- רדיו קול חי - -

גרמן ל'קול חי': "אל תתרגשו מהידידות של בנט, הוא מסית ומדיח"

התגרה המילולית בין 'יש עתיד' לשר החינוך נפתלי בנט ממשיכה ביתר שאת – סביב מעמדם של החרדים והתנהלות 'יש עתיד' מולם בעבר.

כזכור, בנט הגן אמש על החרדים במליאת הכנסת ותקף את 'יש עתיד', "יש ציבור אחד שהוא סוג ב' בעיני 'יש עתיד', זה לא החילונים ולא הדתיים ולא הצ'רקסים – זה הציבור החרדי", לדברי בנט, "למה יאיר לפיד אמר שילד בן 6 לא יכול ללכת לקייטנה רק כי הוא חרדי? הגישה שלכם היא אנטי חרדים. זו גישה נוראה, גרמתם נזק נוראי, הם נראים שונה? בגלל זה? בגלל שהם לא יבחרו בכם? למה התנהגתם לחרדים בצורה כל כך נוראה", תקף בנט בחריפות.

אלא שב'יש עתיד' לא נשארו חייבים. אמש הגיבה שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן ממפלגתו של לפיד – לדבריו של בנט ואמרה לבצלאל קאהן ב'מהדורה המרכזית ב'קול חי' כי "אל תתרגשו יותר מידי מהידידות של בנט, כי היא לפעמים מגיעה משנאה אלינו ולא מאהבה לחרדים".

לדבריה, "שר החינוך הפך להיות אדם מסית ומדיח בצורה מבישה, אדם שצריך להיות עם ממלכתיות עומד על במת הכנסת ומשתלח. הוא פשוט הפיח רוח במה שבאמת מאחורינו, בשנאה שהייתה בין החרדים ליש עתיד", אמרה גרמן ב'קול חי'.

צילום: איזק הררי, פלאש 90

בנט אמש במליאת הכנסת

"מה שהיה היה, דיברנו על כך – כולנו גם עופר ויאיר לפיד אמרו שחייבים לחיות ביחד. החברה הישראלית זקוקה לחרדים בתוך החברה והחרדים זקוקים לחברה הישראלית. לא יכול לבוא בנט ולהפיץ כעת שוב הסתה".

קאהן: "אתם יצרתם את ההסתה האנטי חרדית במשך שנים".

גרמן: "אפשר לשבת ולנחת מה שהיה, אבל פתחנו דף חדש. גם לפיד אמר שעשינו טעויות, דבר אחד בטוח לימודי הליבה, אותו חוק שהעברנו, נבע משתי סיבות עיקריות, בכדי לחבר את החברה החרדית לחברה הכללית ולחבר את החברה הכללית לחברה החרדית".

קאהן: "מי ביקש ממכם לקרב אותנו?"

גרמן: "לימודי הליבה חשובים גם למגזר החרדי, יש הרבה צעירים שרוצים את ההזדמנות שלהם".

קאהן: "אני מציע שקודם כל – יכניסו לבתי הספר החילונים את לימודי הגמרא, רק אז יהיה לכם את זכות הטענה שאנחנו נכניס את לימודי הליבה לתלמודי התורה".

גרמן: "אני אישית למדתי תלמוד, עשיתי בגרות וקיבלתי 10. יכול להיות שצריך להחזיר את לימודי הגמרא כפי שאני למדתי".

האזינו לראיון המלא:

/wp-content/uploads/2016/05/גרמן.mp3 [1]