הפתרון לסערת אירוע הסטודנטים: "תהיה הפרדה, אך לא בפרסומי העירייה"

    דוד לזר 1 Comment on הפתרון לסערת אירוע הסטודנטים: "תהיה הפרדה, אך לא בפרסומי העירייה"

    אמש פורסם לראשונה באתר 'קול חי' כי עיריית ירושלים אוסרת על הסטודנטים החרדים לקיים אירוע רק בשל היותו נפרד • היום נמצא הפתרון: האירוע יתקיים בהפרדה, אך במודעות העירייה לא יהיה לכך זכר • כל הפרטים

    צילום: Nati Shohat / FLASH90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שני) פורסם לראשונה באתר 'קול חי' כי עיריית ירושלים אוסרת על הסטודנטים החרדים והדתיים לקיים אירוע תרבותי רק בשל היותו נפרד, גברים ונשים.

    בשעה האחרונה, ובהתערבותו של ח"מ העיר אריה קינג נמצא הפתרון. האירוע יתקיים במקומו כמתוכנן, אולם בפועל בפרסומים של העירייה לא יהיה כתוב שהוא יתקיים בהפרדה, בניגוד לכך, בפרסומים הפרטיים אכן יהיה כתוב שהאירוע מתקיים בהפרדה.

    במתחם עצמו, יהיו אותם שלושה מתחמים כמתוכנן, גברים, נשים ומשפחות, אך לא יהיה שילוט שיורה עליהם. מי שיכוון את האנשים במקום השילוט יהיו סדרנים מטעם ארגוני הסטודנטים.

    בכיר בלשכתו של ראש העיר ברקת מסר לאתר 'קול חי' כי האירוע יתקיים כמתוכנן ויתוקצב, לדבריו "צריך לעשות הפרדה בין הדברים, ההנחיה לא לתקצב פרסום של אירוע תרבותי מופרד היא של היועץ המשפטי לממשלה, והוא חל על כל הרשויות המקומיות, לאו דווקא ירושלים…".

    "כל האירועים הציבוריים שנעשים בעירייה נעשים כך, אך כמובן שאנחנו מסייעים לבני התורה החרדים כי זה דבר מקובל וידוע, אין אפשרות למנוע מחרדי לנהוג כפי המקובל בעם היהודי, לכן האירוע יתקיים כמתוכנן ואף בקרוב נדע אם יפורסם במימון העירייה".

    הבוקר אמר קינג שאמר ל'קול חי' כי הקביעה הנוכחית מסוכנת מאוד מחמת העובדה שיהיו לה השלכות על כל הארץ ועל שאר הערים החרדיות.

    עיריית ירושלים אוסרת לקיים אירוע נפרד לגברים ולנשים

    "מה קרה פתאום בחלוף שנים רבות של קיום אירועים שהיו בהם הפרדה של גברים ונשים? הרי רק לפני פסח היה אירוע נפרד ב'הארנה', מה קרה שדווקא באירוע הזה מישהו החליט להוציא מכתב כזה?. זו החלטה ארצית, אני מדמיין אירועים בבני ברק ובמודיעין עילית שיהיה אסור לקיים בהם הפרדה", אמר קינג.

    לדבריו, "יש משהו מאוד מוזר בסיפור, העירייה קבעה כי אם זה אירוע דתי מותר שיהיה הפרדה, ואם לא אז אסור, מה זה הקשקוש הזה?".

    קינג הסביר מדוע חברי המועצה החרדים מתערבים בנושא. "יש רגישות בזה, בגלל שמדובר בציבור שיוצא לעולם האקדמיה", אולם לדבריו, "במסמך שהגיע אלינו – יש אלמנט רוחבי שישפיע על כל התרבות התורנית ועל שאר האירועים בארץ".

    גם עקיבא חופי, יו"ר אגודת הסטודנטים החרדים באונו אמר הבוקר ל'קול חי' כי "במשך כמה חודשים אנחנו עובדים על תוכנית, והנה הגענו אתמול למצב שישנם מודעות כבר מוכנות לדפוס. עברנו מקומות העיקר שיתאים להפרדה ובדקנו מול כל הגורמים ופתאום הגיעה הנחתה שעל פי הנחיית היועץ המשפטי הדבר אסור. זה דבר שקורה כל יום בעירית ירושלים אירועים בהפרדה".

    המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ, אמר כי "כבר תקופה ארוכה שאני וגורמים נוספים נלחמים במועצת והנהלת העיר לקיים לראשונה בירושלים הופעות לציבור הדתי והפעם במסגרת אירועי ׳יום הסטודנט'. ישנם למעלה מ 10,000 סטודנטים דתיים שכמהים להזדמנות שכזו".

    ניר ברקת, ירושלים
    ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת

    הדס פרוש, פלאש 90

    "בכוחות משותפים הצליחו להשיג תקציב ולהפיק אירוע כזה בשביל הצעירים הדתיים ביום ירושלים שהוא גם יום הסטודנט הירושלמי. אך כרגע, קיומו של האירוע המיוחד הזה מתרחק, היות והמחלקה המשפטית של העירייה החליטה לבטל אותו בגלל שתוקם בו מחיצה בין נשים וגברים".

    "אין אדם שיבין לאיזה מקום הידרדרנו. שבעיר הקודש ירושלים מונעים מסטודנטים דתיים לציין את חגם ביותר צניעות".

    אמש, אמרו מארגני האירוע לאתר 'קול חי' כי "מדובר באירוע שמיועד לסטודנטים הדתיים והחרדים. מתוך 40,000 סטודנטים בירושלים ישנם 9,000 דתיים וחרדים שעבורם כאמור האירוע מיועד".

    "התקציב בעירייה הוא 8 מיליון שקלים לסטודנטים ומתוכם אישרו לנו רק 500 אלף ועדיין לא נתנו לנו לממש אותם, כי כבר בשלב הראשון הם מפריעים לנו בגלל ההפרדה הדתית", אומרים המארגנים הזועמים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תוסיפו למודעות תפילת מנחה ואו מעריב ואז זה יהפך ל"אירוע דתי"