מרן הגר"ש כהן: "אברכים כמותכם לא צריכים לשבת בקרן זווית"

    אבי יעקב 1 Comment on מרן הגר"ש כהן: "אברכים כמותכם לא צריכים לשבת בקרן זווית"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום רביעי האחרון נערך אירוע בהיכל הגדול של בית המדרש 'עטרת יצחק' בבית שמש לרגל סיום מסכת שבת שנלמדה מכריכה לכריכה ע"י עשרות אברכי הכוללים של 'ישיבת פנמה', הן בסניף הוותיק בשכונת הר נוף בירושלים והן בסניף החדש יחסית ברמת בית שמש, כאשר לראשונה למדו בשני הכוללים אותה המסכת.

    במעמד השתתפו רבנים וגדולי תורה ובראשם מרן ראש הישיבה הגאון רבי שלום כהן, ראש ישיבת 'פורת יוסף' ונשיא מועצת חכמי התורה שבאורח חריג הגיע לשמוח בשמחתם של אברכי הכוללים בבית שמש. הידיעה על בואו של ראש הישיבה לבית שמש, הביאה למקום מאות אברכים מכוללים נוספים, בכדי לשמוע את משאו המרכזי.

    "כל מצוות התורה אין ערך לחשיבותן", אמר מרן הגר"ש. "לא יכולים אנו להבין כמה גדולים וחשובים אלו, אך עם זאת חכמינו למדו אותנו כי התורה הקדושה גדולה מכל אלו, 'לדעת דעתו של מקום', אבל כמובן זה מותנה בדרישה ובחקירה, לא ללמוד מן השפה ולחוץ, אלא ללמוד עם יראת שמים ולהתאמץ בלימוד, כמו שנאמר 'אם תבקשנה ככסף', לבקש ולשאוף כל הזמן להבין יותר ויותר", אמר מרן הגר"ש כהן בדבריו.

    "חכמינו מפרשים כי 'אדם לעמל יולד', לא הכוונה לעמל מלאכה אלא לעמל תורה, ולא בכדי נאמר שהתורה נקנית בעמל, שכן 'אם יאמר לך אדם מצאתי ולא יגעתי אל תאמין לו', לא ניתן למצוא את נפש התורה בלי עמל ויגיעה, ואדרבה אם אדם עמל ולא מצליח להבין את תלמודו, הקב"ה פותח את עיניו בכדי להבין את עומק התורה".

    לקראת סיום דבריו פנה מרן הגר"ש כהן לציבור האברכים ואמר להם "ענווה היא דבר גדול, מידה טובה וחשובה, אבל צריך לדעת מתי והיכן, לא במקום בו אתם נמצאים, אברכים מופלגים בתורה, אברכים כמותכם לא צריכים לשבת בקרן זווית אלא להאיר את העם שבשדות. לומדים תורה אבל צריך ללמוד על מנת ללמד. אשריכם שזכיתם לשבת וללמוד בכזה כולל חשוב, אבל אם זכיתם לכך מוטלת עליכם החובה שבעתיים ללמד גם אחרים, ולהיות נרות להאיר".

    "אכן זה לא קל לצאת לרחוב", הוסיף ואמר מרן הגר"ש כהן, "מי שיוצא מבית המדרש אל הרחוב צריך הרבה להתפלל, לא בחינם זו הייתה תפילתו של רבי נחוניה בן הקנה ביציאתו מבית המדרש, אבל זה לא גורע מהמטרה החשובה של להרביץ תורה לעדרים, ולפעול למען תורתם של אלו שלא זכו ללמוד בבית המדרש".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כי אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לו אמן