כתב אישום נגד יהודים: "השליכו רימון לבית משפחה ערבית"

    הצטיידו בשני רימוני גז צה"לים, ספריי צבע וכפפות. בהמשך, הגיעו לגבעה הסמוכה לנחליאל, המתינו שם עד רדת החשיכה, ותכננו את אופן ביצוע הפיגוע. בסביבות השעה 01:30, ולאחר שניקו את הרימונים מטביעת אצבע, השאירו את הטלפונים הניידים שלהם במקום, כיסו את פניהם ועטו כפפות על ידיהם, החלו הנאשמים לצעוד עד לפאתי הכפר ביתילו, והגיעו לבית משפחה באזור, בו ישנו באותה העת בבית בני זוג ובנם הפעוט בן ה-9 חודשים. בהגיעם בסמוך לבית ריסס הנאשם הקטין על קיר הבית את הכתובת: "נקמה ד"ש עצורי ציון". הנאשמים ניפצו חלון סמוך, השליכו את הרימונים לתוך הבית ונמלטו בריצה מהמקום.
    בנצי לייזרוביץ No Comments on כתב אישום נגד יהודים: "השליכו רימון לבית משפחה ערבית"

    הנאשמים מואשמים, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, בחברות בהתאחדות בלתי מותרת, החזקת נשק, החזקת אבזר תחמושת, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק, קשר לפשע ועוד

    צילום: by Flash90
    הצטיידו בשני רימוני גז צה"לים, ספריי צבע וכפפות. בהמשך, הגיעו לגבעה הסמוכה לנחליאל, המתינו שם עד רדת החשיכה, ותכננו את אופן ביצוע הפיגוע. בסביבות השעה 01:30, ולאחר שניקו את הרימונים מטביעת אצבע, השאירו את הטלפונים הניידים שלהם במקום, כיסו את פניהם ועטו כפפות על ידיהם, החלו הנאשמים לצעוד עד לפאתי הכפר ביתילו, והגיעו לבית משפחה באזור, בו ישנו באותה העת בבית בני זוג ובנם הפעוט בן ה-9 חודשים. בהגיעם בסמוך לבית ריסס הנאשם הקטין על קיר הבית את הכתובת: "נקמה ד"ש עצורי ציון". הנאשמים ניפצו חלון סמוך, השליכו את הרימונים לתוך הבית ונמלטו בריצה מהמקום.
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד גבר בן 22, שני קטינים בני 16-17, וחייל צה"ל ששמו אסור בפרסום, כולם מהישוב נחליאל, וכן נגד בן 20 מבית שמש, בן 20 מירושלים ובן 28 ממעלה אפרים.

    הנאשמים מואשמים, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, בחברות בהתאחדות בלתי מותרת, החזקת נשק, החזקת אבזר תחמושת, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק, קשר לפשע, השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, הצתה, חבלה בכוונה מחמירה, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, היזק בזדון ממניע גזעני, תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני והפרת הוראה חוקית.

    על פי כתב האישום, אשר הוגש באמצעות עוה"ד דן כהן ורעות אבירי, במהלך השנים 2009-2013, בוצעו על-ידי פעילים יהודים, במקומות שונים ברחבי המדינה ובשטחי אזור יהודה ושומרון, פעולות שכונו "תג מחיר" אשר אופיינו בנקיטת מעשים פליליים שונים, לצד הפצת תעמולה ופרסום המעשים בדרך פרובוקטיבית.

    הפעולות כללו הצתות רכוש השייך לערבים, ובכלל זה מבני מגורים וכלי רכב, וריסוס כתובות בעלות תוכן פרובוקטיבי ומתריס, שכללו בין היתר את הביטוי "תג מחיר" וביטויים דומים. הפעולות כוונו נגד אנשים תמימים ורכושם, אך ורק בשל השתייכותם הדתית או הלאומית. מבצעי הפעולות ביקשו, בין היתר, לזרוע פחד ובהלה בקרב התושבים הפלסטינים בשטחי יהודה ושומרון, מצד אחד, ולהעביר מסרים לכוחות הביטחון ולציבור במדינת ישראל בסוגיות ביטחוניות, מצד שני. המעשים שביצעו הנאשמים בוצעו על רקע וכחלק מפעולות אלה.

    בהמשך לאמור, הנאשמים הקטינים והחייל מואשמים כי ביצעו את חלקם בעבירות כתב האישום במסגרת חברותם בהתאחדות בלתי מותרת.

    על פי אחד האישומים בכתב האישום, בעת שנחקרו מספר חשודים בין היתר, בשל חשד להצתת בית על יושביו בכפר "דומא", ביקשו הנאשמים הקטינים להעביר מסר לגורמי הממשל במדינת ישראל, לפיו מעצר החשודים בפרשת דומא לא יביא לסיכול פיגועי "תג מחיר", ולפיכך קשרו קשר לבצע פיגוע כלפי האוכלוסייה ערבית.

