- רדיו קול חי - -

"בזכות השידור ברדיו, ניצלתי"; הסיפור המדהים של האסיר

בימים אלו משודרת ברדיו 'קול חי' סדרה מיוחדת לקראת החג הקרויה "שואלין ודורשין" ובמהלכה, מידי ערב בשעה שמונה, מתארחים רבנים שונים ועונים לשאלות המאזינים.

הערב (שני) התארח הרב יצחק מאיר ליברמן שליט"א, רב קהילת 'בשבילי אורייתא', דיין ומורה צדק בבית דינו של הרב שטרן בבני ברק. בפתח התוכנית אותה הגיש יחד עם אסף קליין, סיפר הרב ליברמן על אדם שבא באחד הימים לביתו וטען כי הציל אותו, בעקבות השידור ברדיו.

לתמיהתו של הרב, סיפר האיש שאת חג הפסח בשנה שעברה, חגג בבית הכלא. בליל הסדר נעתרו רשויות הכלא לשחררו לביתו, אך את שאר ימות החג היה עליו לעשות במעצר. ביקש הלה מרב הכלא להביא אוכל מהבית מאחר ואינו אוכל קטניות בימות החג.

למרבה ההפתעה, סירב הרב לבקשתו בטענה כי 'אינך יותר צדיק משאר העצורים ותאכל את מה שכולם אוכלים'. העצור החליט לשתות רק מים בכדי לא להיכשל במאכלים אשר כשרותם לא הייתה לרוחו.

כמה ימים לפני החג, התארח בשידור הרב ליברמן שדיבר על העניין של שמירת המסורת, "בני ישראל נגאלו רק בזכות שמירתם, על מסורת אבותם וגם כיום אנחנו ניגאל רק בזכות שמירה על המסורת כל אחד והמסורת שלנו", כך אמר הרב ליברמן בשידור.

אותה עת ישבו האסירים בבית הכלא והאזינו לשידור יחד עם רבם. ומשנסתיים השידור ניגש רב הכלא אל אותו אסיר ואמר לו כי בעקבות השידור ברדיו, יוכל הוא להביא את האוכל המהודר שחפץ להביא מהבית.

/wp-content/uploads/2016/04/סיפור-הרב-יצחק-מאיר-ליברמן.mp3 [1]