- רדיו קול חי - -

פרקליטו של החייל היורה: "אילצו אותו לעשות משהו מזעזע"

על רקע פרסום הממצאים הפתולוגים אתמול מנתיחת גופתו של המחבל מהפיגוע בחברון, בהן נקבע כי המחבל מת מהירייה בראשו, התראיין סנגורו של החייל היורה, עו"ד אייל בסרגליק בתוכניתו של קלמן ליבסקינד ברדיו "גלי ישראל" וחשף מידע חדש מהחקירה הפלילית.

"אילצו את החייל לעשות משהו מזעזע מיד לאחר האירוע", טען עורך הדין. "זה הופיע בתחקיר המבצעי? מישהו בכלל יודע שכששאלו אותו את השאלות הראשוניות זה היה אחרי שגרמו לו לעשות שמה משהו איום ונורא מבחינת מה שבן אדם צריך לעבור, ובכלל לא שאלו אותו על מטען. מישהו יודע את זה בכלל?".

לטענתו, "גרמו לו לקחת ולהזיז איבר מדמם של המחבל מיד לאחר האירוע לצורך ניקיון. לחייל עצמו. אנחנו גילינו את זה רק בדיון האחרון".

מוקדם יותר, נשאל עו"ד בסרגליק על ההשלכות של התערבות הפוליטיקאים בתיק: "נזק. אני פתאום שומע את שר הביטחון אומר 'חייל שסרח יועמד לדין', איך אתה קובע בכלל חייל שסרח? אתה לא ראית בכלל את חומר הראיות. חוקרי מצ"ח הם אלו שהיה להם עד אתמול את חומר הראיות, היחידים שהיה להם… תחקיר מבצעי ראשון זה לא חומר ראיות במשפט פלילי. צריך להבין שכשאנחנו מדברים על דיני נפשות, הליך פלילי זה לא תחקיר מבצעי."