- רדיו קול חי - -

"ליצמן מציל את חיי בוחריו על חשבון כולם" • תחקיר מעורר סערה

האם גלי האהדה ששר הבריאות יעקב ליצמן נישא על גבם בתקופה האחרונה, מאיימים להתנפץ אליי מציאות שונה? תחקיר חדש שפתח הערב את מהדורת החדשות של ערוץ 2 מייחס לשר הבריאות דאגה לבוחריו והעדפתם על פני יתר האוכלוסייה. ליצמן מצידו מכחיש בתוקף.

במרכז התחקיר עומדת עמותת 'עזרת אחים' מבית שמש, הקוראת במודעות גלויות לתושבי העיר, לקבוע דרכה תור לבדיקת MRI, ולזכות לקיצור משמעותי בתורים. מנוסח המודעה ניתן להבין כי ידו של השר בהסדר.

תחקירני הערוץ נשלחו להזמין תור באופן עצמאי בבית החולים הדסה, וקיבלו אותו לעוד חודשים ארוכים, ואילו במשרדי העמותה הם גילו כי יוכלו לקבל את התור תוך 48 שעות בלבד.

הכתב מדגיש כי הפניה דרך העמותה לא כרוכה בעלות כלשהי, ופתוחה לכל מבקש. ועדיין, השאלה המרכזית העולה ממנה: האם יתכן ששר הבריאות מקדם תורים לאוכלוסיה אחת, על חשבון אוכלוסיה שונה?

עו"ד שחר אילן היה נחרץ במסקנותיו: "מקצרים תורים לבוחרים של שר הבריאות, ומצד שני לכל שאר הציבור זה מאריך. הגיע הזמן שהציבור יבין: אין ליצמן חדש. זה אותו ליצמן שלבוחרים שלו מציל חיים על חשבון שאר הציבור".

מלשכת שר הבריאות ליצמן נמסר בתגובה: "אין כל סידור מיוחד לתושבי בית שמש ובלשכת השר לא מודעים להסדר כזה. שר הבריאות הודיע לפני כמה חודשים על תכנית לאומית לבדיקות MRI במהלכה ננקטו צעדים לקיצור הליכי הבדיקה. במקביל הודיע השר על העמדת צוות מיוחד לפניות ציבור במקרה של קבלת תור לבדיקה לתאריך שאינו סביר".