מתאחדים לקראת חריש

    דבורה גינזבורג No Comments on מתאחדים לקראת חריש
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ספרדים, אשכנזים, חרדים וליטאים הציבור החרדי על גווניו מתאחד לקראת בניית העיר חריש • כיצד יחולקו 5000 יחידות הדיור? כמה תעלה דירה? ומי הם החברים בוועדת הדיור המאוחדת? • סגן שר השיכון לשעבר הרב מאיר פרוש עונה לרדיו קול חי על כמה שאלות

    יממה לאחר פרסום המכרזים לשיווק 5,000 דירות בעיר החרדית חריש, סמוך למחלף עירון, עסקני המגזר החרדי כבר שוקדים על הבטחת שיווק הדירות במחירים מוזלים. ביומונים החרדיים פורסמה היום קריאת רבנים המברכת על וועדת הדיור של חריש וקוראת לציבור המעוניין לרכוש דירות בחריש להתאחד באמצעותה.

    בקריאה, שפורסמה בחתימת מרנן הגאונים הרב אהרון לייב שטיינמן שליט"א, הרב ניסים קרליץ שליט"א, הרב חיים קנייבסקי שליט"א והרב שמואל אויערבאך שליט"א נאמר כך: "מן הניסיון למדנו שאופן שבניית העיר תהווה הצלה היא אך ורק על ידי שכל הציבור יתאגד יחד ולא יתחלקו לקבוצות קטנות, כח הרבים המאוחדים נותן אפשרות של הוזלה. כאשר כל החרדים מאוגדים לדבר השם יהיו מאוגדים וזכות הרבים מסייעתם".

    בוועד הדיור המאוחד של העיר חריש חברים: נאמן ביתו של מרן הרב עובדיה יוסף הרב אמיר קריספל, סגן שר השיכון לשעבר הרב מאיר פרוש, ראש עיריית בני ברק לשעבר הרב מרדכי קרליץ, מלווה עמותות בניה בציבור החרדי הרב רפאל הופמן ומזכיר מועצת החכמים של ש"ס הרב רפאל פנחסי.

    חברי וועדת הדיור אמורים לחלק את 5,000 יחידות הדיור לפי הציבורים השונים אותם הם מייצגים: חסידים, ליטאי, וספרדים.

    המכרזים שהתפרסמו אתמול מתייחסים לשכונה הצפונית של חריש הכוללת עשרים ותשעה מתחמי בניה, המכילים בתוכם עשרות או מאות דירות בהתאם לתכנון המתחם, ארבעה מהמתחמים יהיו מתחמי ענק בני 500 יחידות דיור כל אחד על מנת להוזיל את עלות הבניה.

    שר השיכון וחברי צוותו בסיור בחריש (צילום: ששון תירם)

    השאלה העיקרית היא כיצד יקבע מחירה של דירה? על פי הערכת השמאי הממשלתי המחיר שהיזם ישלם על הקרקע יהיה רק על הוצאות הפיתוח שיהיו בסיבסוד ממשלתי ואילו המחיר הסופי לדירה יקבע בהתאם לתנאי השוק.

    מחיר הקרקע יהיה אפסי. לשם השוואה, אם המחיר המקורי של פיתוח דירה הוא 150 אלף שקלים, בחריש הקבלן ישלם רק 75 אלף שקלים.

    כל רוכש יקבל מענק מקום של 60 אלף שקלים עבור פיתוח הקרקע ולקבלנים יינתן תמריץ מיוחד של 40 אלף שקלים לכל מי שיסיים את העבודה תוך 26 חודשים.

    הרב פורוש, יו"ר הוועדה החסידית לפתרון מצוקת הדיור וחבר "וועד הדיור המאוחד של חריש", כבר פנה לנציגי הקהילות החסידיות ברחבי הארץ על מנת לגבש התארגנות מוקדמת לטובת שיווק הדירות במחיר מוזל.

    הבטיח טנדרטים גבוהים של בניה. אטיאס על רקע חריש (צילום: ששון תירם)

    בראיון לאתר "רדיו קול חי" הביע הרב פרוש שביעות רצון מפרסום המכרזים אמש על ידי משרד השיכון.

    "אני טענתי שאם בחריש יפורסמו מכרזים עם כמות מצומצמת של דירות המחירים יאמירו. אם היו יוצאים לשיווק רק 3,000 או פחות זה לא היה מספיק. זה כמו שמיכה, שאם היא קטנה היא אינה מספיקה לכסות,  אבל אם היא גדולה לכל אחד יש חלק"

    מה אתם הולכים לעשות במסגרת הוועד המאוחד?

    "אנחנו הולכים להתכנס כולם, לשבת ליד שולחן אחד ולגרום שלא תהיה תחרות פרועה על קרקע. התאחדנו יחד כל הקבוצות, ונשב ביחד לנהל משא ומתן עם קבלנים ועם אדריכלים על כל מה שקשור למרכיב המחיר. השאיפה היא לדירה שתהיה טובה וגם זולה"

    רוכשי הדירות יעשו זאת במסגרת קבוצת רכישה?

    "אין עדיין החלטה אם זה במסגרת עמותות, יזמים או קבוצות רכישה"

    כיצד תתבצע חלוקת 5000 הדירות? כמה יחידות יקבל הציבור הספרדי וכמה ליטאי?

    "אין שום חלוקה עדיין, נמתין שאנשים יירשמו ונחלק בהתאם לכמות הרישום"

    יש היענות בציבור, אתה שומע תגובות חיוביות?

    "יש בהחלט. גם בגלל שזה פרוייקט ייחודי וגם בגלל שזה מקום טוב ולא רחוק ממרכז הארץ. הציבור התחיל להבין שאי אפשר להשיג דירות בבני ברק ירושלים"

    איפה אפשר להירשם?

    "בימים הקרובים נפרסם מקומות הרישום ותנאי הרישום"

    היום פורסם שגם חברת "אמנה" הבונה לציבור הדתי לאומי מתכוונת לגשת למכרזים של משרד השיכון בחריש, זה אומר שהעיר תהיה פתוחה גם לקהל הדתי לאומי?

    "זה מכרז ממשלתי וכל אחד יכול להשתתף. התכנון של העיר מותאם במיוחד לציבור חרדי אבל אי אפשר חוקית למנוע מציבורים אחרים להשתתף במכרזים".

    מצפים לרוכשים. אנשי משרד השיכון. משמאל, ראש מועצת חריש ניסים דהן (צילום: ששון תירם)



    0 תגובות