המהפכה הבריאותית שתציל את חייהם של חולים רבים

    "אלה העוגנים הקריטיים שיצרו מהפכה בשרות השיקומי לתושבי הצפון כולו! ואין סיבה שהמרכז הזה לא יקום תוך ארבע שנים"
    יעקב גרודקה No Comments on המהפכה הבריאותית שתציל את חייהם של חולים רבים

    חולים רבים בישראל אינם מצליחים לחזור לתפקוד לאחר מחלה, בעקבות המחסור במיטות שיקומיות • במקרים מסוימים איבדו אנשים את חייהם כתוצאה מכך שלא הגיעו למרכז רפואי שיקומי בהקדם • שימו לב לבשורה הבאה

    צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90
    "אלה העוגנים הקריטיים שיצרו מהפכה בשרות השיקומי לתושבי הצפון כולו! ואין סיבה שהמרכז הזה לא יקום תוך ארבע שנים"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חולים רבים בישראל אינם מצליחים לחזור לתפקוד מלא לאחר מחלה, בעקבות המחסור הרב במיטות שיקומיות בישראל. במקרים מסוימים איבדו אנשים את חייהם כתוצאה מכך שלא הגיעו למרכז רפואי שיקומי בהקדם. אחוז ניכר מבין מאות המיטות הבודדות שישנן בישראל לרפואה שיקומית, הינן במרכז הארץ, כאשר הפריפריה היא הבולטת במחסור.

    בימים אלו מקדם משרד הבריאות תכנון מרכז שיקומי חדש במרכז הרפואי פוריה בטבריה. "אחרי שנים רבות נושא השיקום נמצא על השולחן. כולם מדברים על שיקום. שיקום טוב, כולל אורתופדיה, נוירולוגיה, קרדיולוגיה, כירורגיית חזה, ושיקום ריאות שאין בכלל בצפון. אנחנו לקראת הגדלה משמעותית  של מחלקות השיקום בצפון, הגדלת מספר המיטות והרחבה של אשפוז יום. משרד הבריאות נמצא בשלב תכנון מתקדם של הקמת מרכז שיקומי חדש במרכז הרפואי פדה פוריה", בישר ד"ר עדי ששון, ראש אגף השיקום במשרד, במושב מיוחד בנושא השיקום בשבוע שעבר.

    ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי פדה פוריה אמר בכנס, כי "תחום השיקום לא פחות חשוב מהריפוי. האחריות שלנו היא אחרי הריפוי לעשות את המקסימום על מנת להחזיר אות המטופל לחייו הקודמים. וזו המשמעות הקריטית של שיקום על כל ענפיו, רפואה פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ועוד. אין היום מענה הולם באשפוז לנושא השיקום! תושבי הצפון צריכים לנסוע למרכז לצורך שיקום והמציאות הקשה היא שרובם מוותרים על השיקום בגלל העדר נגישות וזמינות. ולמעשה מוותרים בכך על איכות חיים ואורח חיים עצמאי".

    ד"ר און הדגיש כי מדובר במהפכה, "הקמת מרכז שיקומי בביה"ח פדה פוריה שיכלול שיקום אורטופדי, נוירולוגי, שיקום ילדים שלא קיים בכלל בצפון, וכמובן, הרחבת מחלקת השיקום הגריאטרי המצוינת שלנו. אלה העוגנים הקריטיים שיצרו מהפכה בשרות השיקומי לתושבי הצפון כולו! ואין סיבה שהמרכז הזה לא יקום תוך ארבע שנים".



    0 תגובות