באו תחכימו: מה אתם יודעים על השתלה בזאלית?

    "השתלה בזאלית נותנת מענה כמעט לכל מי שנזקק להשתלת שיניים"
    יעקב גרודקה No Comments on באו תחכימו: מה אתם יודעים על השתלה בזאלית?

    לאחרונה רבים בוחרים בשיטת ההשתלה הבזאלית אשר נותנת מענה מלא למחוסרי עצם • בתוך ימים ספורים המטופל נהנה משיניים קבועות תוך שימוש בעצם הבזאלית של הלסת – ללא השתלות עצם או הרמות סינוס

    צילום: Kobi Gideon / FLASH90.
    "השתלה בזאלית נותנת מענה כמעט לכל מי שנזקק להשתלת שיניים"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבים סובלים מחוסר בעצם בלסתות. החוסר אופייני בעיקר ללסת העליונה, באזורים האחוריים, אך במקרים רבים חסר בעצם מתפתח גם בלסת התחתונה. בהשתלה המסורתית חוסר עצם נחשב כאשר יש פחות מ-8 מ"מ בגובה ו-6 מ"מ ברוחב, כל המידות מתחת לפרמטרים האלה דורשות בניית עצם או השתלה בזאלית ללא בניית עצם.

    חסר בעצם עלול להיווצר כתוצאה מנסיבות שונות: גנטי, איבוד שיניים בגיל מוקדם, שימוש ממושך בפלטה שלמה ומחלות סיסטמיות. העצם נספגת ומצטמצמת עד מצב שאין אפשרות לעשות השתלות שיניים. מטופלים אשר מוגדרים מחוסרי עצם הם מטופלים ללא עצם, או עם עצם דקה או חלשה.

    אנשים שאיבדו שיניים יכולים היו עד כה לבחור בין שתי אלטרנטיבות עיקריות: לעבור תהליך האורך כשנה אשר תחילתו בהליך כירורגי לבניית עצם מחודשת ולאחר כחצי שנה במידה שהעצם שהתקבלה מספקת להשתלה ניתן יהיה לעבור העמסת שתלים. הדרך השנייה, להסתפק בהתקנת שיניים תותבות נשלפות על כל הכרוך בכך.

    אולם לאחרונה רבים בוחרים בשיטת ההשתלה הבזאלית אשר נותנת מענה מלא למחוסרי עצם כך שבתוך ימים ספורים המטופל נהנה משיניים קבועות תוך שימוש בעצם הבזאלית של הלסת – ללא השתלות עצם או הרמות סינוס.

    השיטה הבזאלית מאפשרת עיגון השתלים בעצמות הבזאליות בעזרת שימוש בשתלים מיוחדים המותאמים לכל מקרי החוסר עצם ובמיוחד במקרים של חוסר עצם קיצוני או קריטי, השתלת שיניים בשיטה הבזאלית פועלת למעלה מ-30 שנים באירופה כפרוצדורה שגרתי.

    השיטה פותחה בניס בצרפת, על ידי פרופ' ז'ראר סקורטצ'י – נשיא ארגון העולמי להשתלות שיניים (ICOI) .

    יתרון בולט נוסף: מעבר לנוחיות ובהרגשה של שיניים טבעיות ויתרון אסתטי שאותו מספקת ההשתלה הבזאלית למראה חיוך טבעי. במיוחד לחסרי שיניים או בעלי תותבות שמנסים להסתיר את חיוכם או נמנעים מלחייך.

     כיצד ההשתלה הבזאלית מתבצעת הלכה למעשה?

     תהליך ההתאמה וההשתלה מתבצע במספר נקודות בתוך הלסת התחתונה ו/או העליונה, בהן ניתן לבצע השתלה יציבה של השתל.

    השתלה בזאלית מתבססת על טכניקה של עצמות בסיסיות בלסת שאינן נספגות ונעלמות כמו עצמות אחרות בלסת שלנו. תכנון השתלה וניתוח וירטואלי מתבצע באמצעות מחשב על מודל תלת ממדי של לסת המטופל לפני הגעת המטופל להשתלה.

    הפרוצדורה הכירורגית בהשתלה בזאלית מתבצעת תחת סדציה (טשטוש עמוק) הכוללת לקיחת מידות ובסיומה, המטופל יוצא עם שיניים זמניות לא נשלפות , לאחר כ-10 ימים מותקנות בפיו השיניים הקבועות.

    שאלנו את ד"ר לארי ספוז'ניקוב מומחה להשתלות שיניים בזאליות, אשר עומד בראש המרכז להשתלה בזאלית בתל אביב, מה ההבדל בין השתלת שיניים רגילה לבין השתלת שיניים בזאלית? על כך הוא משיב "השתלה בזאלית נותנת מענה כמעט לכל מי שנזקק להשתלת שיניים. בשיטת ההשתלות הרגילה, חייבים לבצע את ההשתלה באמצעות הברגת בורג לתוך העצם בלסת. אצל מטופלים מסוימים, המהלך אינו אפשרי, בשל היעדר עצם, עצם דקה או חלשה. ההשתלה הבזאלית מאפשרת התאמת השתל ללסת – ולא להפך. בנוסף, לא רק שתהליך שיקום הפה איננו דומה בכלל לתהליך השתלת שיניים רגיל, אלא שבאמצעות השתלה בזאלית, ניתן לשקם את הפה בתוך שבוע ימים בלבד.



    0 תגובות