- רדיו קול חי - -

כוחות יס"מ נכנסו להוריד בובת חייל שנתלתה במאה שערים

בני ירושלים חוגגים היום את הפורים בקיום מצוות היום תוך שמחה ושתייה מרובה, אלא שיש מי שלקח את הדברים צעד אחד רחוק מדי. בשכונת מאה שערים, סמוך לקלויז המפורסם של ברסלב, נתלתה בובת חייל צה"ל במין הדגמה והקבלה לתליית המן ובניו. כוחות גדולים של יס"מ נכנסו למקום והורידו את מיצג הזוועה.

בחוד החנית של המאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל נמצאים אנשי העדה החרדית וחוגי מאה שערים הקיצוניים, שבחלקם, לא היססו בעבר לרמוס למען המטרה את כבודם של גדולי ישראל ומנהיגיו שלטעמם מחזיקים בעמדה פשרנית מדי.

מובילי המאבק מקרב קיצוני מאה שערים לא יודעים גבולות, ואת חגיגות הפורים בחרו להקדיש אף הם למערכה שהם מנהלים נגד הגיוס, תוך השוואה בין חיילי צה"ל לעשרת בני המן. עד ראייה שנכח במקום, היה נשמע סוער. "מילא קבוצת הסיקריקים שנהנים מהפרובוקציות האלו", אמר ל'קול חי', "אבל כל ההמון שנכח במקום והביע סיפוק והנאה?! – זה כבר עצוב. לא נתקלתי שם באחד שחשב שהם עברו את גבול הטעם הטוב".

שעה קלה לאחר שנתלתה הבובה, נכנסו כוחות יס"מ גדולים לבית המדרש ברסלב והורידו אותה לקול מחאת ההמונים. הכוחות עזבו במהירות את השטח, ואנשי המקום נערכים ברגעים האלו לתלייה מחודשת.