חוזרים לימי ההסתה • "החרדים לא משלמים מסים ולא עובדים"

    הביקורת על החרדים נובעת מזה שהם לא משלמים מיסים ושהם לא עובדים, ככה שכל הנטל החברתי נופל על מעמד הביניים
    ישראל פריי 6 Comment on חוזרים לימי ההסתה • "החרדים לא משלמים מסים ולא עובדים"

    הדיון המשפטי בגיוס חרדים חוזר, ואתו המקהלה התקשורתית המבקרת את החרדים • האם החלטה מקצועית לתמרוץ חרדים להתגייס היא יריקה בפניהם של החילונים? והאם הטבות למתגייסים היא כמו לתת פרס למי שעובר ברמזור ירוק?

    צילום: Yaakov Naumi/Flash90
    הביקורת על החרדים נובעת מזה שהם לא משלמים מיסים ושהם לא עובדים, ככה שכל הנטל החברתי נופל על מעמד הביניים
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביקשו הנציגים החרדים לישב בשלווה, קפץ עליהם רוגזו של בג"צ: לאחר שנדמה היה כי הישגי החרדים בממשלה עשויים להעניק להם תקופת סיפוק, שלווה ומנוחה על זרי הדפנה, הגיע דיון בג"צ בעתירת 'יש עתיד' והפורום לשוויון בנטל הדורשים לפסול תיקון החוק, והוכיח כי המאבק עודנו לפניהם.

    עוד לא נברא הגרף המדעי שיבחן את הנושא, אך לא יהיה מופרך לקבוע כי בכל פעם שהדיון בגיוס חרדים לצבא עולה לכותרת, מצטרפת התקשורת הכללית ל"חגיגת" ליבוי יחסי החילונים-חרדים. כתבות, מאמרי דעה, ראיונות מגזין ודיווחי נתונים – כל אלו מצטרפים למעגל השיח הקוטבי והבלתי נגמר ביחסי שתי החברות המתקשות לחיות בשלום זו לצד זו.

    תוך כדי הדיון בבג"צ אתמול, פורסם ב ynet סעיף מתשובת המדינה, ממנו עולה כי משרד הביטחון מקים ועדה שתמליץ לשר הביטחון לתמרץ חיילים חרדים להתגייס, על ידי הענקת הטבות והנחות משמעותיות ברכישת דירה. החלטת הועדה המקצועית הפכה בסיקור להטבה "מקוממת ומאכזבת", המעניקה העדפה לחרדים על פני אחיהם מהמגזר הכללי.

    הבוקר, אסף האתר תגובות רבות לכתבה מחיילים, המקוננים על מר גורלם. "זה הזוי שיש אוכלוסיה שלמה שתקבל הנחות לרכישת דירה בלי שאותם אנשים יאלצו לעבור את מסלול הייסורים שאני וחברים שלי נעבור", אומר ל ynet לוחם צנחנים. "תרמתי שלוש שנים למדינה ודווקא למי ש'עושה טובה' המדינה בוחרת להעניק הטבות. זה הזוי, מקומם, ובעיקר מאכזב".

    לוחם משוחרר מחיל השריון, אמר: "יותר משזה מרגיש שהמדינה לא סופרת אותי, זה יותר שהיא נותנת להם הרבה יותר מאשר נותנים לי. מאז שהשתחררתי אני רק חוסך כסף, עובד קשה, לא עשיתי טיול וגר עם ההורים ועדיין לא בטוח שיהיה לי בסוף מספיק כסף לדירה זה הזוי שלחרדים יתנו הטבות על זה שהם עושים את הברור מאליו".

    ומיטל מהרצליה נשמעת נחרצת בהרבה: "הביקורת על החרדים נובעת מזה שהם לא משלמים מיסים ושהם לא עובדים, ככה שכל הנטל החברתי נופל על מעמד הביניים. עם ההחלטה ההזויה הזאת שוב זה מרגיש שיש אוכלוסיה אחת שכל הזמן מוותרת ומתקפלת. אני לא מאמינה שיתנו לדבר הזה לעבור בשקט".

    הנה כי כן, נדמה כי האופוריה שאוחזת בנציגות החרדית עלולה להתנפץ בתקופה הקרובה אלי מציאות, בה מדדי הרייטינג וכותרות הקופיקס או המקדולנס לא יעמדו לעזרה. המאבק המשפטי לצד המאבק התקשורתי מאיים להחזיר אותם שנים רבות אחורה.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      חוצפה!!!
      עלק לא משלמים מיסים!!!-
      לא רק משלמים- גם סוחטים אותנו כמו שצריך!!!

      1. במה סוחטים אותך בדיוק שנבין?

      2. לו הייתי חילוני גם אני הייתי מגיב כך זה מעצבן לראות שנוררים שלא עושים כלום

    2. 5

      יפה יעשו המתגיסים אם יוותרו מעצמם על הגזל שגזלו בעבורם. מנהיגים סומים

    3. 4

      הר סיני נקרא סיני שהוריד שנאה לעולם , לעולם הרשעים ישנאו את לומדי התורה לא יעזור כלום,לא צריך להילחץ מזה צריך רק לא ללבות את זה