מתחת לרדאר: הת"תים שמתוקצבים בפחות מהחינוך העצמאי

    אסור להשלים עם שיטות האפליה, גם אם מדובר בילדים להורים הנאמנים ליהדות ולחינוך היהודי המקורי, במדינת היהודים
    איתי גדסי 1 Comment on מתחת לרדאר: הת"תים שמתוקצבים בפחות מהחינוך העצמאי

    בעוד מרבית הכותרות עוסקות בזעקת מנהלי המוסדות המרכזיים, הן על בעיות תקצוב והן על טענות להתערבות בתכנים, מעלה ח"כ ישראל אייכלר על נס תת מגזר מקופח בהרבה בחינוך החרדי • "רק בלחץ ציבורי והוכחת מספרים מדברים, נוכל לשנות"

    אסור להשלים עם שיטות האפליה, גם אם מדובר בילדים להורים הנאמנים ליהדות ולחינוך היהודי המקורי, במדינת היהודים
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כנס חירום של מנהלי מוסדות חרדים, במעמד מוכר שאינו רשמי התקיים ביום חמישי עם יו״ר הועדה לפניות הציבור, ח״כ הרב ישראל אייכלר. בכנס הוצגה מצגת המפרטת את העוול התקציבי ל35.000 תלמידים חרדים מלבד רבבות תלמידי התתי״ם.

    לטענת הנוכחים, הצד השווה שהם ילדים חרדים המודרים, מרוב סעיפי התקציב שמקבלים רשתות החינוך ה"ממלכתי" ואף לעומת החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני.

    במצגת מוכח כי כאשר אומרים שתלמיד במוכש״ר היסודי מקבל 75 אחוזים מעלות תלמיד ב״ממלכתי״, זה לא כולל את רוב מרכיבי התקציב. הילד העני במוכש״ר מקבל רבע מהתקציב החדשי שמקבל מקבילו בחינוך הממלכתי. ילד מבוסס יותר מקבל רק 30 אחוז ממה שמקבל ילד ב״ממלכתי״. ילד בת״ת מקבל פחות מעשרים אחוז.

    ובמספרים: ילד בת״ת מקבל פחות מארבעת אלפים בשנה. ילד במוכש״ר יותר מחמשת אלפים וילד ברשתות 13.000 בשנה והממלכתי למעלה מ 15.000 בשנה. זאת גם אם הם ילמדו אותם לימודים. לדוגמא ״שעות תפילה״ אינם ניתנים במוכש"ר ובתתי"ם. במוסדות שלנו כנראה לא מתפללים מספיק… אמרו המנהלים. יש שורה של תקציבים, שנועדו מלכתחילה כדי להדיר את החינוך החרדי ואינם כלולים בחישובי עלות התלמיד.

    ח״כ הרב ישראל אייכלר הציע למנהלים להציף לתודעת ציבור ההורים את מצוקת החינוך החרדי ולשתף אותם בבעיות עמם מתמודדים מוסדות החינוך. "כולנו צריכים להירתם למשימה לחשוף בפני כלל הציבור את אפליות ״הסל הכולל״ של מערכת החינוך. רק בלחץ ציבורי והוכחת מספרים מדברים, נוכל לשנות את גזירות התקצוב המגמתי, ולהשוות בין ילדי ישראל. אסור להשלים עם שיטות האפליה, גם אם מדובר בילדים להורים הנאמנים ליהדות ולחינוך היהודי המקורי, במדינת היהודים״, אמר ח״כ הרב אייכלר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סוף סוף העוול הנוראי בעניין מתחיל לקבל הכרה ביהדות התורה
      מחזקים את ידי הרב אייכלר