ליברמן: "אני ההוכחה שישראל היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות"

    צה"ל ומפקדיו הם הקונצנזוס הרחב ביותר בחברה הישראלית וזהו הנכס הכי חשוב של הצבא. יש לשמור על הנכס הזה מכל משמר ולכן אין גוף מתאים ממנו להיות אחראי לא רק על כשירות מבצעית של חיילי צה"ל אלא גם על החוסן הלאומי
    קובי פינקלר 1 Comment on ליברמן: "אני ההוכחה שישראל היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות"

    שר הביטחון הנכנס פרס את משנתו הביטחונית, המדינית והחברתית בפני פורום מטכ"ל: "עובדה שאני, עולה חדש שעלה ארצה בשנת 1978 מבלי לדעת את השפה, בלי קשרים וללא שום הון עצמי, יושב פה היום כשר הביטחון" • הבטיח: אני בא לכאן בלי נעליים גבוהות ועם ראש פתוח

    ליברמן, איזנקוט וצמרת צה"ל צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
    צה"ל ומפקדיו הם הקונצנזוס הרחב ביותר בחברה הישראלית וזהו הנכס הכי חשוב של הצבא. יש לשמור על הנכס הזה מכל משמר ולכן אין גוף מתאים ממנו להיות אחראי לא רק על כשירות מבצעית של חיילי צה"ל אלא גם על החוסן הלאומי
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן, נשא היום נאום ארוך בפני פורום מטכ"ל, בו פרס את משנתו הביטחונית והמדינית. "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהמושג "צבא העם" הוא לא קלישאה אלא מציאות. גם היום רוב הלוחמים בעת קרב הם אנשי מילואים, קרי אנשים שביום-יום הם אזרחים. לכן, גם תפקידו, משקלו ומקומו של צה"ל בחברה הישראלית הוא הרבה יותר משמעותי מצבאות במדינות אחרות. כמובן שגם המשימות של הצבא הן הרבה יותר מגוונות ורחבות", פתח.

    "מאז הקמתו צה"ל הוא לא רק המגן של מדינת ישראל אלא גם כור ההיתוך של החברה הישראלית ותפקידיו האזרחיים הם לא פחותים ממשימותיו הצבאיות. לכן, אני רואה את תפקידו הראשון של צה"ל בשמירה על החוסן הלאומי".

    ליברמן המשיך: "צה"ל ומפקדיו הם הקונצנזוס הרחב ביותר בחברה הישראלית וזהו הנכס הכי חשוב של הצבא. יש לשמור על הנכס הזה מכל משמר ולכן אין גוף מתאים ממנו להיות אחראי לא רק על כשירות מבצעית של חיילי צה"ל אלא גם על החוסן הלאומי.

    לדבריו, "החוסן הלאומי הוא תלת-מימדי ובדיוק כמו בצה"ל גם כאן זה מתחלק לשלוש:

    "המימד הראשון הוא ההפנמה שאין לנו את המותרות לנהל מלחמת יש ברירה. כחברה ישראלית אנו רשאים לנהל אך ורק מלחמות אין ברירה וחייבים לנצח בהן. אין לנו גם את המותרות לנהל מלחמות התשה מתמשכות. בכלל, בחברה דמוקרטית עניינים של מלחמה ושלום חייבים לבטא את רצונו ותמיכתו של רוב גדול בעם ולא להסתמך על-חודו של קול מקרי בכנסת.

    "המימד השני, הוא דבר שעליו כבר דיברתי וכתבתי בעבר: כאשר יש התנגשות בין הערכים של שלמות העם או שלמות הארץ, שלמות העם חשובה יותר.

    "המימד השלישי הוא שוויון הזדמנויות. אם אני רוצה לתרגם את הסיסמא הזאת לדבר מוחשי, זה מתבטא בצורך לצמצם באופן דראסטי את הפער באחוז ההצלחה בבגרויות בבתי הספר התיכוניים".

    כאן עבר ליברמן לדבר בהתפעלות על שגשוגה וחוסנה של מדינת ישראל: "העובדה שאחוז הזכאים לתעודת בגרות בקרית מלאכי הוא 49.85 לעומת 86.35 ברעננה היא דבר שחברה בריאה לא יכולה להרשות לעצמה. לכן, יש הרבה מה לעשות בנושא הזה, אבל כן מותר גם למדינתנו לטפוח לעצמה על השכם לפחות בהיבט אחד בולט: העובדה שאני, עולה חדש שעלה ארצה בשנת 1978 מבלי לדעת את השפה, בלי קשרים וללא שום הון עצמי, יושב פה היום בפורום מטכ"ל כשר הביטחון, כמו העובדה שיו"ר הכנסת הוא עולה חדש מחבר העמים ואסיר ציון לשעבר ודוגמאות רבות נוספות, מוכיחות שישראל היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ושאנחנו יותר אמריקה מאמריקה. אז אולי קצת סטיתי מהנושא אבל אני בהחלט רואה קשר ישיר בין הדברים".

    בסיום דבריו, ביקש ליברמן להדגיש: "אני מתכוון לעבוד כאן 24/7, שאני מאמין בפרגמטיות מדינית ובעוצמה ביטחונית. אני בא לכאן בלי נעליים גבוהות ועם ראש פתוח. אני מודה לקודמי בתפקיד השר בוגי יעלון שפעמים רבות חלקתי על דעתו, אך יש לו זכויות רבות ותרומה לא מבוטלת לביטחון ישראל. אני מתכוון לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הרמטכ"ל, גדי איזנקוט ועם המטה הכללי, ואני בטוח שיחד נשמור כולנו על ביטחונם של אזרחי ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      היום הוא יודע את השפה, הוהו איזה שפה יש לו…
      יש קשרים…
      ויש גם הון עצמי על חשבון משלם המיסים
      ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות…