- רדיו קול חי - -

'דגל' החלה באיסוף נתונים למפקד: "אנחנו כמו חיילים"

ב'דגל התורה' התחילו באיסוף נתונים למפקד הארצי: לאחר שהועידה הארצית של 'דגל התורה' הסתיימה לאחר שהיא התקיימה בשבוע שעבר בחפץ חיים, במפלגה התחילו באיסוף הנתונים לקראת המפקד הארצי, זאת כהמשך להצהרות הרבות בוועידה סביב הקמת מפקד שישים סוף למחלוקת סביב חלוקת הקולות מול אגודת ישראל.

לאתר 'קול חי' נודע כי ב'דגל התורה' פנו כבר לגבאים וראשי קהילות, בעיקר בערים מתפתחות כמו בית שמש, וביקשו נתונים מעודכנים על מספר בתי האב והמצביעים למפלגה. בערים מרכזיות דוגמת בני ברק וירושלים לא נראה שיהיה צורך לעדכן את מאגר הנתונים, משום שהשינוי שחל בהן מאז הבחירות הוא לא גדול כמו בערים מתפתחות אשר שם יש שינוי משמעותי מאז הבחירות.

מי שמנהל את המפקד הארצי הוא מזכ"ל 'דגל התורה' יעקב אשר, שהחל לעבוד על איסוף הנתונים ועיבודם לקראת הצגתם לגדולי ישראל. ובימים הקרובים יתכנסו ראשי המפלגה לקראת הכנת הנתונים להצגה.

יצוין, כי לעת עתה אין תגובה מ'אגודת ישראל' למפקד, וב'דגל התורה' אומרים כי "גם לאגודת ישראל יש את הנתונים הללו, זה מהמחשב המרכזי של הבחירות הארציות, ואין סיבה שיערערו על כך".

מי שאישר הבוקר את הדברים הוא סגן ר"ע בית שמש שמוליק גרינברג שאמר ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי "הנה רק יצאנו מהועידה ואנחנו כמו חיילים. התחלנו לבקש נתונים וכבר קיבלנו. למרות שאנחנו לא צריכים נתונים כי יש לנו נתונים מהבחירות. אבל כדוגמה בבית שמש שיש הרבה קולות חדשים צריך לעשות פילוח".

איך תדעו מי שייך ל'פלג הירושלמי' ומי לא? "דווקא בבית שמש אפשר לעשות פילוח הכי מדויק כי כאן הייתה ריצה מחולקת של 'שלומי אמונים', אגודת ישראל' ו'דגל התורה'", אמר גרינברג.

עדיין לא ענית לנו על השאלה, מה עם 'הפלג הירושלמי': "אנחנו יודעים מי שייך לאן, הציבור הליטאי בבית שמש רובו ככולו 'יהדות התורה' מלבד בודדים שיודעים במי מדובר".

עוד הוסיף גרינברג כי "בהמשך יחליטו איך יהיה המפקד ויהיו פתרונות להכל, כעת מתחילים ויוצאים לדרך", לדבריו, "מדובר ברמת דיוק של 95 אחוזים בפילוח ובמפקד 100 אחוזים".