האסיר ששרד 80 מלקות ופיזר את אפרו של אייכמן מספר

    לאחר מתן פסק הדין וביצוע גזר הדין, היה זה פקד גולדמן אשר נשא את כד האפר של הצורר הנאצי על הספינה אשר פיזרה את שרידיו בלב ים. לימים היווה השראה לסרט "המכה ה-81"
    אבי יעקב 3 Comment on האסיר ששרד 80 מלקות ופיזר את אפרו של אייכמן מספר

    מיקי גולדמן היה נער בן 14 כשהגיע לאושוויץ ונשלח לעבודה במחנה בירקנאו • כשהגיע לארץ יחידי התגייס למשטרה והרגע המכונן בחייו כשוטר הגיע עם לכידת הצורר הנאצי, אדולף אייכמן • ואיך הוא נקם באייכמן?

    לאחר מתן פסק הדין וביצוע גזר הדין, היה זה פקד גולדמן אשר נשא את כד האפר של הצורר הנאצי על הספינה אשר פיזרה את שרידיו בלב ים. לימים היווה השראה לסרט "המכה ה-81"
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קבלו את עדותו המצמררת של ניצול השואה וקצין המשטרה בדימוס מיכאל (מיקי) גולדמן, כפי שתועדה על אדמת פולין. גולדמן, כיום בן 90, היה נער בן 14 כשהגיע לאושוויץ ונשלח לעבודה במחנה בירקנאו. הוא איבד את אביו, אמו, אחיו ואחותו ונותר לבדו בעולם. כשהגיע לארץ התגייס למשטרה והרגע המכונן בחייו כשוטר הגיע עם לכידת הצורר הנאצי, אדולף אייכמן.

    פקד גולדמן מונה לתפקיד ראש מדור פולין ב"לשכה 06", היחידה המשטרתית אשר היתה אחראית לחקור את אייכמן, וכן לאסוף ראיות ועדויות. במסגרת תפקידו הוא גם חקר את אייכמן בעצמו. במהלך המשפט, סיפר אחד העדים על אחת משיטות העינוי אשר שימשו את הנאצים – מלקות. על פי השמועות בגטו פשמישל בפולין, הנאצים גרסו כי כל האסירים מתים לאחר המכה ה-50. ואולם, היה אסיר אחד יוצא דופן אשר שרד 80 מלקות. התובע במשפט, גדעון האוזנר, שאל את העד אם הוא רואה באולם בית המשפט את הנער שהוכה, וזה ענה: "זהו קצין המשטרה שיושב לידך", והצביע לעבר פקד גולדמן.

    לאחר מתן פסק הדין וביצוע גזר הדין, היה זה פקד גולדמן אשר נשא את כד האפר של הצורר הנאצי על הספינה אשר פיזרה את שרידיו בלב ים. לימים היווה השראה לסרט "המכה ה-81". סגן ניצב גולדמן מלווה את משלחות המשטרה לפולין בשנים האחרונות במסגרת פרויקט "עדים במדים".

    (קטעי הארכיון ממשפט אייכמן: באדיבות יד ושם – רשות הזיכרון לשואה ולגבורה. הסיפור מתוך עמוד הרשת החברתית של משטרת ישראל).



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מדהים! לא להאמין מה שעברו אז.
      הרנינו גויים עמו ודם עבדיו יקום

    2. 1

      אבי עבד בלשכת 06 עם מיקי גולדמן. מעוניינת לרכוש את הספר שיצא עכשיו " לחקור את השטן" . איך אפשר ליצור קשר עם מיקי גולדמן?