הפסח שלי • המנכ"ל שמבשל את הסדר והמנכ"ל שנזכר באביו

    חג הפסח הוא חג שמסמל חירות ומעבר לחשיבות המסורתית והיהודית והדתית קיימת סמליות אזרחית משמעותית שמבטאת את הצורך של הפרט בחירות בכל מעגלי חייו האישיים, המקצועיים, והלאומיים
    ארי וידר No Comments on הפסח שלי • המנכ"ל שמבשל את הסדר והמנכ"ל שנזכר באביו

    ארי וידר ממשיך לבדוק עם ראשי עולם הרפואה בישראל מה מסמל אצלם חג הפסח • מנכ"ל איכילוב מסביר על משמעות החג בחיים האזרחיים ומנכ"ל הלל יפה מתאר את העומס שהחופש דווקא מגביר בביה"ח

    צילום: Hadas Parush/Flash 90 ויח"צ
    חג הפסח הוא חג שמסמל חירות ומעבר לחשיבות המסורתית והיהודית והדתית קיימת סמליות אזרחית משמעותית שמבטאת את הצורך של הפרט בחירות בכל מעגלי חייו האישיים, המקצועיים, והלאומיים
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת חג הפסח, ביקשנו מראשי מערכת הבריאות בישראל לתאר את חוויותיהם מחג החירות. והיום, הוביל אותנו מנכ"ל בית החולים איכילוב רוני גמזו בנבכי מסע אישי מרתק. גמזו מנהל את ביה"ח איכילוב, הכולל את בתי החולים דנה לילדים וליס ליולדות. לשעבר כיהן כמנכ״ל משרד הבריאות ונחשב למומחה למיילדות וגניקולוגיה.

    באופן אישי, מהו מבחינתך חג הפסח?

    "בשבילי חג הפסח הוא חג שמסמל חירות ומעבר לחשיבות המסורתית והיהודית והדתית קיימת סמליות אזרחית משמעותית שמבטאת את הצורך של הפרט בחירות בכל מעגלי חייו האישיים, המקצועיים, והלאומיים.

    "חג פסח בשבילי זו המשפחה מסביב לשולחן הסדר כשכולם שרים את ההגדה. אני כל שנה חושב על אבי ז״ל שהיה מקפיד על מנהגי החג קלה כחמורה והוא חסר לי מאוד בערב הזה".

    באופן מקצועי, איך נערכתם לחג הפסח?

    "בית החולים עבר ניקיון וביעור חמץ מקצה לקצה, בכל פינותיו תוך בקרה והקפדה ובימים אלה תהליך ההכשרה מושלם. המטופלים והמבקרים קיבלו הנחיות יחד עם העובדים על החשיבות של שמירת אווירת חג ראויה וכשרה. מבחינת הערכות בית החולים צוותי הרפואה במחלקות פועלים במתכונת חג ובחול המועד במתכונת חלקית, כדי לתת את השירות הנדרש לכל אדם".

    המרואיין הבא שפתח לנו את דלתות הגיגיו ורעיונותיו הוא ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה, תושב תל אביב, נשוי ואב לשניים. דודקביץ סיים את לימודי הרפואה בטכניון בחיפה במסגרת העתודה האקדמית. התמחה בכירורגיה של אף-אוזן-גרון, ניתוחי ראש וצוואר, במרכז הרפואי רבין. במהלך שירותו הצבאי ביצע מספר תפקידים ביניהם נטל חלק במערך הפינוי בהיטס של חיל האוויר ובענף הטראומה של חיל הרפואה, העוסק בטיפול בפצועים והצלת חיים. התמחה במנהל רפואי כמו כן, סיים בהצטיינות תואר שני במנהל מערכות בריאות באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

    באופן אישי, מהו מבחינתך חג הפסח?

    "חג הפסח, הוא הזדמנות מצוינת מבחינתי להיפגש עם כל המשפחה המורחבת. יש את הרגע הזה שכולם מסביב לשולחן, שגורם לי להסתכל מסביב ולהרגיש שבורכתי. אישית, אני גם מאוד אוהב גם לבשל, יצא בעבר שבישלתי את ארוחת החג, כמעט כולה, בעצמי. השנה, הסדר יערך בביתנו ואני מאד שמח על כך".

    באופן מקצועי, איך נערכתם לחג הפסח?

    "בית חולים הוא ארגון שמהותו טיפול והצלת חיים 24 שעות 7 ימים בשבוע, ולכן צמד המילים "חופשת פסח" או חג אינם בעלי משמעות אחרת לעניין זה. העבודה נמשכת, ולעיתים אפילו קשה מהרגיל, כי המרפאות בקהילה פועלות במתכונת חג או שבת, ואז ישנן פניות רבות יותר לחדר המיון, שהעומס בו רב גם בשגרת היום יום. אחד מיתרונותינו כארגון בו סגל העובדים מונה 2200 עובדים ומתנדבים, הוא הרב תרבותיות הקיימת בכל הסקטורים – רפואה, סיעוד, פרא-רפואה ומינהל ומשק. בהיבט זה. אני גאה בכך, כי בערב החג עצמו, נרתמים הצוותים מהמגזרים האחרים, כפי שהיה נהוג גם בשנים קודמות ומאפשרים, ככל שניתן, לצוותים מהמגזר היהודי לחגוג עם משפחותיהם בניחותא. מובן מאליו, כי כלל הצוותים במרכז הרפואי ערוכים להגעה מידית לבית החולים היה ויתקיים צורך בכך. כאמור, במהלך חול המועד, העבודה היא כרגיל".

    הפסח שלי • הרופא הבכיר שנזכר מידי שנה במלון פארק


    הפסח שלי • ליל הסדר? שלושה דורות בשולחן אחד

    הפסח שלי • אצלנו יש תחרות זמירות בליל הסדר



    0 תגובות