- רדיו קול חי - -

הכיפה והכאפייה: מפכ"ל המשטרה ביקר את הבדואים ברהט

צמרת משטרת ישראל הדרימה היום לעיר הבדואית רהט, ופגשה בראשי ונכבדי המקום. אלו שטחו את מצוקותיהם בפני המפכ"ל רוני אלשיך שהציע הגברת שיתוף פעולה ואכיפה בבירת המגזר.

ראש העיר רהט, טלאל אלקרנאווי, פנה בדבריו אל המפכ"ל וביקש נוכחות משטרתית מוגברת: ״בחתונה שבה יש ירי צריך לקום וללכת. להשאיר את החתן והכלה לבד״.

הוא גם סקר את הבעייתיות במגזר הן מבחינת אמל"ח שמסתובב ללא רישיון, עבריינות של בני נוער ועוד. על כן, ביקש להגביר את השיטור ולהוסיף שוטרים במגזר בכלל וברהט בפרט ולקדם טיפול משטרתי ״ברגישות ובנחרצות- רגישות לתרבות הבדואית, לחוסן המשפחה ולכיבוד מעמד השייחים, אבל מצד שני- בנחרצות לשמור על שלטון החוק״.

מפקד מחוז דרום, ניצב דוד ביתן אמר: "אחד הדברים הראשונים שעשיתי עם כניסתי לתפקיד זה כנס ראשי רשויות במגזר הערבי במחוז דרום. שיטור בחברה רב תרבותית זה אחד הנושאים החשובים על סדר יומי. הסוגיה המרכזית שאני רוצה לטפל בה זה לייצר תפיסה שהשוטר יבין את צורכי הקהילה. אנחנו רוצים עוד שוטרים מקרב הקהילה הבדואית – יש לנו 37 שוטרים בדואים ואני רוצה לשלש את זה. גם מתנדבים שמסייעים להצלת חיים יתקבלו בשמחה.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר: "משטרה וקהילה זה לא מודל המיוחד רק לבדואים. יש למשטרה אתגר להשתלב בקהילה ולפעול למען וביחד עם הקהילה בשותפות מלאה. המשטרה שואפת לפעול באופן הדוק עם בעלי סמכות חינוכית, דתית ושל הרשות המקומית. בשביל אכיפה המשטרה לא צריכה שותפים אך כדי לייצר חברה טובה יותר עם הרבה פחות פשיעה צריך שותפי אמת. ביחד נצמצם פשיעה".

בהתייחס לאתגר הטרור אמר המפכ"ל: "חיכוך של האוכלוסייה הבדואית עם פלסטינים מזיק בראש ובראשונה לכם. הזיהוי יוצר מצב שבו אנשים חוששים להגיע לשוק ברהט כי הם מזהים טרור עם ההתערבבות הזאת. איום השב״חים הוא איום בטחוני וכלכלי. אם אנחנו רוצים לבדל את אזרחי ישראל מן הטרוריסטים צריך לעשות את זה ביחד אתכם".