- רדיו קול חי - -

השרים דורשים מנתניהו: "לפטר לאלתר את האלוף גולן"

השוואתו של סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן בין ישראל לגרמניה הנאצית – הגיעה הבוקר (ראשון) אל שולחן הממשלה וזכתה למתקפה מפיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור בנאומו של גולן היום השואה הוא אמר כי הוא "מזהה כיום תהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 80 שנה", משפט שעורר זעם רב בקרב וצוטט מאות פעמים בתקשורת העולמית.

הבוקר אמר נתניהו כי "ההשוואה שערך סגן הרמטכ"ל היא מקוממת. הדברים מופרכים מיסודם ולא היו צריכים להיאמר. סגן הרמטכ"ל הוא קצין רב זכויות, אבל דברים שאמר שגויים ואינם מקובלים עליי".

בישיבת שר הליכוד הבוקר דרשו מספר שרים לפטר לאלתר את האלוף גולן. שרת התרבות מירי רגב אמרה כי "לא יתכן שסגן הרמטכ"ל, קצין לובש מדים, יהיה חלק מהדה לגיטמציה נגד ישראל ובנאום ממלכתי ישא דברים שפוגעים בישראל, בתדמיתה ובחוסנה. סגן הרמטכ"ל צריך לעסוק בכשירות הצבא והכנתו למלחמה ולא באמירות שקריות ובהשוואת אזרחי המדינה לנאצים. הוא עבר כל גבול ועליו להתפטר מתפקידו".

השר יובל שטייניץ אמר לנתניהו כי "צריכה להיות פה נזיפה בסגן הרמטכ"ל. זה כבר היה צריך לקרות, כדי לסיים עם הפרשה. כולנו טועים, ובגלל מעידה לא מחסלים קריירה ומדיחים קצין מוכשר, אבל נזיפה צריכה להינתן".

"לא יכול להיות שאנחנו מסתובבים בעולם ומבקשים להילחם ב-BDS וסגן הרמטכ"ל מתבטא בצורה כזאת", אמר השר אופיר אקוניס.