טרכטנברג: 5 שנים למחאה החברתית, והמצב חמור בהרבה

    חלפו 5 שנים מאז המחאה החברתית והמצב הוחמר בהרבה והממשלה לא הייתה מוכנה לנקוט בצעדים שהיו להם מול העיניים. לא היה להם את האומץ או את תשומת הלב כדי לבצע את מה שהיה צריך לבצע
    איתי גדסי No Comments on טרכטנברג: 5 שנים למחאה החברתית, והמצב חמור בהרבה

    בכנס שנערך באוניברסיטה העברית אמר מי שמונה לעמוד בראש הועדה שנועדה להרגיע את המחאה: "כתוצאה מהועדה לא נעשה כמעט כלום" • סקר בקרב הסטודנטים מגלה: רובם איבדו אמון במוסדות המדינה

    ח"כ היוצא, מנואל טרכטנברג
    חלפו 5 שנים מאז המחאה החברתית והמצב הוחמר בהרבה והממשלה לא הייתה מוכנה לנקוט בצעדים שהיו להם מול העיניים. לא היה להם את האומץ או את תשומת הלב כדי לבצע את מה שהיה צריך לבצע
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "חלפו 5 שנים מאז המחאה החברתית והמצב הוחמר בהרבה והממשלה לא הייתה מוכנה לנקוט בצעדים שהיו להם מול העיניים", כך אמר היום ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג – מי שעמד בראש הועדה שנועדה להידבר עם המפגינים – בוועידת ירושלים לפכ"מ (פילוסופיה, כלכלה, מדעי המדינה) באוניברסיטה העברית.

    "המחאה קרתה לפני כמעט חמש שנים והמחירים רק עלו מאז. קפיצה אדירים במחירים. כל הטענות האלו על יוקר המחיה, הדיור וכו' היו מופנות לממשלה, למדינה, לעובדה שהמדינה לא השכילה לתת מענה לבעיות הקיומיות האלו עבור אותו דור צעיר, והשאלה שנשאלת היא מה קרה לנו? מה קרה למדינת ישראל שהיא לא סיפקה את מה שהיא אמורה לספק?", תהה.

    על הועדה שבראשה עמד, אמר טרטנברג: "כתוצאה מהועדה לא נעשה כמעט כלום בתחום הדיור והתחושה הקשה של האכזבה נובעת מזה שחלפו 5 שנים מאז המחאה החברתית והמצב הוחמר בהרבה והממשלה לא הייתה מוכנה לנקוט בצעדים שהיו להם מול העיניים. לא היה להם את האומץ או את תשומת הלב כדי לבצע את מה שהיה צריך לבצע".

    לקראת הכנס נשלח סקר מיוחד ל-25,000 הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה העברית. כ-3000 סטודנטים ענו על הסקר ממנו ניתן ללמוד כי הסטודנטים הצעירים איבדו אמון ומתנערים לחלוטין ממוסדות המדינה.

    כשנשאלו הסטודנטים "אם יום אחד תקלע למצב בו לך ולמשפחתך לא יהיה אוכל בארוחת החג, על מי היית סומך יותר שיסייע לך?", רק 10.4% ענו כי הם סומכים על משרד הרווחה שיסייע להם בסיטואציה הקשה. לעומת זאת, 89.6% טענו כי הם סומכים יותר על ארגונים כגון "לתת" בנושא הסיוע.

    בתשובה לשאלה "למי לדעתך יש השפעה גדולה יותר על הצמיחה במדינה?" 72% ענו שלמנהלי חברות גדולות יש השפעה משמעותית בהרבה משרים בממשלה, שקיבלו 28% בלבד מקולות העונים על הסקר.

    מי לדעת הסטודנטים נלחם יותר על האינטרסים שלהם? 44.3% אמרו כי הם סומכים על חבר הכנסת שמייצג אותם, אך הרוב, 55.7%, מאמין דווקא יותר לראש העיר שלהם.



    0 תגובות