    במסגרת הקשר ביום 22.12.15, בנחליאל, הצטיידו בשני רימוני גז צה"לים, ספריי צבע וכפפות. בהמשך, הגיעו לגבעה הסמוכה לנחליאל, המתינו שם עד רדת החשיכה, ותכננו את אופן ביצוע הפיגוע. בסביבות השעה 01:30, ולאחר שניקו את הרימונים מטביעת אצבע, השאירו את הטלפונים הניידים שלהם במקום, כיסו את פניהם ועטו כפפות על ידיהם, החלו הנאשמים לצעוד עד לפאתי הכפר ביתילו, והגיעו לבית משפחה באזור, בו ישנו באותה העת בבית בני זוג ובנם הפעוט בן ה-9 חודשים. בהגיעם בסמוך לבית ריסס הנאשם הקטין על קיר הבית את הכתובת: "נקמה ד"ש עצורי ציון". הנאשמים ניפצו חלון סמוך, השליכו את הרימונים לתוך הבית ונמלטו בריצה מהמקום.

    הנאשמים עשו כן, כשהם מודעים לעובדה כי הבית מאוייש. בעקבות השלכת הרימונים, החל להתפזר בבית גז מדמיע ובני הבית החלו לדמוע ולחוש חנק. בני הזוג נשאו את בנם הפעוט על כפיהם ונמלטו אל מחוץ לבית. לפי אישום נוסף, במהלך חודש נובמבר 2015, על רקע פיגועי טרור שבוצעו באותה עת נגד אזרחים יהודים, גמלה בליבם של הנאשמים הקטינים החלטה להוציא לפועל פיגוע נקמה, והשניים קשרו קשר לפיו יציתו מבנה בו שוהים פלסטינים. במסגרת הקשר, בליל תאריך 20.11.15, הגיעו לבית משפחה בכפר מזרעה אל קבליה. אותה עת ישנו בבית בני המשפחה, והנאשמים היו מודעים לעובדה כי הבית מאוייש. אחד הקטינים ריסס על אחד מקירות הבית את הכתובת "יהודים להתעור מוות לערבים". בהמשך הדליקו הנאשמים את פיסות הבד אשר בבקבוקים, השליכו אבנים על חלק מחלונות הבית וניפצו אותם ואז השליכו את בקבוקי התבערה. אחד הבקבוקים התנפץ ונפל מחוץ לבית כשהוא בוער, והשני פגע בשולחן פלסטיק בכניסה למבואה וגרם לחריכתו. מיד לאחר מכן, נמלטו הנאשמים הקטנים מהמקום.

    הנאשמים הקטינים, החייל ונאשם נוסף מואשמים כי בתגובה לפיגוע הטרור בו נרצחו בני הזוג איתם ונעמה הנקין ז"ל קשרו קשר לבצע פיגוע תגמול על הרצח. הנאשמים שיתפו נאשם נוסף בכוונותיהם לבצע פיגוע נגד ערבים והוא נענה לבקשתם והעמיד לרשותם את רכבו על מנת לבצע את הפיגוע. במסגרת הקשר יידו הנאשמים אבנים על רכבים פלסטינים בכביש הסמוך לכפר דיר איבזיע, וכן ניפצו את שמשות רכב חונה באזור וניקבו את צמיגיו. לאחר מכן סיכמו הנאשמים הקטינים והחייל כי כתגובה לרצח הזוג הנקין עליהם לבצע פיגוע נוסף, "יותר רציני", ולפיכך קשרו קשר להצית רכב בכפר ביתילו וכך עשו. הנאשמים הקטינים ו2 נוספים –  מואשמים באישום נפרד כי בהזדמנות אחרת הציתו רכב נוסף בכפר ביתילו, נאשם נוסף נאשם כי הצית, ביחד עם אחר, רכב נוסף באזור הכפר ביתילו.

    בנוסף מואשמים הנאשמים הקטינים, החייל ו-2 נאשמים נוספים כי ביום 30.6.2015, במהלך נסיעה, קשרו קשר לפיו אם ייתקלו במהלך הנסיעה בערבי, יכו אותו. לפיכך הצטיידו במקלות עץ ונסעו לכיוון הכפר הפלסטיני ראס כרכר. בסמוך לכפר הבחינו הנאשמים במתלונן, יליד 1955, שעסק באותה עת בעבודה חקלאית. הקטין עצר את הרכב בסמוך למתלונן ושאר הנאשמים יצאו מהרכב כשהם רעולי פנים, ריססו בפני המתלונן גז מדמיע, ומיד לאחר מכן הכו את המתלונן באמצעות המקלות. כתוצאה מהתקיפה, נגרמו למתלונן חבלות. באישום נפרד מואשם שנדורפי בתקיפת פלסטיני ביחד עם אחרים, בסמוך לישוב נחליאל.

    במקרה אחר מואשם הנאשם החייל בניקוב גלגלי רכבים שנשאו לוחית רישוי פלסטינים בסמוך למעיין עין מבוע. עוד מואשם החייל כי מסר את נשקו האישי, מסוג M-16 לנאשמים הקטינים על מנת שיירו בו, וכן במהלך חג פורים 2016 ירו החייל ואחד הנאשמים הקטינים בנשק כ-60 כדורים.  כמו כן מואשמים החייל ושנדורפי כי יידו אבנים לעבר מכוניות פלסטיניות שנסעו על ציר 60. בנוסף מואשמים הנאשמים הקטינים בהפרת צווי הגבלה ופיקוח שלפי התנאים המנויים בהם נאסר עליהם, בין היתר, ליצור קשר האחד עם השני.

     



    0 תגובות