בריכה פתוחה בשבת? "אנחנו לא רוצים לקרוע את העם"

    צפת לצערי היא לא היחידה שבהם פועלת בריכה בשבתות. זה קורה בהרבה ערים ואנו פועלים למנוע ולצמצם למינימום את חילולי השבת. ראש העיר רוצה להישאר עמנו ביחסים טובים וגם יש תנופה גדולה לציבור החרדי בשנים האחרונות, ולכן אני מקווה שנמצא את הפתרון
    יוסי צלניקר 2 Comment on בריכה פתוחה בשבת? "אנחנו לא רוצים לקרוע את העם"

    עיריית צפת מתכננת לפתוח בריכה שתפעל גם בשבתות, ובתוככי שכונת מגורים בעיר • "אם הנציגות הדתית תעמוד בכל הכוח על מניעת חילול השבת – לראש העיר לא תהיה ברירה" אומר לאתר 'קול חי' אחד התושבים

    צפת לצערי היא לא היחידה שבהם פועלת בריכה בשבתות. זה קורה בהרבה ערים ואנו פועלים למנוע ולצמצם למינימום את חילולי השבת. ראש העיר רוצה להישאר עמנו ביחסים טובים וגם יש תנופה גדולה לציבור החרדי בשנים האחרונות, ולכן אני מקווה שנמצא את הפתרון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיר צפת כמרקחה בעקבות כוונת העירייה לפתוח בריכה שתפעל גם בשבתות, ובתוככי שכונת מגורים בעיר.

    עד עתה פעלה בריכת שחיה עירונית אחת באזור התעשיה של העיר, ועתה מתכוונת העירייה לפתוח בריכת שחיה בתוככי שכונת מגורים המאוכלסת גם בתושבים שומרי תורה ומצוות ושומרי מסורת.

    לטענת תושבים בעיר, על אף שהקואליציה העירונית נשענת על הנציגות הדתית ובהם ש"ס, אגודת ישראל והבית היהודי, הנציגים הדתיים, כך לטענת תושבים, לא 'שוברים את הכלים' על מנת למנוע את המהלך.

    "אם הנציגות הדתית תעמוד בכל הכוח על מניעת חילול השבת – לראש העיר לא תהיה ברירה" אומר לאתר 'קול חי' אחד התושבים.

    אלא שסגן ראש העיר מטעם ש"ס נהוראי לחיאני הודף את הביקורת ואומר לאתר 'קול חי': "העמדה שלנו ברורה ביותר. אנו מתנגדים לכל מהלך שרומס את השבת ואנו פועלים בדרכים שיש לנו על מנת למנוע זאת". עם זאת מוסיף לחיאני ואומר "העיר צפת, על אף שיש לה צביון דתי ברור, היא אינה עיר חרדית, וישנם היבטים שונים. הבהרנו לראש העיר שאנו מתנגדים לכך, ועתה אנו בוחנים אפשרויות שונות שבאמצעותן נוכל לצמצם את חילולי השבת".

    לאתר 'קול חי' נודע כי אחת ההצעות שהוצעו לנציגות הדתית, היא לסגור את הבריכה באזור התעשיה בשבת, ובכך תיוותר למעשה רק בריכה אחת שפעילה בשבתות.

    "אנחנו לא רוצים לקרוע את העם" אומר לחיאני "יש מכלול של שיקולים. אנו נביא את הדברים בפני הרבנים והם יכריעו".

    עוד מוסיף נהוראי לחיאני ואומר "צפת לצערי היא לא היחידה שבהם פועלת בריכה בשבתות. זה קורה בהרבה ערים ואנו פועלים למנוע ולצמצם למינימום את חילולי השבת. ראש העיר רוצה להישאר עמנו ביחסים טובים וגם יש תנופה גדולה לציבור החרדי בשנים האחרונות, ולכן אני מקווה שנמצא את הפתרון".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      צפת אולי לא חרדית אבל היא ודאי דתית והעובדה שישנם 4(!) מפלגות דתיות, ולפחות 6 נציגים דתיים בקואליציה מתוך 9,זה לא מספיק?

    2. 1

      מה אתם רוצים דווקא מש"ס יש גם אגודת ישראל וגם מפלגה של חב"ד