שיחות השלום בין חמאס למצרים קרסו: "לא מודים בטעות"

    בתחילת השבוע, לראשונה, יצאה משלחת רמת דרג בראשותו של מחמוד אל זאהר מראש החמאס למצרים לשיחות פיוס עם המצרים ולבניין הבנות
    קובי פינקלר No Comments on שיחות השלום בין חמאס למצרים קרסו: "לא מודים בטעות"

    לאחר שנתיים של נתק ואיבה, ניסו הצדדים ליישב את ההדורים, ומשלחת של חמאס הגיעה לשיחות בקהיר • המשלחת נטשה את הדיונים, ובמצרים מאשימים: "הם מסרבים להודות בטעויותיהם"

    צילום: Wissam Nassar/FLASH90
    בתחילת השבוע, לראשונה, יצאה משלחת רמת דרג בראשותו של מחמוד אל זאהר מראש החמאס למצרים לשיחות פיוס עם המצרים ולבניין הבנות
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה למעלה משנתיים שקיים נתק בין החמאס למצרים. האיבה, אי האימון, סגירת מעבר רפיח לכמעט 11 חודשים בשנה ומלחמתה של מצרים במנהרות ההברחה מרפיח לעזה, גרמו לנתק מלא בין שני הגופים הללו, ממשלת חמאס וממשלת מצרים.

    בתחילת השבוע, לראשונה, יצאה משלחת רמת דרג בראשותו של מחמוד אל זאהר מראש החמאס למצרים לשיחות פיוס עם המצרים ולבניין הבנות. היום, מסר אשרף אבו אלהול, עיתונאי מצרי והממונה על המאבק הערבי ישראלי בעיתון אלאהראם, כי ביקור חמאס לקהיר נכשל.

    "החמאס", הוא טוען, "לא רוצה להודות במעורבותה בשום אירוע (בסיני) ולא רוצה להודות בטעויות כל שהן בנוגע להברחות נשק ועימותים".

    לטענתו, הרשויות במצרים הציגו למשלחת החמאס עדויות במטרה לבצע חקירה משותפת בנושא ההברחות ושיתוף הפעולה עם דאעש אך המשלחת לא הראתה רצון לשתף פעולה.

    "הצד המצרי רואה ברש"פ כרשות היחידה שניתן לדון עמה בנושאים אסטרטגיים כמו פתיחת מעבר רפיח והקמת נמל ברצועה", כותב אשרף אבו אלהול.



    0 תגובות