לא תאמינו: כך נראה טיפול רפואי מסור בצב שנפצע בתאונת דרכים

    כיוון שחום גופו היה נמוך באופן יחסי, הוא נהנה בכל יום מאז הגעתו מאמבטיית מים חמימה ומפנקת וכך מצליחים המטפלים לעלות את טמפרטורת הגוף שלו
    קובי פינקלר 3 Comment on לא תאמינו: כך נראה טיפול רפואי מסור בצב שנפצע בתאונת דרכים

    אל גן החיות של הספטרי הובהל חרדון צב שסבל משברים בגולגולת ובזנב כשהוא מתקשה לפקוח את עיניו כתוצאה מתאונה שעבר • הרופאים מטפלים בו במסירות, מעבירים אותו הליך שיקומי, שבסופו – הם מקווים – יוכל לחזור לתפקוד עצמאי בחיק הטבע

    כיוון שחום גופו היה נמוך באופן יחסי, הוא נהנה בכל יום מאז הגעתו מאמבטיית מים חמימה ומפנקת וכך מצליחים המטפלים לעלות את טמפרטורת הגוף שלו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תאונות דרכים מהוות איום לא רק על בני אדם אלא גם על בעלי חיים: לפני ימים אחדים, הגיע לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים, חרדון צב מצוי שנפצע באזור נחל צין. החרדון שנמצא על ידי פקח של רשות הטבע והגנים, הובהל במהירות לחדר הטיפולים.

    בבדיקות שנערכו לו בבית החולים מיד בהגיעו, התברר כי החרדון נדרס וסובל כתוצאה מכך משברים בגולגולת ובזנב והוא מתקשה לפקוח את עיניו כתוצאה מטראומת הראש שנגרמה לו.

    כדי להקל על מצבו הוא החל לקבל טיפול תומך שכלל אנטיביוטיקה, תרופות לשיכוך כאבים ומשום שהיה מיובש קיבל גם נוזלים באינפוזיה. כיוון שחום גופו היה נמוך באופן יחסי, הוא נהנה בכל יום מאז הגעתו מאמבטיית מים חמימה ומפנקת וכך מצליחים המטפלים לעלות את טמפרטורת הגוף שלו.

    חרדון הצב עבר ניתוח שבו נקטע חלק מזנבו שנפגע קשות וכן נותחה הלסת שלו שנפגעה גם כן ועצם הלשון שיצאה החוצה כתוצאה מהפגיעה נקטעה גם כן. מידי יום המטפלים חובשים את הזנב הקטוע כדי שהאזור יחלים באופן מיטבי.

    חרדוני הצב המצוי הם לטאות ממשפחת החרדוניים והם ניזונים ממזון צמחוני הכולל צמחים, עלים ואף פירות. החרדונים הללו נפוצים בעיקר במצריים, לוב, עומאן, בחלקים נרחבים של המזרח התיכון ובישראל באזור הנגב והרי אילת. ניתן לראות כי חרדון הצב מצוי בשטחים מדבריים וחמים כרוב בני משפחתו.

    חרדון הצב המצוי, נחשב לזוחל המדברי הגדול בישראל ומגיע עד לכ-75 סנטימטרים. צבעו כהה יותר בשעות הבוקר כדי לקלוט את קרני השמש המחממות באופן מקסימלי ולקראת הצהרים הוא הולך ומתבהר.

    הוא מצטיין בחפירת מחילות עמוקות של מספר מטרים מתחת לקרקע ובהן שוהה במשך מרבית התקופה הקרה של השנה. בעת סכנה הוא פותח בריצה לעבר המחילה שלו ובמקרה של סכנה קרובה אף יכול להכות בעזרת הזנב החזק והקוצני שלו.

    בספארי מקווים כי החרדון שנפגע מדריסה יתאושש במהרה ובקרוב יוכל לשוב אל הטבע ובעיקר מייחלים לכך שלא יפגע בשום דרך ולא יזדקק בעתיד לטיפול רפואי.

    לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים מגיעים מידי שנה יותר מ- 3500 חיות בר. בעלי החיים מגיעים מרחבי הטבע הישראלי והעולמי. מטרת בית החולים לחיות בר היא לטפל בבעלי החיים לשקם אותם ולבסוף להשיבם לטבע.

    צילומי וידאו: שירה יצחקי



    3 תגובות

    מיין תגובות