- רדיו קול חי - -

פרשי משטרה מול ילדים: פינוי המדורה שיצא מכלל שליטה

העומס הרב שהונח על כתפי כוחות המשטרה, בימי ל"ג בעומר – בשבוע שעבר, הוציא מקרב הכוחות גם רגעים אפלים, שאת חלקם חייבים לבדוק ולחקור זאת לאחר שהם עברו את הקו האדום.

אחת התקריות הפחות נעימות, נרשמה ברחוב תחכמוני בירושלים, שם – על פי עדויות תושבים – התנהלו הכוחות בחוסר רגישות בולטת אל מול ילדי המדורות השובבים. "בתי בת ה – 9 קיבלה אגרוף משוטר, ואברך יקר מהשכונה חטף את נחת זרועו לחינם", אומר לאתר 'קול חי' ר. צ. שנכח במקום, "הופעלה אלימות ללא כל פרופורציות".

הכל החל כאשר שני שכנים התלוננו אתמול בצהרים על שהולכים להבעיר מדורה ליד ביתם והריח לא נעים להם. תוך דקות, הגיעו שוטרים עם מכולה לפנות את העצים בעודם מוכנים להבערה.

אלא שעשרות ילדי השכנה המאוכזבים, התקשו להבליג מול ירידת עמלם לריק, אחרי ימי איסוף רבים, ורגע לפני ההדלקה. "אחד הילדים זרק גפרור על ספה שהחלה לבעור, והשוטר הצליח לשלוף אותה מהמדורה. אחרי רגע הוא כבר הזעיק את צוות כיבוי רוממה, שיכבו את המדורה וירטיבו את העצים הנותרים".

אך לעדות הנוכחים, הכבאי החל להשפריץ לכל עבר, כולל לעבר המתקהלים והילדים שלא הפריעו לאיש. "הצעתי לשוטר להביא רמקול ושאעזור לו להסביר לילדים את המצב, על מנת שהאירוע יסתיים בשלום ובהבנה", אומר לאתר 'קול חי' מ. ר. שנתקל בחומת אטימות ואי נכונות לשיתוף פעולה.

"מפקד המשטרה החליט להפעיל כוח רב על ילדים בני שבע, זה היה כזירת פשע, שוטרי מג"ב, שוטרי יס"מ, בלשים, והחמור מכל פרשים. כששאלתי את מפקד האירוע למה אתה מביא פרשים על ילדים, הוא יצא מכליו, וצרח כמו חיה השתולל כמו תרנגול שחוט, החטיף סטירות, ביתי בת ה-9 קיבלה אגרוף משוטר, ואברך יקר מהשכונה חטף את נחת זרועו לחינם, ובחור צדיק מהישיבה של הרב יצחק ברכה נעצר לחינם".

עד הראייה כואב שבעתיים: "חוץ מהאלימות שספגנו, כל כך חבל לי על האטימות והפעלת הכוח המיותרת שיכולה הייתה להימנע. רוב הנוכחים היו ילדים. כמה שלא ביקשנו מהשוטרים שיתנו לנו להסביר, לפזר ברוח טובה – נפלו דברינו על אוזניים ערלות. אפילו החמאנו להם, אמרנו שהם צודקים אבל שמדובר בילדים מאוכזבים ושלא חכם להפעיל כוח – ובתמורה קיבלנו כוח פרשים מגויס למשימה הכבירה של הדיפת ילדים רכים". הסרטון מתוך באזזנט בפייסבוק. צפו.

למרות בקשות חוזרות ונשנות, את תגובת המשטרה לא היה ניתן להשיג על לרגע זה. לכשהיא תתקבל – היא תפורסם במלואה.

צילום: יעקב אריה