טיול פורים • לא בהמדאן: קבר אסתר ומרדכי פה בברעם

    באיור שהודפס בשנת 1659, ושמופיע באנציקלופדיה "אריאל", מתואר קברה של אסתר כריבוע אבן גדול, עליו מונחת אבן מסותת בדוגמת הכובע בו היו מתהדרות נשות הממלכה בפרס
    קובי פינקלר No Comments on טיול פורים • לא בהמדאן: קבר אסתר ומרדכי פה בברעם

    מסורת עקשנית טוענת כי שרידיה של אסתר הועלו לארץ ישראל בידי בנה כורש •. ועד "אהלי צדיקים" טען בשנת 2007 כי זיהה את הקבר בכניסה הדרומית של היישוב ברעם

    באיור שהודפס בשנת 1659, ושמופיע באנציקלופדיה "אריאל", מתואר קברה של אסתר כריבוע אבן גדול, עליו מונחת אבן מסותת בדוגמת הכובע בו היו מתהדרות נשות הממלכה בפרס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מגילת אסתר וגבורתו של מרדכי היהודי מובילים אותנו לטיול פורימי (אמיתי) לקברם של אסתר המלכה ומרדכי היהודי שלפי המסורת נמצא בגליל העליון בסמוך לברעם.

    המקום שהפך למוקד עלייה לרגל מדי חג פורים, מאכלס מבקרים רבים שמתכנסים בקבר ומעבירים לילה ויום, הכוללים קריאה במגילה שירה וריקודים.

    באנציקלופדיה האינטרנטית, מספרים שלפי מסורת שתועדה לראשונה בידי ר' מנחם החברוני, מצוין קברה של אסתר בגליל ובמקום אף נהוג היה לערוך את חגיגות פורים. ‏ המקום נמצא בלב חורש ים תיכוני סבוך בערוצו של נחל צבעון, ובו לוח אבן פשוט המודבק על גל אבנים, שעליו הכיתוב "מקום קבורת מרדכי ואסתר זיע"א".

    לפי מסורת זו הועלו שרידיה של אסתר לארץ ישראל בידי בנה כורש‏. ועד "אהלי צדיקים" טען בשנת 2007 כי זיהה את הקבר בכניסה הדרומית של היישוב ברעם.

    ב-1215 סופר שאסתר המלכה ציוותה לבנה כורש להעביר את עצמותיה לקבר בגליל העליון. עם השנים, גם קברו של מרדכי היהודי הצטרף לסיפור וכעת יש שמאמינים ששניהם קבורים במקום.

    באיור שהודפס בשנת 1659, ושמופיע באנציקלופדיה "אריאל", מתואר קברה של אסתר כריבוע אבן גדול, עליו מונחת אבן מסותת בדוגמת הכובע בו היו מתהדרות נשות הממלכה בפרס. אם תחפצו בהוכחה נוספת, אז שלט חום על שפת הכביש לברעם מצביע על שביל היורד ליער האלונים, ובקצה השביל מצוי קברם המשותף של השניים. מי אנחנו שנטיל ספק.

    השביל מתחיל בכביש 899, בין צומת חירם לברעם, ונזהה אותו בשלט חום המוליך לקברם של אסתר ומרדכי. תחילת הדרך מתאימה גם לרכב פרטי, אך בהמשך כדאי לנסוע ברכב שטח או להעדיף אופציות של הליכה או של אופניים. לכן עדיף להשאיר את הרכב הפרטי ברחבת חניה קטנה, שממנה נמתח שביל מסומן בשחור צפונה. השביל נכנס ליער ברעם ולאחר כ-20 דקות של הליכה בשביל לצד חורש אלונים, השזור בנקודות כחולות נגיע לחלקת הקבר.



    0 תגובות