עדויות: אלימות משטרתית ומעצרים בפשיטה ביצהר

    ממשטרת ישראל נמסר כי היום ביצעו שוטרי משטרת ישראל, פעילות חיפוש ומעצרים על פי צווי בית משפט בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר. במהלך החיפוש במקום נתפסה תחמושת ונפצים מסוגים שונים וקלע דוד בחזקתם של קטינים
    שלמה בן יוסף 1 Comment on עדויות: אלימות משטרתית ומעצרים בפשיטה ביצהר

    השוטרים החרימו את כל הפלאפונים כדי למנוע תיעוד והיכו תלמיד בן 14 באגרוף בבטנו", אומרים בישיבת עוד יוסף חי • המשטרה מספרת כי מצאה נפצים אצל קטינים

    ממשטרת ישראל נמסר כי היום ביצעו שוטרי משטרת ישראל, פעילות חיפוש ומעצרים על פי צווי בית משפט בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר. במהלך החיפוש במקום נתפסה תחמושת ונפצים מסוגים שונים וקלע דוד בחזקתם של קטינים
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אנשי ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר מתארים הבוקר (ג') אלימות משטרתית קשה בפשיטה יזומה של כוחות יס"מ, שב"כ וימ"ר ש"י שהתרחשה בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר בישוב יצהר.

    בפשיטה נעצר קטין תושב יצהר בביתו, ובמקביל כוחות גדולים פשטו על פנימיות ישיבת 'עוד יוסף חי' ועצרו שני תלמידים. שניים מהעצורים שוחררו ללא תנאי כבר בשעות הבוקר לאחר שנחקרו בימ"ר ש"י בחשד למעורבות בשני אירועי עימות עם ערבים בתקופה האחרונה באזור יצהר והכחישו את המיוחס להם.

    עצור שלישי שהוכה באלימות לאחר שיצא מחדרו למרות דרישות השוטרים, שוחרר בשעות הצהריים בבית המשפט בהסכמת המשטרה בתנאי הרחקה של שלושה ימים מאזור השומרון לאחר שנחקר בחשד לתקיפת ארבעת שוטרי היס"מ שעצרו אותו כאשר יצא מהחדר.

    התלמידים ואנשי צוות הישיבה מתארים אלימות קשה של השוטרים והתנהלות ברוטאלית ללא סיבה נראית לעין. "היה נראה שמטרת הפשיטה היא להציק לנו", אומרים בישיבה.

    על פי העדויות השוטרים נכנסו לחדרים כשהם מסרבים להראות צו, העירו את התלמידים והחרימו מכולם את מכשירי הפלאפון שלהם ומצלמות שראו בחדרים, וזאת בכדי למנוע תיעוד של המתרחש.

    לאחר מכן ערכו חיפוש מקיף כאשר על פי העדויות השוטרים שפכו את תחולת הארונות וציוד התלמידים ללא הבחנה ואף השליכו על הרצפה את כלי המיטה של הבחורים.

    בנוסף תיארו התלמידים אלימות קשה. ברשות אחד העצורים היה מפתח של חדר בישיבה, והשוטרים דרשו מנער בן 14 לקחת ממנו את המפתח. כאשר זה סירב היכה אותו בלש באגרוף בבטנו ואז החליט כי מספר נפצי פורים שמצא בחדר שייכים לו והביא לו הזמנה לחקירה. שני תלמידים אחרים שיצאו מחדרם נדרשו להיכנס אליו חזרה בהוראת שוטרי יס"מ, אולם למרות שנכנסו חזרה, הוכו בידי שוטר יס"מ שהפיל אותם לרצפה.

    תלמיד אחר נעצר באלימות קשה בחשד שלא נשמע להוראות השוטרים שלא לצאת מחדרו בזמן הפשיטה והוכה באגרופים בידי מספר שוטרים.

    בסיום החיפוש יצאו השוטרים עם 'שלל פורימי': כעשרה נפצי פורים שהיו באחד החדרים, ואולר מסוג לדרמן שהיה באחד החדרים, אשר בארגון חוננו אומרים כי אין כל עבירה בהחזקתו בחדר מגורים וכי החרמתו הינה בניגוד לחוק.

    שני תלמידים הוזמנו לחקירה בחשד להחזקת נפצי הפורים, ושניים אחרים בני 14 קיבלו שיחת איומים של רכז המחלקה היהודית בשב"כ המכונה "אביחי", אשר דרש מהם לא להתחבר לאחד הנערים המתגוררים ביצהר בטענה שהוא מסוכן.

    בישיבת 'עוד יוסף חי' אומרים כי הם רואים את התנהלות השב"כ והמשטרה כ"פשע שנאה" נגדם וכי בכוונת התלמידים שנפגעו להגיש תלונות במח"ש ואף לבחון אפשרות להגשת תביעה אזרחית אישית כנגד השוטרים שנהגו באלימות. "תלמידי הישיבה ממשיכים ללמוד תורה בשמחה. מתוך הרבה אהבת ישראל אנו מקווים שהמשטרה והשב"כ יצאו מהבלבול בו הם נמצאים ויחזרו להתעסק בעבודתם האמיתית – מיגור הטרור הערבי הרצחני המשתולל בכל רחבי הארץ", אומרים בישיבה.

    ממשטרת ישראל נמסר כי  היום ביצעו שוטרי משטרת ישראל, פעילות חיפוש ומעצרים על פי צווי בית משפט בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר. במהלך החיפוש במקום נתפסה תחמושת ונפצים מסוגים שונים וקלע דוד בחזקתם של קטינים.

    במסגרת הפעילות נעצרו בגיר וקטין בגין אירוע תקיפה שהתרחש לפני כשבוע וחצי לערך, החשודים נחקרו במפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י, ובסיום החקירה שוחררו.

    קטין נוסף נעצר לאחר שניסה להימלט ותקף שוטרים בזמן המעצר. הקטין הועבר לחקירה במרחב שומרון. בסיום חקירתו שוחרר הקטין והורחק בהסכמה מהישיבה עד ליום שישי ה-18/3/2016.

    אנו רואים בחומרה כל אירוע של החזקת אמל"ח באופן בלתי חוקי על סוגיו השונים ונאכוף את החוק בכל מקום ואתר. המעצרים והחיפוש במקום כאמור, בוצעו על פי חוק ובכפוף לצווי בימ"ש תואמים.



    1 תגובות

    מיין תגובות