אותו.

באותו יום בו התפוצצה פרשיית סדן, קרה משהו שולי ולגמרי לא חשוב. גברת לא נחמדת הכניסה ספר תורה לכותל המערבי כשהיא מסתירה אותו בבגדיה בדרך מבזה. שוב, אשה לקחה ספר תורה. החביאה אותו על גופה וניסתה להגניב אותו לרחבה. מישהו שמע על זה ציוץ מיו"ר ש"ס? מישהו איים לפרק ממשלה אם החרפה הזו שאין מילים לתאר אותה לא תופסק? האם ש"ס רצה לאבד את התואר מפלגה חרדית?

שלא נטעה לרגע. ערוץ 10 לא אוהבים את המזרחיים ולא את החרדים. ההודעות המתרפסות וההתנצלויות בכאילו, הכל למען מטרה אחת, להעיף את סדן שהוא נאמנו של נתניהו. ש"ס שאכלה כל כך הרבה קש מערוץ 10 (ועוד תאכל בעתיד ותשלם בריבית דריבית…) עושה את העבודה, ובחינם, לשמאל ולאנטי דתיים.

הרי ברור לכל בר דעת שרק סדן הוא היחיד בכל ערוץ 10 שלא סובל את דרעי. אין ספק שחוץ ממנו כל הערוץ הזה 'חולה' על ש"ס. אבל כשמישהו במצוקת מנדטים הוא מוכן לפרק ממשלה ולהחזיר את כל גזירות לפיד. אולי צריך לשקול ברצינות להרחיב את הנהגת ש"ס באנשים שקולים יותר?! באנשים שמבינים שלמגזר החרדי אין יותר מדי פריווילגיות לחולל משברים?! באנשים שמבינים שיש כל כך הרבה גזרות לתקן וחבל על כל רגע שעובר?!

פעם אחת פרשה מפלגה חרדית מקואליציה וזה היה בגלל נחיתת מטוסים בשבת. פעם שניה פרשה מפלגה חרדית מקואליציה וזה היה בגלל העברת משחן בשבת. פעם שלישית פרשה מפלגה חרדית בגלל הסכם מדיני. האם בפעם הזו תפרוש מפלגה חרדית מקואליציה בגלל אגו?