הפסח שלי • ליל הסדר? שלושה דורות בשולחן אחד

    את פסח מבחינתי מסמלים ארבעה ממים: משפחה. כולם יחד. מסורת. כך חגג וציין את החג אבי ואביו ועוד מאות דורות לאחור. מה נשתנה הלילה הזה. שנשתדל כולנו להשתנות עוד יותר לטובה ולעזרת הזולת. וכמובן מ' הרביעי זה מצות. זה החוט המחבר לשורשים ולעבר שלנו"
    יוסי צלניקר 2 Comment on הפסח שלי • ליל הסדר? שלושה דורות בשולחן אחד

    ארי וידר ממשיך לבדוק עם ראשי עולם הרפואה בישראל מה מסמל אצלם חג הפסח • מנכ"ל הכללית מספר על ארבעת הממי"ם שמשתלבים בחג • מנכ"ל לאומית חוזר לימי ילדותו במושב הדתי 'שיבולים'

    את פסח מבחינתי מסמלים ארבעה ממים: משפחה. כולם יחד. מסורת. כך חגג וציין את החג אבי ואביו ועוד מאות דורות לאחור. מה נשתנה הלילה הזה. שנשתדל כולנו להשתנות עוד יותר לטובה ולעזרת הזולת. וכמובן מ' הרביעי זה מצות. זה החוט המחבר לשורשים ולעבר שלנו"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אנו משוחחים היום עם מנכ"ל שירותי בריאות כללית אלי דפס.

    אלוף משנה במיל. ובעבר ראש מחלקת תכנון בחיל האוויר. מוסמך החוג למדעי המדינה באוניברסיטת בר- אילן, בוגר החוג למדעי המדינה וסוציולוגיה באוניברסיטת חיפה, בוגר המכללה לביטחון לאומי.

    תפקידים בכללית: סמנכ"ל, ראש חטיבת הקהילה בכללית בשנים, מנהל מחוז ירושלים.

    באופן אישי, מהו מבחינתך חג הפסח?

    את פסח מבחינתי מסמלים ארבעה ממים: משפחה. כולם יחד. מסורת. כך חגג וציין את החג אבי ואביו ועוד מאות דורות לאחור. מה נשתנה הלילה הזה. שנשתדל כולנו להשתנות עוד יותר לטובה ולעזרת הזולת. וכמובן מ' הרביעי זה מצות. זה החוט המחבר לשורשים ולעבר שלנו".

    עוד בנושא: הפסח שלי • הרופא הבכיר שנזכר מידי שנה במלון פארק

    באופן מקצועי, איך נערכתם בבתי החולים ובקופת החולים לחג הפסח?

    שירותי בריאות 'כללית', ארגון הבריאות הגדול בישראל מעניקה שירותים רפואיים ל- 4.4 מיליון לקוחות ב- 1,400 מרפאות הפרוסות בכל רחבי הארץ וב-14 בתי החולים, כללית הינה הקופה היחידה המפעילה מחלקת דת וכשרות.

    ההיערכות שלנו לקראת פסח הינה רחבה ומתחילה עוד טרם חג הפסח בסדרה של פגישות שעורך רב הכללית עם המנהלים והצוותים בתי חולים לשם מתן הנחיות ונהלים בנוגע להיערכות לפסח והכשרת בביה"ח לקראת החג. כמו כן, כמנהגנו הוצאנו חוברת תרופות הכשרות לפסח ורב הכללית הסדיר מכירת חמץ של כל מוסדות הכללית וגם של כל חברות התרופות הגדולות בארץ, על פי בקשתן. המכירה נערכת אצל הרב הראשי לישראל. בנוסף השנה השקנו שירות חדש המאפשר לברר את כשרות התרופות במענה טלפוני ממוחשב המזהה קול ומאפשר לפונה לומר את שם התרופה ולקבל מענה אם היא כשרה אם לאו.

    מרואיין נוסף שלנו הוא ניסים אלון, מנכ"ל קופ"ח לאומית.

    אלון, בעבר מנכ"ל חברת האחזקות הע"ל-תשורה, חברה בת של ההסתדרות הלאומית.

    באופן אישי, מהו מבחינתך חג הפסח?
    "רק אני שומע את המילה 'פסח' ומיד עולים בראשי הזמנים הכי יפים של החיים. אני גדלתי והתחנכתי במושב שיבולים הדתי שנמצא בנגב וערב חג הפסח הוא הזמן הכי גדול ושמח שהיה לכל בני המושב.

    חגגנו אז כולם במושב, בערב פסח, מכיוון ששדות החיטה אז גדלו, השדות נצבעו בירוק והפרחים פרחו בצורה הכי מלבבת שיש, דבר שהשפיע על כל אווירת חג הפסח הציבורית שהייתה נפלאה ומרוממת במיוחד וכל זה מלווה אותי עד היום.

    בנוסף, זכיתי ובבית הורי ספגתי הרבה מאווירת החג הנפלאה כשהסבנו שלושה דורות ויותר סביב שולחן אחד עמוס במטעמים ושירים במשך כל שבעת ימי החג.

    בתפקידי כיום, השם 'ערב פסח' טומן בשבילי היערכות מקיפה של כל המרכזים הרפואיים של 'לאומית' שישרתו גם בחג את הלקוחות וכן לספק את המידע המקצועי על התרופות הכשרות לחג, אך אין ספק שערב פסח גם מזכיר לי את ריחות התבשילים והניקיון, הכלים והבגדים החדשים ובעיקר התפילה שנזכה לאכול מהזבחים והפסחים בירושלים הבנויה".

    באופן מקצועי, איך נערכתם לחג הפסח?
    "כבכל שנה, גם לפסח זה נערכנו כבר מיד במוצאי החג של השנה שעברה כשהצוותים המקצועיים שלנו, מבררים ולומדים היטב על מרכיביו של כל מוצר רפואי ותרופה. 'לאומית שירותי בריאות' יחד עם בד"ץ העדה החרדית הכינו גם השנה רשימת תרופות כשרות לפסח ואיגדו אותן בחוברת מיוחדת ומפורטת. הדפסנו כבר מעל 15000 עותקים שיחולקו במרכזים הרפואיים של 'לאומית שירותי בריאות' ובריכוזים של הציבור החרדי בערים מצפון לדרום.

    בנוסף, 'לאומית שירותי בריאות' מנהלת מערך מיוחד שמכוון ומפקח את כל מנהלי המרכזים הרפואיים, בתי המרקחת והמרפאות השונות שיכשירו בצורה המובחרת ביותר את הכל לקראת הפסח. כל זה כמובן בנוסף למכירת חמץ שנעשית כדת וכדין עם ראשי 'לאומית שירותי בריאות' שמוכר בערב פסח את כל החמץ שברשותו לנכרי".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שיתחילו להעניק גם תחושת חירות לחולים

      1. קופת חולים כללית מעניקה שירות רפואי למעל 4.3 מיליון לקוחות בישראל.
        בנוסף למספר הלקוחות הגדול ביותר, סקרי שביעות רצון הנערכים מדי תקופה מעידים על רמת שביעות רצון גבוהה במיוחד.