אושר סבב הקצאות ראשון בבני ברק – חברי מועצה נעדרו

    חנוך זייברט, ראש העיר הבהיר בישיבת המועצה, כי, בד בבד, לאישור ההקצאות הנוכחיות, פועלת העירייה להקצאת שטחים נוספים למטרות אלו במתחם חב' פיג'ו ברחוב הרב כהנמן, החולש על שטח רחב היקף
    איתי גדסי No Comments on אושר סבב הקצאות ראשון בבני ברק – חברי מועצה נעדרו

    סבב הקצאות ראשון בבני ברק: חלק מחברי המועצה גם מדגל התורה וגם מש"ס לא השתתפו בהצבעה. בש"ס אומרים: "אף אחד לא טרח לשאול או להתייעץ עם רבני העיר הספרדים בהחלטות מי מקבל הקצאה"

    צילום: דוד זר
    חנוך זייברט, ראש העיר הבהיר בישיבת המועצה, כי, בד בבד, לאישור ההקצאות הנוכחיות, פועלת העירייה להקצאת שטחים נוספים למטרות אלו במתחם חב' פיג'ו ברחוב הרב כהנמן, החולש על שטח רחב היקף
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    מועצת העיר בני ברק אישרו היום (א') את סבב ההקצאות הראשון לבתי הספר ותלמודי התורה בעיר לאחר עשרות שנים של עיכובים.

    אחרי צווי המניעה והמלחמה בין דגל התורה לזייברט, נרשם שקט והמועצה אישרה את המהלך אותו הובילו ראש העיר חנוך זייברט וסגנו יו"ר דגל התורה אברהם רובינשטיין.

    למרות שההקצאות אושרו בקולות רוב חברי מועצת העיר, נרדמה היעדרות של חברי מועצה מכלל סיעות הבית. סגן ראש העיר מנחם שפירא וחברי המועצה של דגל התורה נתן צבי כהן מיכאל קקון ויאיר שוקרון נעדרו.

    חבר המועצה מהאופוזיציה הרב יעקב וירז'בינסקי התנגד להקצאות. חבר המועצה הרב רוחמקין (בני תורה) ביקש להודיע מארה"ב שהוא תומך בהחלטה, כשעמיתו לסיעה משה מלאכי נעדר. גם גדליהו בן שמעון ויהודה טוויל מש"ס נעדרו.

    בש"ס מסבירים לנו את היעדרות חבר המועצה בן שמעון ואומרים כי חבר המועצה גדליהו בן שמעון נעדר מישיבת המועצה בהוראת רבני העיר הספרדים. הטענה:  "אף אחד לא טרח לשאול או להתייעץ עם רבני העיר הספרדים בהחלטות מי מקבל הקצאה, לא יתכן שדבר קריטי כמו חלוקת הקצאות בעיר נעשית במחשכים ללא כינוס או התייעצות עם מועצת חכמי התורה של העיר בני ברק".

    כאמור, מועצת עיריית בני-ברק אישרה ברוב קולות בישיבתה האחרונה את הצעת הרב חנוך זייברט, ראש העיר להקצאת 15 מגרשים לתלמודי –תורה באזורים שונים של העיר, לאחר ששנים רבות היו עיכובים באישורי הקצאות, בשל אי הסכמות ואי הבנות בין סיעות שונות במועצה.

    החלטת מועצת העירייה לאישור ההקצאות בוצעה, בהתאם לנהלי הקצאות של משרד הפנים, כשבתחילה פרסמה העירייה בכלי-תקשורת את כוונתה לאשר הקצאות למוסדות ציבור ודת, ומשום כך, נציגי מוסדות אלו הוזמנו להגיש את בקשותיהם לוועדת הקצאות העירונית.

    עם הגשת הבקשות להקצאות, בהתאם לנהלים וללוח הזמנים, התכנסה ועדת ההקצאות העירונית, בראשותו של הרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח, ובהשתתפות חברי הועדה: רו"ח אהרון אדלר, גזבר העירייה; עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של העירייה; גב' ציפורה לנדא, מנהלת מח' נכסים ואדריכלית רות מוזס, סגנית מהנדס העיר, כשלישיבות הועדה הוזמנו גם עו"ד שחר בן-עמי, יועץ חיצוני לועדה ועו"ד נטלי חן, יוע"מ לועדה.

    כפי שהובהר, בשלב הראשון והנוכחי של ההקצאות, ניתנה עדיפות להקצאת קרקעות, או מבנים  להפעלת תלמודי-תורה, וזאת בשל מצוקת המקום שישנה בקרב מוסדות אלו, וזאת על סמך חוו"ד של הרב יהודה לוי, המשנה למנהל אגף החינוך, שכן, ישנם בעיר תלמודי-תורה, בהם לומדים אלפי תלמידים, בגילאי היסוד, יש בהם חוסר גדול בכיתות לימוד והם סובלים מצפיפות גדולה. בנוסף לכך, מרבית תלמודי-התורה ממוקמים, כיום, בנכסים פרטיים ומשלמים שכירות בסכומים גבוהים ביותר, ומשרד החינוך אינו משתתף בהחזר שכר דירה בתלמודי-התורה. לעומת זאת, הקצאת קרקעות או מבנים ציבוריים לתלמודי-התורה יקלו על הפעלתם, תהיה רווחה ללומדים בהם, התתי"ם יוכלו לקבל רישיונות הפעלה בהתאם לתנאי משרד החינוך והם גם יהיו זכאים לקבל תקציבי בינוי של כיתות ממינהל הפיתוח במשרד החינוך.

    חנוך זייברט, ראש העיר הבהיר בישיבת המועצה, כי, בד בבד, לאישור ההקצאות הנוכחיות, פועלת העירייה להקצאת שטחים נוספים למטרות אלו במתחם חב' פיג'ו ברחוב הרב כהנמן, החולש על שטח רחב היקף, ולאחרונה גם אושרה תכנית ביחס למקרקעין אלו, ששינתה את יעדם מתעשיה למגורים ולמוסדות ציבור.

    בישיבת המועצה אושרה ההקצאה לתלמודי-תורה, ממגזרים שונים, ובהם פני מנחם, באר יהושע, זיו התורה, שערי ציון, עטרת שלמה, ויז'ניץ, יסוד העולם, נטע שעשועים, מקור ברוך-סערט ויז'ניץ, תורת יעקב, שתילי זיתים, סמינר תורני בית יעקב, תפארת נצח ילדי ב"ב.

    אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר, כי כפי שהודגש בישיבת הועדה ובישיבת המועצה, בשלב הבא ידונו בבקשות להקצאות בתחומים נוספים ולהגיע להבנות, כפי שהוסדרו בהקצאות לתלמודי-תורה, ומשום כך אין העירייה יכולה לאפשר, בשום פנים ואופן, השתלטות על מגרשים ציבוריים, ולא ניתן לאפשר מצב של כל "האיש הישר בעיניו יעשה", כשהדרך היחידה והנכונה היא הגשת בקשות להקצאת מגרשים, בהתאם לנהלי משרד הפנים.



    0 תגובות