- רדיו קול חי - -

כתוצאה מפצצת תאורה צה"לית: שריפה בערה בדרום הר חברון

צילום: כב"ה מחוז יו"ש

צוותי כיבוי פועלים החל משעות הלילה בניסיונות לכבות שריפה עזה שפרצה ביישוב נגוהות שבדרום הר חברון. ההערכה כעת היא שהשריפה נגרמה כתוצאה מפצצת תאורה צבאית.

בשל סמיכות האש לבתי היישוב, פונו 13 משפחות משכונת הקרוואנים שבאזור ולמקום הוזנקו מטוסי כיבוי ו-6 צוותי כיבוי וצוותי כיבוי רבים פעלו על מנת להשתלט על הלהבות.

השריפה החלה סביב היישוב בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר, והלהבות אחזו במחסן ובמסגריה ביישוב. במקום פעלו שמונה צוותי כיבוי אש, בסיוע של 24 לוחמים ומתנדבי כיבוי, ובשעה האחרונה הושגה שליטה על הלהבות.

יצוין, כי במקביל לפעילות צוותי הכיבוי הישראלים פעלו באזור גם שלושה צוותים של הרשות הפלסטינית.

עד כה נגרם נזק לחקלאות ולמספר מבני תעשיה, התושבים בשכונה המערבית פונו וטרם חזרו לבתיהם, בשכונת הקראוונים המזרחית שבו הבוקר התושבים לביתם.

ממכבי האש נמסר כי "הוכרזה שליטה על השריפה בנגוהות שפרצה מעט אחרי השעה 02:00 בלילה, נזק נגרם לשטח חקלאי ולמבנה מסגרייה ומחסן, האש שהתפשטה בחסות הרוחות וסכנה את שורת בתי הישוב והחל פינוי התושבים, עם אור ראשון הוזנקו רביעיית מטוסי כיבוי לסיוע, לוחמי האש וצוותי מתנדבים מבצעים פעולות כיבוי סופיות למניעת התחדשותה, היום תחזית שרבית וסכנת שריפות, יש להמנע מהבערת אש באתרים סמוכי יער חורש וקוצים ויש להקפיד על כללי בטיחות באש".