איזנקוט: "אין שום כוונה או רצון לפגוע בחיילים הדתיים"

    בדבריו על התחנה הצבאית גלי צה"ל אמר אייזנקוט כי הוא "סבור שלא נכון שצה"ל יחזיק בתחנה צבאית שעוסקת במחלוקות אזרחיות, מה גם שמספר התקנים של חיילים ואנשי קבע בתחנה זו הוא גדול מאוד"
    קובי פינקלר 1 Comment on איזנקוט: "אין שום כוונה או רצון לפגוע בחיילים הדתיים"

    "בעשור האחרון צה"ל השקיע למעלה ממיליארד שקל בניסיון למצוא פתרון לאיום המנהרות מתוכם למעלה מ 500 מיליון מאז סיום מבצע צוק איתן" • והאם יש מו"מ מול הפלסטיניים על השליטה בערים?

    צילום: דוברות הכנסת
    בדבריו על התחנה הצבאית גלי צה"ל אמר אייזנקוט כי הוא "סבור שלא נכון שצה"ל יחזיק בתחנה צבאית שעוסקת במחלוקות אזרחיות, מה גם שמספר התקנים של חיילים ואנשי קבע בתחנה זו הוא גדול מאוד"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הופיע היום בועדת החוץ והבטחון של הכנסת והתייחס לשלל נושאים שעל סדר היום.

    בדבריו התייחס הרמטכ"ל לסוגיית הזקנים בצה"ל, ואמר כי "מקור ההחלטה נובע מהרצון לחזק את המשמעת בצה"ל. חייל שהזקן הוא חלק מאורח חייו (דתי וחילוני) ויבקש לשמור על זקנו לא ימנעו זאת ממנו. אין שום כוונה או רצון לפגוע בחיילים הדתיים".

    הרמטכ"ל התייחס גם להחלטה להעביר את ענף תודעה יהודית תחת ראש אכ"א ואמר כי "מדובר בשיקול ענייני ולא פוליטי. צה"ל הוא צבא העם והוא חייב לשמור על ממלכתיות ואין מקום לתחרות בצה"ל על 2 גישות הפוכות. צריך להדגיש את המאחד ולא את המפלג".

    בדבריו על התחנה הצבאית גלי צה"ל אמר אייזנקוט כי הוא "סבור שלא נכון שצה"ל יחזיק בתחנה צבאית שעוסקת במחלוקות אזרחיות, מה גם שמספר התקנים של חיילים ואנשי קבע בתחנה זו הוא גדול מאוד". בסופו של דבר עמדת הרמטכ"ל לא התקבלה.

    בהתייחסו למצב בסוריה אמר איזנקוט כי "בניגוד להחלטה הרוסית מלפני מספר חודשים להיכנס למעורבות פעילה בלחימה בסוריה, אז היו לנו סימנים מעידים שנקלטו על ידי אמ"ן וידענו להיערך בהתאם. להודעה הרוסית מאמש על צמצום המעורבות לא היה לנו מידע מקדים, כמו שלא היה גם לאחרים. בשלב זה נדרשת צניעות וזהירות בניסיון להבין לאן מתפתחת הזירה הסורית עם יציאת הכוחות הרוסיים מהאזור.

    ככלל, המעורבות הרוסית חיזקה את אסד והוא יכול להגיע לשיחות בז'נבה מעמדת כוח. להערכתנו היציאה הרוסית צפויה להתבצע באופן מדורג, כאשר הרוסים כנראה ימשיכו להחזיק בסוריה 2 בסיסים כאשר הסד"כ שפרוס בשטח יצטמצם, אך לא באופן מוחלט".

    הרמטכ"ל התייחס בסקירתו לפרסומים בתקשורת בדבר הכוונה להוציא את צה"ל מהערים הפלסטיניות בשטחי A תוך העברת האחריות הביטחונית לרשות הפלסטינית. הרמטכ"ל הדגיש כי מדובר בשיח שוטף המתנהל בדרגי השטח בלבד ללא קשר למו"מ אפשרי בדרג המדיני. שיח זה תכליתו להגביר את האפקטיביות הביטחונית באזור תוך בחינת האפשרות להפחתה במספר הכניסות של חיילי צה"ל לשטח A. מדובר בשיח שהיה בראשיתו בלבד. צה"ל בכל מקרה לא נימצא על בסיס קבוע בשטחי A אלא נכנס לשטח על פי צורך מבצעי. שיח דומה התקיים גם בעבר כאשר הייתי מפקד אוגדת איו"ש, כך שאין ברעיון זה כל חדש. צה"ל ימשיך לשמור על חופש פעולה מלא בשטח.

    עוד בהקשר הפלסטיני וגל הטרור, אמר הרמטכ"ל כי אמ"ן העביר בראשית שנת 2015 התרעה אסטרטגית בדבר אפשרות להתערערות היציבות באיו"ש. בהתאם להתרעה זו נערכנו מבעוד מועד כך שיש לנו היום בשטח עליונות מודיעינית ומבצעית וצה"ל פועל ללא מגבלה. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי לא ניתן לתת התרעה לכוחות על כל מחבל שעומד לבצע פיגוע דקירה.

    הרמטכ"ל התייחס למדיניות הפעלת כוח והוראות הפתיחה באש ואמר כי הקפדה על מדיניות זו, שלא השתנתה בשנים האחרונות, היא שמנעה פגיעה נרחבת יותר במפירי סדר. בכלל הקפדה על מדיניות זו יש בה כדי לשמור על רמת הערכיות הגבוהה של צה"ל מבלי לפגוע בביטחון תושבי ישראל. לדברי הרמטכ"ל, בשלב זה צה"ל מפעיל באיו"ש 65 אחוז מהסד"כ הסדיר שלו, כך שאנחנו לא חוסכים בכוח אדם כדי להעניק הגנה אזרחים. הרמטכ"ל הדגיש כי בכל מקרה צה"ל נערך לאפשרות כי תהיה הסלמה מסיבות שונות כדוגמת פיגוע גדול.

    הרמטכ"ל הרחיב בעניין המרכיב הכלכלי הפלסטיני וציין כי מרכיב זה מהווה משקל משמעותי לריסון האלימות ולכן זו תהיה טעות למנוע מפלסטינים להמשיך לצאת לעבוד בישובים יהודיים באיו"ש, או באזורי תעשיה באיו"ש. עוד אמר הרמטכ"ל כי התאום הביטחוני של צה"ל עם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית הוא אינטרס משותף של שני הצדדים.

    "צה"ל רואה באיום המנהרות איום מרכזי העומד בראש סדר העדיפויות שלו. צה"ל משקיע למול איום זה משאבים רבים מאוד במגוון רחב של היבטים, טכנולוגיים ומבצעיים. בעשור האחרון צה"ל השקיע למעלה ממיליארד שקל בניסיון למצוא פתרון לאיום המנהרות מתוכם למעלה מ 500 מיליון מאז סיום מבצע צוק איתן" אמר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין כוונה אבל בפועל זה מה שקורה אדוני הרמטכ"ל