יהודה גליק התלונן, בית המשפט הרשיע שייח' שהסית לרצח

    מביט אני בנאשם ורואה מולי אדם, חבל עד מאוד שמביט הוא בי ורואה דמות של קוף או חזיר, אשר דינו להיות מושמד ללא רחמים. חבל
    ישראל פריי 1 Comment on יהודה גליק התלונן, בית המשפט הרשיע שייח' שהסית לרצח

    שייח מזרח ירושלמי שתועד נושא נאום הסתה מחליא, הורשע בבית משפט השלום • השופט התפלץ מתיעוד הנאום ה"דתי" ואמר: "מביט הוא בי ורואה דמות של קוף או חזיר" • 'חוננו' מברכים אך קובלים: למה מחכים שנגיש תלונה?

    מביט אני בנאשם ורואה מולי אדם, חבל עד מאוד שמביט הוא בי ורואה דמות של קוף או חזיר, אשר דינו להיות מושמד ללא רחמים. חבל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גל הטרור הנוכחי מעמיד את הרשויות בישראל בפני אתגר לא קל, שבמרכזו הצורך להרתיע את המחבל הפוטנציאלי הבא ולהניא אותו מלבצע את זממו. מלבד הפעילות הביטחונית הענפה והחמרת הענישה כלפי המחבל ומשפחתו, מנסים בישראל להתמודד עם אחד משרשי פעולות הטרור: ההסתה הפלסטינית.

    תביעה שהגישה המדינה בעקבות תלונה של ארגון ימין נגד איש דת מזרח ירושלמי, התקבלה היום במלואה בבית משפט השלום בירושלים, שהרשיע את עומר אבו סארא בעבירות של הסתה לאלימות ואיסור פרסום הסתה לגזענות.

    על פי כתב האישום, ביום שישי 28.11.14, נשא אבו סארא דברים במסגד אל קבאלי בהר הבית, בדבר "תכונותיהם של היהודים על פי הקוראן" ודבריו לוו בקריאות תמיכה מצד קהל שומעיו. אבו סארא אף צולם בעודו נואם במצלמת וידאו ולמחרת הועלה הנאום לרשת.

    במהלך נאומו, נאמרו, בין היתר, הדברים הבאים: "ואני אומר את זה ליהודים במפורש הגיע הזמן לשחוט אתכם, הגיע הזמן להילחם בכם, הגיע הזמן להרוג אתכם, ואנחנו בעזרת ה' נוכל להם אנחנו והמוסלמים וצודקים ונאמנים, וחיילי מדינת הח'ליפות האסלאמית שתגיע לארץ זו לשחרר אותה מהטינוף שלכם והיום הזה קרוב…

    "…ואנו מחכים ליום ולרגע שיגיע בה המועד לשחוט אתכם ואנחנו נוכל לכם בעזרת ה' … אז תעשו עכשיו את מה שאתם רוצים, לכם הקרב עכשיו לכם העוצמה עכשיו, תהרגו, תשחטו, התלוננו עליכם האבנים והעצים והתלוננו עליכם בני האדם … אל תשאירו יא יהודים בלבבות שלנו גרגיר אחד של רחמים עליכם כי כשמגיע אותו יום, היום לשחוט אתכם, אז אנחנו נשחט ולא נרחם.

    "אלוהים זרז את היום הזה יא אללה, זרז את היום של היהודים יא אללה, זרז את יום הריגתם, זרז את יום הלחימה בהם, זרז את יום שחיטתם, זרז את היום בו נטהר את אל אקצה מהטינוף שלהם, זרז את היום בו תקום מדינת הח'ליפות האסלאמית ויום ההכרה בח'ליפה של המוסלמים. ה' תהיה עם המוג'אהדים בכל מקום ותתמוך.

    בהכרעת הדין נכתב כך: "כעת, בסופה של הכרעת הדין, נניח בצידו של השולחן את ספרי המשפט והחוק ואת טיעוניהם המפולפלים ונביט לרגע במציאות חיינו. יהודים וערבים חיים בצוותא במדינת ישראל. זו עובדה אשר אינה נתונה במחלוקת ואשר, ככל הנראה, לא תשתנה בעתיד הנראה לעין. הנאשם ושכמותו מלבים בדבריהם ובנאומיהם מתח תמידי אשר תחילתו בנאומים מילוליים ואת סופו ניתן לראות ברחובות ישראל ובצילומי מצלמות אבטחה המתעדות מרדף דמים בלתי פוסק בו אוחזים ילדים ונערים צעירים בסכינים המכוונות לגופם, לבשרם ולצווארם של בני עם אחר.

    "אין מדובר ב"דמוקרטיה מתגוננת" תיאורטית בלבד, אלא בעוברי אורח אשר הופכים ללוחמים לרגע ונדרשים בעת חזרתם מעמל יומם "לנטרל" איום קיומי מוחשי לחייהם הנובע מהסתה לגזענות ולאלימות. זו העת להפסיק הסתה זו, הן ברחבי המרשתת, הן באספות עם והן במקומות תפילה קדושים".

    לסיום, כתב כב' השופט הרבסט "מביט אני בנאשם ורואה מולי אדם, חבל עד מאוד שמביט הוא בי ורואה דמות של קוף או חזיר, אשר דינו להיות מושמד ללא רחמים. חבל".

    בעקבות הרשעתו של השייח עומר אבו סארה בהסתה כנגד יהודים בדרשות שנשא בהר הבית, אומרים בארגון חוננו אשר הגיש את התלונה בגין דבריו של השייח, כי הם מברכים על ההרשעה ומקווים כי בית המשפט יגזור על השייח המסית עונש משמעותי ומרתיע. התלונה הוגשה לפני כשנה וחצי בשמו של יהודה גליק, זמן קצר לאחר ניסיון ההתנקשות בו, בידי עו"ד חור ניזרי שנשכר מטעם ארגון חוננו.

    "ב"ה אנחנו רואים תוצאות להגשת התלונות בידי הארגון בגין הסתה ופגיעה ביהודים וזהו השייח' השני שנעצר ומורשע בעקבות תלונות הארגון", אומרים בחוננו. עם זאת מציינים בחוננו כי "לצערנו מתברר כי כאשר מדובר בהסתה כנגד יהודים ישנו צורך שאזרחים וארגונים שונים יגישו תלונה ויסייעו למערכות לבצע את תפקידם, ואנו מקווים כי מדיניות זו תשתנה וכי המשטרה והפרקליטות יבצעו את מלאכתן נאמנה".

    יהודה גליק מסר בתגובה להרשעה כי : "אני שמח שבמדינת ישראל, למרות שלוקח הרבה מאוד זמן וטחנות הצדק טוחנות לאט, יש אנשים אכפתיים שדואגים להגיש תלונות בגין הסתה כנגד יהודים, והמערכת בסופו של דבר מטפלת בהם. אני מקווה שהאיש יקבל את העונש המגיע לו ושהדבר ירתיע אחרים, וכך הר הבית יחזור להיות מרכז לשלום ולא מרכז להסתה".



    1 תגובות

    מיין תגובות