פרויקט חג • "כמו רבי מאיר הבן שלי, אין בנמצא"

    יוסי צלניקר No Comments on פרויקט חג • "כמו רבי מאיר הבן שלי, אין בנמצא"
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היה זה במהלך חוה"מ פסח של שנת תשמ"ג, כאשר האדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זצוק"ל הכונה בפי עם 'בבא מאיר' השיב את נשמתו לבורא עולם, כשהוא בן 66 בלבד, המומים ודואבים ליוו אותו המוני בית ישראל למנוחות בהר הזיתים שבירושלים.

    לרגל יומא דהילולא ה – 33 מביא לכם אתר 'קול חי' את מפעל חייו של האדמו"ר מאיר אבוחצירא, והוא זרע הקודש שהשאיר אחריו בעולם, שממשיך את דרכו בארץ הקודש. ישראל אוחיון מתחקה אחרי דרכם של חמשת בניו וחמשת בנותיו של בבא מאיר, מי הם, מה מעשיהם, מה כוחם הפוליטי והכלכלי, ואלו מפעלי קודש הם עשו כדי להמשיך את מורשת אביהם.

    האדמו"ר מאיר אבוחצירא זצוק"ל (בבא מאיר) היה בנו בכורו של רבי ישראל אבוחצירא 'הבבא סאלי' והרבנית פרחה ע"ה. הרב נולד במחוז תאפלילת (שקרויה על שם התפילה, כיוון שכל גדולי יהדות מרוקו חיו שם) שבמרוקו. כארבע עשרה שנה לא היו ילדים לצדיק בבא סאלי עד שנפקד. באחד מן הימים ראה אותו רבי משה תורג'מן – רבו המקובל יושב חושב ודואג, שאל את תלמידו מדוע הינך דואג? – השיב הצדיק שדואג להצלחת הלידה. מיד מורו ורבו הבטיחו שאין מה לדאוג – והילד הזה יתקיים וירביץ תורה ברבים. לקראת הלידה ראה הבבא סאלי זצוק"ל בחלומו צדיק גדול והבין שהילד שיולד יהיה גדול בישראל, ורצה לקראו על שם הצדיק שראה בחלום, אולם הצדיק מלבד מראה הוד דמותו לא אמר את שמו, פנה שוב הרב לרבו בכדי שיפטור את פשר החלום, אמר לו הרב תורג'מן "סתם משנה רבי מאיר, וכך נקרא הבן שלימים התפרסם "בבא מאיר".

    בגיל 25 בלבד הוסמך בבא מאיר לרבנות, כשבשנת תש"ה מונה לרבה של העיר מידלאת שבמרוקו, תוך כדי שהוא משמש ראש ישיבת תומכי תמימים של חב"ד בעיר. שמונה שנים לאחר מכן קודם רבי מאיר ומונה לרבה הראשי של העיר הגדולה ארפוד, שם ישב והרביץ תורה ברבים, באותם שנים עלה בבא סאלי בפעם הראשונה לארץ ישראל לבדו. כשחזר למרוקו, שאלו אותו בני משפחתו את דעתו על הרבנים בארץ הקודש, תשובתו של בבא סאלי הייתה כי "כל הצדיקים בארץ ישראל צדיקים גדולים, חכמים ונבונים, אנשי אמת ובעלי בינה יתירה, אך כמו רבי מאיר הבן שלי, אין בנמצא". (סיפר בנו של בבא מאיר הרה"צ רבי יקותיאל שליט"א).

    בשנת תשכ"ה עלה האדמו"ר מאיר אבוחצירא לארץ הקודש, והתיישב בעיר הנמל אשדוד, והחל לקבל קהל עוד בחיי אביו. יום אחד שאל אותו תלמידו למה בחר להתיישב בעיר אשדוד, ענה בבא מאיר שהעיר עתידה להיות השלישית בגודלה מבחינת הרבצת התורה בארץ הקודש. בהיותו צעיר התפרסם בבא מאיר בשמירת העניים הנדירה שלו, ובכוח ברכותיו, כאשר רבים שיחרו לפתחו, כולל גדולי ישראל כגון ראש ישיבת פורת יוסף הרה"ג בן ציון אבא שאול זצוק"ל, מרן הגאון הרב שמואל הלוי וואזנר זצוק"ל שלימים נפטר ג"כ במהלך חג הפסח. הרב יוסף וולטוך זצ"ל ועוד.

    לבבא מאיר עשרה ילדים, חמישה בנים וחמש בנות, כאשר תשעה מהם מאשתו הראשונה שנפטרה בדמי ימיה, ואחד מאשתו השנייה, שנפטרה בשנה שעברה. בניו בנותיו ובעליהן נחשבים מצדיקי הדור והם רבי אלעזר אבוחצירא שחי בבאר שבע (ולאחר הירצחו ממלא את מקומו בנו, רבי פנחס אבוצירא). רבי דוד חי אבוחצירא – לשעבר רבה הראשי של נהריה. האדמו"רים רבי יקותיאל ורבי רפאל תושבי אשדוד, ורבי ישועה ורחמים אבוחצירא (צעיר הילדים). בנותיו וחתניו הם הרבנית אסתר, אלמנת הרב אליהו איטח מירושלים. הרבנית זהרי, אשתו של הרה"ג חיים פינטו המשמש רב לערים אשדוד וקריית מלאכי, (בנם הוא הרב יאשיהו פינטו). הרבנית יוכבד, אשת הרב יעקב אבוחצירא מרמלה, (ובנו של רבי אברהם ה"בבא הנא") הרבנית שולה (סוליקה), אשת הרה"ג עמינדב מכלוף קריספין המשמש מרא דאתרא של העיר קריית ביאליק. והרבנית מרגלית זצ"ל אשת הרה"ג יוסף טולדנו רבה של גבעת זאב.

    בכתבה הבאה נספר הניסים והנפלאות של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא – בבא אלעזר זצוק"ל. והאדמו"ר דוד אבוחצירא שליט"א.



    0 תגובות