עיריית תל אביב ומשרד התחבורה מתקוטטים על היום הקדוש

    יוסי ברויער 3 Comment on עיריית תל אביב ומשרד התחבורה מתקוטטים על היום הקדוש
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית תל אביב ומשרד התחבורה מתקוטטים על היום הקדוש, יום הכיפורים: האם יופעלו תחנות תל אופן ביום כיפור בתל אביב • האם אי חיוב השכרה על יום זה היא פעולה חיובית או שלילית • מה עדיף: שהצעירים המשועממים ישבו בבית בחוסר מעש או ידוושו על אופניהם? • יש לכם דעה? טקבקו לנו

    מסלולי האופניים בתל אביב מעולם לא געשו כל כך.

    בימים האחרונים הודיעה עיריית תל אביב כי תחנות תל אופן הפזורות ברחבי העיר לא יפעלו במהלך יום הכיפורים אך העירייה תאפשר למנויים השנתיים לקחת אופניים מתחנות ההשכרה לפני יום הכיפורים ללא תוספת חיוב. שר התחבורה, ישראל כץ, מיהר לשגר הודעה לעיתונות בה הזהיר את עיריית תל אביב כי הפעלת פרוייקט תל אופן ביום הכיפורים תגרור הפסקת הסיוע הכספי ממשרד התחבורה.

    אלא שמתגובתה של עיריית תל אביב ניתן ללמוד דברים שונים לחלוטין. "העירייה תפעיל את שירותי תל-אופן ביום כיפור במתכונת מיוחדת. מנויים שנתיים בלבד יוכלו להשכיר אופניים לפני כניסת החג ולהחזירם בצאתו, זאת ללא תשלום נוסף. יצוין כי על המשכיר מוטלת האחריות לשמירה על האופניים ולהחזרתם במועד לאחר צאת החג… ביום כיפור לא תפעל המערכת ולא יועסקו עובדים. החלטה זו מתווספת למאמצים הרבים שמשקיעה העירייה בשיפור השירותים הניתנים למשתמשי הדו-גלגלי בעיר". נאמר בהודעת העירייה.

    כפי שאפשר להבין מהודעת העירייה, שירות ה'תל אופן' לא יופעל במהלך יום הכיפורים כלל, אך מנוי שנתי הזכאי לקחת אופניים בכל ימות השנה, זכאי כמובן לעשות כך גם ביום הכיפורים.

    מי שבחר להפוך את הדברים ל"חגיגה" תקשורתית הוא דווקא אתר Ynet שבחר להעניק לכתבה שעסקה בנושא את הכותרת התל-אופן יופעל בכיפור: "זלזול ביום הקדוש"  ובכך להצית אש בחבית אבק השריפה של ה'דו קיום' חרדים-חילונים בתל אביב בפרט ובכל רחבי הארץ בכלל.

    לא ברור האם האתר עשה זאת באמת מחרדת היום הקדוש, או שמא כדי לעורר עניין תקשורתי בין דתיים לחילוניים.

    שירות התל אופן יופעל במתכונת דומה לזו של חברות השכרת הרכב השונות המאפשרות לשכור רכב לפני יום הכיפורים ולהחזירו עם צאת החג. ולכן, לא ברור האם יש מקום לבליל תגובות הנגד הנזעמות שפורסמו בכלי התקשורת.

    מצד שני, היום הקדוש, יום הכיפורים, התקבע בתודעה הישראלית (בשונה כמובן משומרי התורה והמצוות) כיום שבו שובתים ממלאכה. בתי הכנסת מלאים ביום קדוש זה בהמוני יהודים שלא ראו את בית הכנסת כל ימות השנה, ורק ביום הכיפורים, ו"המהדרין" עושים זאת רק בתפילת נעילה, מגיעים להתייחד עם קונם.

    לעומתם, צעירים רבים מדוושים ביום הקדוש על אופניהם בחוצות הערים הגדולות, ומי שזוכר משנים קודמות, מהדורות החדשות נפתחות מדי שנה במספר האמבולנסים שנרגמו באבנים. על ידי מי? הצעירים החילוניים, שלצערנו לא טעמו עדיין את טעמו של יום הדין בבית הכנסת.

    כך שלא ברור מה עדיף: שישבו בבית בחוסר מעש או ידוושו על אופניהם בחוצות תל אביב.

    יש לכם דעה בעניין? טקבקו לנו.

    (צילום תמונה ראשית: ויקיפדיה)



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      עם כל הכבוד, מה בוער לעיריית תל אביב לשבור את הסטטוס קוו? למה לשבור את הזכוכית העדינה של יחסי חרדים חילוניים

    2. 2

      אני לא מבין למה שר התחבורה מתערב בעניין לא לו?

    3. 1

      ברור שעדיף שישבו בבית, אני לא מבין מה בכלל השאלה.
      כמות כזו של צעירים שמעודדים על ידי הממשלה לחלל את היום הקדוש ליהודים בכל שנה מחדש, זה פשוט מחריד וצריך להקים קול צעקה נגד זה!