אלף איש הגיעו לביהמ"ש לחזק את החייל שירה במחבל

    כוחות גדולים של משטרה צבאית מונעים כניסה של סקרנים לאזור. מגרש החניה מלא עד אפס מקום ורשתות ישראליות וזרות תופסות עמדות שידור ודיווח
    קובי פינקלר 3 Comment on אלף איש הגיעו לביהמ"ש לחזק את החייל שירה במחבל

    בצה"ל אומרים כי פעולות החקירה שנעשו עד כה העלו ספקות של ממש בגרסת החשוד והמשך המעצר מתבקש להשלמת החקירה כולל פעולות שמתקיימות במלוא עוזם

    כוחות גדולים של משטרה צבאית מונעים כניסה של סקרנים לאזור. מגרש החניה מלא עד אפס מקום ורשתות ישראליות וזרות תופסות עמדות שידור ודיווח
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות אנשים מצטופפים בכניסה לבית הדין הצבאי בקסטינה שם אמור להפתח הדיון בבקשה להארכת מעצרו של החייל שירה במחבל.

    כוחות גדולים של משטרה צבאית מונעים כניסה של סקרנים לאזור. מגרש החניה מלא עד אפס מקום ורשתות ישראליות וזרות תופסות עמדות שידור ודיווח. באולם- בני משפחה, איש התקשורת שרון גל, וחבר הכנסת ליברמן.

    אביגדור ליברמן אמר בכניסה לדיון "באנו לכאן על מנת לתמוך בחייל ולפחות לאזן את ההתערבות הבוטה של ראש הממשלה ושר הביטחון. מה שראינו מתחילת הפרשה הוא שהייתה פה התערבות בלתי סבירה לפני שהחקירה התחילה. מתנפלים על בן 19, חייל בסדיר. אני לא קובע עמדה אם הוא פעל נכון או לא נכון, מה שברור הוא שאני מעדיף חייל שטעה בשיקול הדעת ונשאר בחיים מאשר חייל מהסס שחס וחלילה נרצח על ידי מחבלים, וידענו מקרים כאלה. זה חייל שנשלח על ידי עם ישראל להגן על עם ישראל וגם אם הוא טועה לא יכול להיות שכולם יפקירו אותו ויאשימו אותו ברצח. זה דבר בלתי סביר".

    בצה"ל אומרים כי פעולות החקירה שנעשו עד כה העלו ספקות של ממש בגרסת החשוד והמשך המעצר מתבקש להשלמת החקירה כולל פעולות שמתקיימות במלוא עוזם.

    הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של החייל בתשעה ימים.

    נציג מצ"ח בדיון: נכון לאתמול כשהחשוד נחקר באחרונה הוא עדיין נחקר בנסיבות הללו. התובעת סא"ל ריגלר אמרה בדיון "אנחנו מנסים לגבש עבירות, חלקן כלל עבירות ההריגה". לדבריה, מטעמים שקשורים לזכויות החשוד, הוא הוזהר בתחילת החקירה בחשד לעבירה חמורה ביותר שעלולה לעלות מחומר הראיות. בבקשה שהוגשה לכבוד בית הדין בחרנו במילים מדויקות המתארות את המעשים המיוחסים לחשוד בשלב הזה.

    עוד הוסיפה ריגלר כי כפי שעולה מהראיות עד כה אחד מהמחבלים עדיין היה בחיים כשהוא שכב על הקרקע. לאחר כמה דקות ביצע לעברו הירי המיוחס לחשוד. החוקר אמר כי "להבנתי עד כה אין חוו"ד רפואי או רופא כל שהוא שבדק אותו אך חלק רב מהנחקרים טוענים שהוא היה חי".

    עורך דינו של החייל אמר כי עם כל הכבוד בית הדין צריך להחליט כעת האם החשוד מסוכן או שמדובר באירוע יחידני בלוחם שהיה למעלה משנה בשטח ומעולם לא היה לו בעיה. כשיש מחבל שלא נתנו להתקרב אליו מחשש למטען גם לצוותי מגן דוד אדום ורופאים. גם למ"מ עצמו לא היה מותר להתקרב. הוא ניגש, בעט בסכין וזו לא בדיקה מבחינה חבלנית.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      הסירטון ממש לא מתאים לדתים יותר נכון ליהןדים….

    2. 2

      אם אפשר להורידו ממש בושה וחרפה