- רדיו קול חי - -

בנט ל'יש עתיד': "החרבתם לדורות, הפכתם את החרדים לאויבים"

צילום: Miriam Alster/FLASH 90

ב"שעת השאלות" בכנסת השיב היום (שני) שר החינוך נפתלי בנט לשאלות חברי הכנסת. ולשאלת חברת הכנסת עליזה לביא מ"יש עתיד" ששאלה על היחס של משרד החינוך לחרדים. "מה אתה עושה כדי שיהיו לימודי ליבה אצל החרדים?", שאלה אותו לביא.

בתגובה תקף בנט ואמר, "יש ציבור אחד שהוא סוג ב' בעיני "יש עתיד", זה לא החילונים ולא הדתיים ולא הצ'רקסים – זה הציבור החרדי", השיב ללביא.

בנט המשיך בהתקפה: "למה יאיר לפיד אמר שילד בן 6 לא יכול ללכת לקייטנה רק כי הוא חרדי? הגישה שלכם היא אנטי חרדים. זו גישה נוראה, גרמתם נזק נוראי, הפעולה הראשונה שלי כשר חינוך במדינת ישראל – אמרתי שאני אתן לכל ילד ללכת לקייטנות. למה לא לאפשר לחרדים ללכת לקייטנות? הם נראים שונה? בגלל זה? בגלל שהם לא יבחרו בכם? למה התנהגתם לחרדים בצורה כל כך נוראה".

"אתם רוצים לגרוף מנדטים על ידי "להכות בחרדים" לכו תעשו את זה גם אצל הזועביז'. אני שר חינוך של כולם. בעיניי החרדים הם אחים ולא אויבים. אני מכניס לימודי ליבה בלי תקשורת ובלי פטיש 10 ק"ג".

לאחר מכן עלתה ח"כ יעל גרמן מ"יש עתיד" והשיבה לבנט: "כשר חינוך אתה צריך לנקוט בלשון זהירה. אנחנו ביש עתיד דואגים ודאגנו לחברה החרדית לא פחות ממך. אתה יחד אתנו הצבעת על חוק ההסדרים שמחייב את החרדים לימודי ליבה, כדי לתת להם הזדמנות שווה להתפרנס ולהגיע לאוניברסיטה".

לדבריה, "למעלה מ-52 חוזרים בתשובה הגישו תביעה נגד המדינה, על כך שהמדינה לא לימדה אותם ליבה ופגעה בסיכויים שלהם להתפרנס. ולכן ברצוני לשאול, לאור העובדה שהצבעת בשנת 2013 בעד לימודי ליבה, האם תצביע הפעם בעד החוק של גפני שנועד לבטל את החוק שאתה הצבעת עבורו?".

בנט השיב לה: "שאלתי שאלה פשוטה למה הפלתם את החרדים? למה יאיר לפיד ואתם הפלתם ילד חרדי בן 6 בקייטנות? אין לזה תשובה. לא קם האדם שיכול להסביר לי למה ילד חרדי לא מגיע לו קייטנה. זו הייתה מדיניות נוראה. המדיניות שלי היא: אני מטפל בזה, דרך תקנות. יש גישת בולדוזר לדרוס אותם, וזה לא הגישה שלי. זה לא עובד. יותר סטודנטים חרדים באו לאקדמיה כל שנה לפני שבאה יש עתיד. מאז שבאתם יש צניחה של כניסת חרדים לאקדמיה. למה התעמרתם בהם? אתם אוהבים את הגישה הכוחנית מול החרדים".

"אני לא מבטל לימודי ליבה. חוק לימודי הליבה שעשיתם, קבעתם אותו לאחרי הקדנציה שלכם, כי רציתם כותרות לא באמת לעשות. וכשזה היה שר האוצר שלכם זרקתם את זה לעוד שנתיים. לעשות הון פוליטי על הגב של החרדים זה הכי קל".

לבסוף, הצטרף ח"כ אייכלר לחגיגה ותקף את "יש עתיד", "אתם אויבי החרדים ולא דואגים להם. לפחות אל תציגו את עצמכם כשועל המפתה את הדגים בנהר לצאת ליבשה".

יצוין, כי ביוזמת יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין, מתקיים היום, לראשונה, במליאת הכנסת "שעת השאלות", כלי פרלמנטרי חדש שהוכנס בכנס החורף לתקנון הכנסת. "שעת השאלות" אמורה לאפשר לאופוזיציה להעלות נושאים במליאה באופן ישיר אל מול שרי הממשלה ובהם גם ראש הממשלה. "שעת השאלות" תהיה מעתה תוספת לאפשרות להגיש הצעות אי אמון בממשלה שבשנים האחרונות הפכו לרוטינה במליאה כמעט מדי שבוע.